בוא נפריד. קודם כל לגבי מהירות גבוהה הבלם העיקרי הוא הקדמי. כשאתה בולם המשקל רץ קדימה על הגלגל והבולם הקדמי ולכן בלימה עם הגלגל הקדמי תיצור בלימה משמעותית וחזקה. ככל שעוצמת הבלימה מתגברת יותר משקל רץ לפנים וניתן לסחוט את הידית חזק יותר מבלי לנעול את הגלגל. לעומת זאת הגלגל האחורי מאבד משקל וכתוצאה מכך אחיזה ולכן שימוש באחורי לא ייצור בילמה משמעותית. אבל כן בבלימה במהירות משתמשים בשני הבלמים כאשר הקדמי הוא המשמעותי והעיקרי.
להבדיל, בתמרונים איטיים כמו פרסה, אם תשתמש בקדמי אתה גורם לעומס על הבולם הקדמי ולאיבוד היגוי. וכמובן הבלימה חזקה יותר ולכן תיגרום לך לנפילה. לכן משתמשים מעט בבלם האחורי על מנת לווסת את המהירות (מעיין ליטוף) מה שמייצב אותך ועדיין לא פוגע בהיגוי או חזק מדי כדי לגרום לנפילה. תזכור, גז = יציבות.
אל תיגע בקדמי בתמרונים (לא בלימות על מנת לעצור), כאשר האופנוע בהטיה מומלץ להימנע מבלימות לגמרי ובעיקר להימנע משימוש בקדמי.