לא זכור לי דבר כזה בכלי הקודם שהיה נייקד, בנוכחי יש משקף אבל די נמוך ואין הרגשה כזאת.
נשמע מוזר, אולי הגיוני במהירויות הרבה יותר גבוהות...
אהלן,
שאלה לי אליכם בעלי הנייקדים בקהילה.
האם אתם נתקלים במהירות 160 חצילים וצפונה בבעיה של רעידות מפחידות בהגה?
הרגשה של רעידות וזיג זג, הרגשה של חוסר אחיזה בקדמי, הכל ביחד.
אני רוכב על z750 ועם מיגון רוח מינימלי, אם אני מחבק את הטנק דלק רק אז מפסיק להרגיש את הרוח.
במהירות הנ"ל וצפונה אני מקבל את הפידבק שהזכרתי למעלה.
הצמיגים חדשים לגמרי ועברו איזון גלגלים (אני מאמין כי קיבלתי את האופנוע עם סט חדש מהמוכר, אני נוטה להאמין שעשו איזון.)
הלחצים תקינים 38 מאחורה ו 33 מקדימה (רוכב של 85 קילו)
חשבתי שמדובר במייסבי היגוי שגם הם הוחלפו מה "שהחריף את הבעיה" כי עכשיו התנועות והרעידות הפכו חדות יותר כי המייסבים חדשים.
כל פעם במהירויות כאלה כל הפרונט פשוט מאבד אחיזה וההרגשה היא שאי אפשר להמשיך יותר.
הרב אמרו לי ש"ככה זה בנייקדים אין אווירודינימקה"
מה אומרים?
Honda Forza 750
בן 38, רוכב על אופנועים 22 שנה כבר, והוגה מטבע הלשון 'ילד A1'
לא זכור לי דבר כזה בכלי הקודם שהיה נייקד, בנוכחי יש משקף אבל די נמוך ואין הרגשה כזאת.
נשמע מוזר, אולי הגיוני במהירויות הרבה יותר גבוהות...
Tracer 900
ניסית להקשיח את המתלים?
אני על הורנט. ולא, אין תופעה כזו. אני משער שזה בולמים קדמיים, אבל יכול להיות גם צמיגים.
איזה צמיגים מותקנים? ואין שום ערבות שעברו איזון, גם אם הם חדשים
ממש לא. היו לי נייקדים קטנים וזה אף פעם לא קרה לי גם לא ב220 והיום אני עם היפר 1100 עם תנוחה הרבה פחות הגיונית משל הz ושום פינוי רוח ובמהירויות מעל 200 חוץ מהצוואר הכל טוב.
יכול להיות שמשהו בתנוחה שלך לא נכון ובמהירויות גבוהות אתה תופס חזק מדי את הכידון? כשאמרת שזה מפסיק כשאתה מחבק את המיכל התכוונת לחובק עם הרגליים או נשכב עליו?
בקשר לתנוחה ניסיתי כמה תנוחות ובכולם אותו הפידבק פחות או יותר.
הגיוני שאני תופס חזק את הכידון.
הכוונה הייתה חובק + נשכב כשהקסדה בלוח שעונים.
כל מה שאני לא אנסה עדיין הפידבק הוא משמעותי ומורגש באופן קיצוני כל פעם מחדש.
לפעמים זה גם קצת פחות כשאין ממש רוח אבל עדיין אין אפשרות בטיחותית להגיע לאזור חיוג ירושלים.
אצלי הייתה בעיה דומה אבל מ0 חצילים וצפונה..
משכך היגוי פתר את הבעיה..
לגבי האווירודינמיקה,לאופנוע עם פירינג מלא יש יציבות טובה יותר במהירויות גבוהות..
נערך לאחרונה על ידי R86; 27-11-2015 בשעה 17:52.
אני חיי בשביל למות על האופנוע שלי.
ממה שכבר אמרו לך לפני, שני דברים שמנסיוני מפחיתים את הבעיה:
- צורת האחיזה של הכידון - אם אתה מחבר את הגוף שלך לאופנוע על ידי הירכיים (מחבק את המיכל איתם) ומקפיד על גב משוחרר וידיים שמונחות על הכידון עם זרועות רפויות אתה מקטין משמעותית את המשוב שהגוף ללך מחזיר לאופנוע וגורם לנדנודים.
- משכך היגוי גם עוזר אבל לא כמו התנוחה
כמה הקסדה יושבת לך טוב על הראש וכמה היא זזה במהירות?
תנסה מהזול ליקר:
להרפות מהאחיזה בכידון.
לתת לרוכב מנוסה סיבוב בדיקה.
שים משקולות כידון.
כיוון בולמים.
שיפוץ בולמים (להחליף שמן ומחזירי שמן).
תנסה לרכב על אופנוע של רוכב אחר שהאופנוע שלו תקין מהבחינה הזאת. אם תרגיש את אותן הרעידות אז הבעיה היא אצלך בראש. יכול להיות שאתה נלחץ מתופעה טבעית ונורמלית.
ככל שהמהירות תעלה יהיו קצת יותר רעידות בקדמי בכל אופנוע ועל אחת כמה וכמה כשמדובר בנייקדים שיש להם כידון רחב יחסית.
אם כן תעשה סיבוב על אופנוע אחר (שדומה לשלך) ולא תרגיש את אותן הרעידות באותה מהירות, קח את האופנוע שלך לאיש מקצוע שיבדוק אותו, אל תיקח סיכונים מיותרים.
ב z800 לא היה לי את זה.
מובי זה לא קטנוע,מובי זה אל.