תוצאות 1 עד 12 מ 12

אשכול: המלצות לשמנים נכונים ותחזוקת אופנוע (הונדה cbf 250)

  1. #1
    Banned
    תאריך הצטרפות
    Nov 2015
    הודעות
    163

    המלצות לשמנים נכונים ותחזוקת אופנוע (הונדה cbf 250)

    היי חברים.
    אחרי הרבה חפירות הבאתי אתמול בשעה טובה את ההונדה cbf 250, צביעת תנור בצבע זהוב עם פסים שחורים, אגזוז יושימורה, אמנם לא כלי חדש בכלל ודורש קצת עבודה אבל צריך ללמוד ממשהו. נסעתי עליו אתמול קרוב ל-75 ק"מ הביתה ומה להגיד - למתחיל לא צריך יותר מזה.
    אז לעיקר - עברתי על ספר השימוש של הכלי וגם קיבלתי הסבר מהבעלים הקודם איך לבדוק שמן, לשמן שרשרת וכו'. אני רוצה לדעת איזה שמנים הכי יתאימו לי ובמדריכים באינטרנט לא מצאתי משהו ספציפי.
    שמן מנוע - 10w-40, השאלה היא סינטתי מלא או חצי?
    נוזל בלמים (בולם קדמי) - רשום dot.4 , מישהו יכול לכוון על משהו ספציפי? ככל הנראה אלך על motul שמעתי עליהם דברים טובים.
    פילטר שמן, מסנן אוויר, שמן לשרשרת - המלצות?
    כמו כן - למישהו יש המלצות לגבי צמיג אחורי? הצמיג שלי די בלוי והייתי רוצה להחליפו בזמן הקרוב...דאנלופ וכדומה?
    ואיפה ניתן לקנות סטנד מרכזי לאופנוע כדי להעמיד אותו במהלך החלפת שמן? וכל כמה זמן הוא דורש טיפול?

    אשמח אם לא אותקף על הקניה שלי אלא נתמקד בשאלות

  2. #2
    Member הסמל האישי של שאול ה
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גליל תחתון
    הודעות
    134
    תתחדש.
    האם ביצעת בדיקה לפני קנייה? מהם הליקויים?
    ההמלצה שלי, במיוחד אם אתה חסר ניסיון במכונאות אופנועים- לבצע את הטיפול הקרוב במוסך.
    תוכל לקבל שפע המלצות למוסכים טובים והמקצוענות של המוסך בעלת משמעות רבה.
    נכון, אתה יכול בפועל להחליף שמן וכיוצ״ב אבל במידה וקיימים ליקויים שהמוסך ימצא במהלך הטיפול וידע להתמודד איתם- אתה מקבל אופנוע אמין ובטיחותי יותר.
    תנסה להשיג את ה service manual של האופנוע- יהיו שם הרבה תשובות לשאלותיך.


    Sent from my iPad using Tapatalk
    BMW F800 GSA

  3. #3
    Banned
    תאריך הצטרפות
    Nov 2015
    הודעות
    163
    ציטוט נכתב במקור על ידי שאול ה צפיה בהודעה
    תתחדש.
    האם ביצעת בדיקה לפני קנייה? מהם הליקויים?
    ההמלצה שלי, במיוחד אם אתה חסר ניסיון במכונאות אופנועים- לבצע את הטיפול הקרוב במוסך.
    תוכל לקבל שפע המלצות למוסכים טובים והמקצוענות של המוסך בעלת משמעות רבה.
    נכון, אתה יכול בפועל להחליף שמן וכיוצ״ב אבל במידה וקיימים ליקויים שהמוסך ימצא במהלך הטיפול וידע להתמודד איתם- אתה מקבל אופנוע אמין ובטיחותי יותר.
    תנסה להשיג את ה service manual של האופנוע- יהיו שם הרבה תשובות לשאלותיך.


