מה עקום בכידון?, היה לי r750 לפני הרבה מאוד שנים עם כידון עקום, ולא היו שום רעידות, אפילו לא הרגשתי דבר, לא בתנוחה ולא ברכיבה.
יכול להיות שאתה שמותקן משהו שהוא תוספת לא מקורית שמפריעה, כמו תיקים, ארגז, ג'ק אמצעת אפילו מגן מנוע שלא יושב טוב, תנסה לבדוק גם שאין לך חופש במיסבי היגוי, בלאגרים בגלגלים הכוונה שאין חופש, תנסה להוריד את המגן הקדמי.
כתבת הגה אז לא התאפקתי. בוא נסגור על זה שלאופנוע שלך יש כידון.
ועכשיו ברצינות, יש כמה גורמים עיקריים לרעידות, רובם בפרונט:
משקולות/כידון, מזלג/בולמים, ג'אנטים, מיסבי היגוי, מיסבי גלגל, ציר קדמי וצמיגים.
תתחיל לבודד את האפשרויות על ידי זה שתעבור על כל אחד מהם ותוודא שהוא תקין.
תתחיל מהקל לפי נוחותך.
אם כל אלו תקינים ייתכן והבעיה בשלדה.
בהצלחה.
במהירויות גבוהות (סופיות) בנייקדים, בניגוד לאופנועי ספורט, אין פרינגים לייעול זרימת האוויר.
הפתרון אצלי לנושא היה משכך היגוי שבטל לחלוטין את תופעת הרעידות.
מספר חברים נוספים עם אופנועים מיצרנים שונים פתרו את הבעיה באותו האופן.
לא קיים אצלי. תנסה לעשות איזון גלגלים, באופנוע אחר הייתה לי בעיה דומה, הסתבר שלא איזנו טוב אחרי החלפת צמיגים, אחרי איזון הבעיה נפתרה.
לשים משכך היגוי כדי למנוע רעידות זה כמו לשים מעיל כדי לא להירטב מהממטרות כשהולכים על השביל בחצר. זה מטופש ולא משמש למטרה שלשמה האמצעי (מעיל/משכך) קיים.
טפל בממטרות, כוון את עצמתן ואת טווח הפעולה שלהן. באותו אופן - תקן את הבעיה באופנוע.
בנייקד שהיה לי, גם במהירויות מכובדות, לא היו שום רעידות.
גם אם הממטרות מגיעות כך מהמפעל?
אפשר לדעת איזה נייקד היה לך? קיימים נייקדים שמגיעים עם משכך מובנה.
מספר חברים אשר רכשו אופנועיי נייקד חדשים לחלוטין מיצרנים שונים לחלוטין חוו את אותה בעיה (Z1000, FZ1, brutale).
בכל מקרה, במקרה האישי שלי ללא "טיפול בממטרות" או כל דבר אחר, לאחר התקנת המשכך נעלמו הרעידות.
אני לא יודע לאיזה כלי השוואת את התופעה (היה לך כלי לפני עם מיגון רוח?)
אספר שביום שישי האחרון יצא לי לרכוב על הורנט ללא מיגון רוח (ביום יום אני עם פייזר בעל מיגון רוח) והרגשתי בדיוק את אותה תופעה במהירויות שאתה ציינת - רעידות בכידון, ויש צורך להחזיק חזק ממה שאני רגיל בכלי שלי..
יכול להיות שמדובר בתופעה תקינה ביחס כמובן אל כלים עם פיירינג.
כדי להיות בטוח,כמו שהציעו - שרוכב אחר יבדוק את הכלי שלך ויבדוק את הנושא.
נערך לאחרונה על ידי Oznik; 29-11-2015 בשעה 01:05.
רכבתי על z750 והיום על z1000 ואף פעם לא הרגשתי את מה שאתה מתאר.
אני על נייקד, בלי שום בעיה כזו
גם הנייקד הקודם וגם זה שלפניו חצו את המהירות שלך ללא בעיות
הבעיה שתיארת קיימת רק בהאצות מאד מאוד חזקות כשהפרונט ללא משקל, לא עקב מהירות גבוהה
תתחיל עם איזון גלגלים, למרות שיש משקולות, ותבדוק אם הצמיג הקדמי לא חטף מכה והתנפח איפשהו
ליאור
יש לי תחושה שלא ירדת לסוף דעתי. אם אתה מרוצה מהפתרון שמצאת ולא מעוניין לרדת לשורש הבעיה זו זכותך המלאה. שפותח השרשור יחליט אם לאמץ את הגישה שלך או שמא להשקיע באופנוע ובבטיחות שלו (הרוכב), אני מקווה שהוא ייבחר באפשרות השניה.
במקרה שלי זה היה Benelli TnT1130 evo, שלושה צילינדרים איטלקיים בעלי מילוי נפחי של 377 סמ"ק כל אחד, שבהילוך סרק היו מייצרים רעידות שהיו גורמות להארלי דיווידסון להרגיש כמו מזדה 3 ליד המפלצת העירומה. אבל בהילוך שישי על האוטובאן בגרמניה הדבר היחידי שהם הרעידו היה את ליבם של כמה נהגים ונוסעים.
סעו בזהירות ורק רכיבות טובות!