רכבתי עם נינגה 300 תקופה. הוא ספורטיבי יחסית, לא יקר לאחזקה, חתיך מאוד וכיפי למתחילים. חזק הוא לא. שים לב שלדעתי יהיה לך צפוץ עליו עם הגובה שלך, אני רכבתי איתו (1.65) גם עד אילת. אולי הz300 יהיה יותר נוח לאדם גבוה.. לגבי הr3 אין לי מושג.
שלום רב לפורום הנכבד! שמי נתנאל, חדש בפורום וקוויתי שאנשים נחמדים יעזרו לי בהתלבטות.
אני מעוניין לרכוש אופנוע, ויש לי מספר דגמים שרצים בראש. אני אשתף אתכם בנתונים היבשים ואשמח לשמוע את דעתכם בנושא.
נסיעה - כל יום נוסע בערך 60 ק"מ (בסה"כ)
גובה - 1.79
דגמים שהתלבטתי בניהם: נינגה 300, z300, r3 (שניים זה קוואסקי והשלישי זה ימאהה).
אני מחפש אופנוע ולא קטנוע. אודה לכם מראש על המלצותכם או אפילו הפניה לדיון שהתייחס לשלושת הכלים האלה.
אגב, לגבי התקציב, אלה אופנועים שראיתי שבערך המחיר שלהם זהה אחד לשני, ככה שלא אמור להיות הבדל.
אם יש למישהו המלצה למשהו אחר (לא הונדה, ראיתי שהוא לא ממש משתווה לפרמטרים שלהם - cbr300) אשמח לשמוע. זה מאוד חשוב לי!!
תודה רבה לכולם![]()
רכבתי עם נינגה 300 תקופה. הוא ספורטיבי יחסית, לא יקר לאחזקה, חתיך מאוד וכיפי למתחילים. חזק הוא לא. שים לב שלדעתי יהיה לך צפוץ עליו עם הגובה שלך, אני רכבתי איתו (1.65) גם עד אילת. אולי הz300 יהיה יותר נוח לאדם גבוה.. לגבי הr3 אין לי מושג.
תודה רבה! מבחינת ביצועים, איך ה z300 מול הנינג'ה? ובאופן כללי היית ממליץ ללכת על הקוואסקי או על הימאהה
"עזרהההההה" זה בפייסבוק, וכאן אפשר לקבל על זה שרשור נעול.
אז הכותרת משתנה.
מצוין! אם זה יגדיל את מספר התשובות אז יותר טוב
אם זה עוזר שמעתי שהr3 נותן בראש.
אתייחס לשאלה מבחינת עלויות בלבד, כי אני לא יודע להתייחס מבחינת גובה:
יש פער רציני בין ה- r3 לנינג'ה במחיר (43k מול 37k), לכן אני חושב שיותר פרקטי לרכוש נינג'ה על פני ה- r3. במיוחד אם אתה מתכוון לקנות עכשיו בסוף השנה כשהורידו מחירים באופן די משמעותי.
הייתי שוקל גם להכניס למשוואה את הסיביאר (36.5k), יותר זול לאחזקה. ואני לא חושב שזה נכון לשלול אותו כל כך מהר, כי זה מה שכל אחד עושה ואני לא מבין למה.
דעתי האישית היא שאין טעם להשקיע כל כך הרבה באופנוע כניסה, השקעה של אלפי שקלים נוספים בכמה סוסים בודדים ועוד ובטיפולים יקרים ותכופים יותר.
אני מציע לך לשקול את הנינג'ה 300, z300 וסיביאר 300 כיוון שהם זולים יותר בתקופה הזו של השנה, ולתת יותר משקל לסיביאר בגלל האחזקה.
יש z250 ב27,000 וגם תקבל ביטוח זול.
לא יודע מה אתה יודע על ההונדה אבל לדעתי זה הכלי הקל, הטוב, השימושי, החסכוני, החזק ביחס לטווחים, והאמין ביותר שידוע לי עליו בקטגוריה הזו... ולא אין לי שום אינטרס לרשום לך את זה.
