יש בעל דעה שיכול לסייע בקבלת ההחלטה?
תודה.
שלום חברים,
אני מעוניין להחליף את השרשרת באופנוע (כבר בסוף המתיחה, עם ריפיון בנקודה מסויימת בשרשרת). אופנוע suzuki GN250.
אני מתלבט בין שתי סוגי שרשראות.
האחת X-ring עם tensile 35nK.
קישור:http://www.moto-depot.co.il/product_...12&g_scroll=28
השנייה O-ring עם tensile 37.3nK.
קישור:http://www.moto-depot.co.il/product_...3&g_scroll=753
קראתי שההבדל הוא שב-X-ring השימון נשמר לאורך יותר זמן והיא תחזיק יותר קילומטרים.
מצד שני, נקודת המתיחה המקסימלית (tensile) גבוהה יותר בשרשרת O-ring. האם ההבדל קריטי?
מי מהשתיים עדיפה? האם המידע שקראתי נכון?
כמה ק"מ אמורה להחזיק כל אחת מהן בהנחה שהתחזוקה תקינה?
תודה,
Eran-go
יש בעל דעה שיכול לסייע בקבלת ההחלטה?
תודה.
יאללה, נשתף במסקנות שקראתי בכל הפורומים.
1) גג"ש של AFAM קיבלו פידבקים הכי חיוביים.
לעומת זאת, יכולת המתיחה המקסימלית או נקודת שבירה (מה נכון להגיד) הייתה הנמוכה מכלל השרשראות שבדקתי.
2) שרשראות של RK ו-EK קיבלו ביקורות לכאן, כאשר היו מעטים שטענו ש-RK זה זבל. אני לא מסכים איתם בגלל כל המידע שקראתי.
מה שכן, נקודת מתיחה מקסימלית של EK גבוהה ב-5-10% מהשרשרת של RK. זניח לדעתי.
3) שרשרת o-ring מול שרשרת x-ring. שרשרת x-ring דורשת שימון פחות תדיר (בערך פי 2 זמן לעומת o-ring), שכן בגלל מבנה האטמים שבה, השימון נשמר טוב יותר והליכלוך נתפס פחות.
כמובן שמעל לכל, יש רמות שונות של שרשראות, כאשר לאופנועים עם מומנט גבוה הומלץ לבחור בשרשראות של D.I.D.
בגלל שאני רוכב על suzuki gn250, עם מומנט נמוך, החלטתי לרכוש סט של RK עם x-ring וגג"ש של AFAM. פשרה בין מחיר נוח לתמורה, ביחס לנדרש באופנוע הספציפי שלי.
ספ"ש נעים,
eran-go
Did או renthal או sunstar.
החזיקו אצלי המון זמן.
בקשר לסעיף 1 על afam, המשפט הראשון התייחס לגג"ש בלבד, כאשר המשפט השני הנלווה התייחס לשרשרת של afam.
בנוגע למה שרשם ג'וני, אכן אלה החברות שהוזכרו בנשימה אחת עם d.i.d.
אני שמעתי ואולי זה רק מיתוס,שלמירוצים ולאלה שאוהבים לתת בגז רק שרשרת רגילה.
בלי xים בלי oים ובלי zים!
גלגלי שיניים של אסיוט ושרשרת cz זה ההרכב המנצח בשבילי.
מעולם לא הרכבתי xרינג והשתמשתי רק עם o-רינג.
לא מיתוס.
הגומי (והגריז) מוסיף משקל בעיניי הרייסרים.
אבל אנחנו מדברים פה על ג'יני כן? ממתי ג'יני מגיעה ל tensile strength של השרשר ?
אתה מתכוון esjot?
כרגע מותקן אצלי כזה גג"ש קדמי בינתיים 4000 ק"מ.
כן,esjot.
אלה מחזיקים הרבה זמן.
אני אעדכן בהמשך לגבי הבלאי בינתיים הוא באמת נראה טוב.
שאלה קטנה.
בגלל שאני רוכב על GN250, האם הנתון של נקודת קריעה (Tensile) קריטי בשבילי? הרי לא מדובר בקוטל קנים.
האם ה-tensile הוא 35nK או 33nK, משמעותי?
כמו כן, האם נתון זה משפיע על תדירות המתיחה או שאין קשר? ממה מושפעת תדירות המתיחה?
אשמח לתשובות לשאלות הספציפיות, אך הדיון הכללי מעניין לא פחות.
מנצ"לש :
שאלה לגביי אורך החיים של שרשרת O רינג ( אני מודע שזה תלוי בהמון פרמטרים כמו סוג הנסיעות כמה יד ימין עצבנית, תחזוקה נכונה וכו') כמה זמן אמורה להחזיק שרשרת לאופנוע כביש רגוע לצורך העניין לי יש cb500x נוסע רגוע (רוב הפעמים) ומשמן כל 500 בשמן גיר לפי הוראות היצרן. בהנחה ושאר הפרמטרים שניתן להוסיף במצב מאוזן/ סטנדרטי ?
נערך לאחרונה על ידי snirw; 21-06-2015 בשעה 16:03.
מישהו נתקל בטבלה של נתוני nk או dan או lbf המעידים על נקודת מתיחה מקסימלית, לפי סמ"ק או כ"ס לגלגל?