חוץ מזה שהנינג'ה נראה "מגניב", זה כלי שמן ומגושם, עם צורה שמנה ולא שימושית, ולמעשה חסרת תכלית, עם יכולות היגוי מוגבלות בעיר, ויכולות טכניות עוד יותר מוגבלות במסלול.
לגבי הr3, אני לא יודע כלום.
לדעתי,כשמפתחים כלי עם מנוע קטן, צריך לקחת את ה"חיסרון" הזה (מנוע קטן) ולהפוף אותו ליתרון, בכך שהוא יעוצב בצורה הרזה ביותר שאפשר (השתחלות בעיר ואוירודינאמיות), הקלה ביותר שאפשר (כמה שיותר קל, ככה יותר סוסים לקילוגרם - יותר מהיר בתאוצה ובסופיות), ושיהיה ידידותי כמה שיותר - קליפונים מעל המשולש ותנוחת ישיבה קרבית אך ידידותית למתחילים (יהיה נוח לרכב גם בישיבה כפופה וגם בשכיבה על המיכל), לדעתי למנוע קטן צריכה להיות עדיפות למומנט יותר מאשר לכוח סוס בגלל הסיבה שגם ככה הכלי לא נועד למהירויות גבוהות, אז עדיף לפחות שיהיה מהנה בתאוצות.
מלבד הדברים שרשמתי, אני חושב שאין תחליף לרכיבת מבחן על מספר כלים כדי למצוא את מה שמתאים באמת.
שיהיה לך בהצלחה בבחירה,
אבישי
Evolution Team
שלום נתנאל, ברוך הבא.
רכשתי את הנינג'ה 300 בתחילת החודש ואני רוכב עליו כבר שבועיים.
זה הכלי הראשון שלי, לכן אתייחס רק אליו כי לגבי השאר אני לא יודע.
אני עצמי גם לא נמוך - 180 ס”מ.
הוא חסכוני בדלק. אם אני לא טועה, בתנאי מעבדה - 1:27 ק”מ.
באופן אישי, יצאתי מהבית עם מיכל מלא, רכבתי איתו מנצרת עילית לתל אביב דרך כביש החוף, כמה סיבובים בתל אביב, משם לחיפה וחזרה לנצרת עילית. על המד ספרתי 300~ ק”מ. להשלים בחזרה למיכל מלא עלה לי 50 שקלים חדשים. ככה שבעיניי זה חסכוני מספיק - יותר מכל פחית עם מנוע בכל אופן.
אני רוכב איתו יום יום והוא משמש אותי ככלי ניוד ראשי ועיקרי, ככה שבשבועיים צברתי איתו 1400 ק”מ.
שורה תחתונה - מעולה מבחינת צריכת הדלק, הן בעיר והן מחוצה לה.
הוא מאוד נוח בתנוחת הישיבה עליו שהיא לא זקופה מדי ולא שכובה מדי אלא בדיוק באמצע ולי זה מאוד מתאים ונוח.
מישהו כאן באחת התגובות רשם שהוא לא חזק - אז אני לא יודע מה זה אופנוע חזק כי זה האופנוע הראשון שאני רוכב עליו (מעבר לשיעורי הנהיגה שהיו לפני שנתיים) ולעניות דעתי הוא עושה את העבודה, קל להזדחל איתו והוא יוצא מסיבובים בצורה מעולה.
מאוד אוהב את ההאצה הזריזה שלו ואם אני חפץ בכך, אז גם משאיר אבק לכל אלו שבצומת.
חייב לציין שלפעמים קצת מציק להחליף כל כך הרבה הילוכים בתוך העיר וב-50 קמ”ש אני נמצא כבר בהילוך השישי והאחרון, ככה שאם אני מתקרב לפס האטה... טוב, תבין לבד.
אסכם שבסך הכל אני מאוד מאוד מרוצה ונהנה ממנו ומאוד התחברתי לכלי, פיזית ורגשית.
*הכל נכתב מתוך פרספקטיבה של רוכב מתחיל וטרי ויש לקחת הכל בערבון מוגבל!
בהצלחה
Sent from my LG-H815 using Tapatalk