    Sent from my iPad using Tapatalk
    הלכתי למוסך שפשוט ניסה לעקוץ בכסף - התחילו להגיד דברים כמו הבלינקרים לא עובדים, האור לא עובד, בקיצור 90 אחוז מהאופנוע לא עובד למרות שאני בעצמי בדקתי שהכל עובד תקין, רצו 500 ש"ח לפתוח מנוע (שאחרי זה לקחתי לחבר מוסכניק שאמר לי שהכל בסדר איתו), הציעו לבעלים "בכל מקרה לעבור מוסך" גם אם הוא לא מוכר (אליהם, לא מפתיע).

    ריאליסטית מה ה"נזק" - עד כה תיקנתי את ה-Idle Speed של הקרבורטור, סידרתי את מד הדלק (שמשום מה לא עבד, הידקתי את החיבור והכל פיקס), ניקיתי פילטר אוויר (שאחליף בימים הקרובים), וידאתי לחץ אוויר, בדקתי שמן (שאחליף השבוע/שבוע הבא כולל פילטר). צריך להדק את האגזוז שטיפה רועד, צמיג אחורי עוד מעט צריך להחליף, ככל הנראה גם רגולטור צריך להחליף. קוסמטית - מתישהו ניקח אותו לצביעה, אבל קודם כל אטפל מכנית שירוץ פיקס (לא שהצבע שלו דהוי לגמרי, רחוק מזה, פשוט מתישהו רוצה להחליף את הצביעה ולתת לו לוק חדש). בכל אופן יש טיפה עבודה אבל האופנוע ממש נוח לעבודה ובשיא הכנות - גם מאוד מהנה לעבוד עליו

    למוסך כך או כך אני אקח אותו לטיפול כמו ניקוי קרבורטור ודברים קצת יותר מורכבים שעדיין אני לא 100 אחוז בטוח בעצמי (ושלא מופיעים בספר של האופנוע), אבל תחזוקה שוטפת הבעלים הקודמים הראה לי כל מה שצריך בשביל לטפל בו והסביר לי עד שהפנמתי הכל, אז עם זה אין בעיות.

    שאלה אקראית - מאיפה אני יכול להשיג פלסטיקה לאופנוע? יש פלסטיק אחד שאני רוצה להחליף (הכנף המשולשת שמכסה את המצבר), ראיתי הם עולים גרושים באיביי (100 שקל) לסט אבל אני מעדיף לקנות בארץ...המלצות?
    נערך לאחרונה על ידי BassOutcast; 23-12-2015 בשעה 22:29.

  4. #4
    Member
    תאריך הצטרפות
    Oct 2016
    הודעות
    92
    הבחור לא קיבל תשובה לשאלות שאשמח אם תענו (;

  5. #5
    Senior Member הסמל האישי של rusty james
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,065
    אנסה כמיטב ידיעתי, יבואו אחרים ויוסיפו.

    שמן וסוג שמן כתוב בספר. מינרלי/סמי סינטטי/סינטטי מלא יהיה רשום שם את המינימום.
    סמי סינטטי זה יותר ממתאים.

    צמיגים - הרבה חברות טובות, דנחופ,פירלי,מצלר,בריג'סטון,מישלין,אבון.
    מבחינת פינוי מים עדיף קד' ואח' מאותו סוג.

    נוזל בלמים - שוב, יש הרבה חב' מוכרות. מוטול זה סבבה.

    פילטרים - מקורי באיביי או בארץ. אלא אם רוצים עליו זהב ויש תחליפי טוב ומתאים זול משמעותית.

    כל כמה ק"מ טיפול ומה לבדוק/להחליף - מופיע בספר הרכב service manual.

    וג'ק אמצעי יד2 תמצא פה בפורום מכירה אאל"ט.

    בהצלחה


    Sent from my GT-I9301I using Tapatalk
    נערך לאחרונה על ידי rusty james; 27-10-2016 בשעה 21:33.
    יחי המלך המומנט
    גילוי נאות ולכבוד_הוא_לי: חבר מערכת מוטו

  6. #6
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Jan 2017
    הודעות
    2
    מצטער על ההצתה המאוחרת אבל הציעו לי אחלה הצעה לכלי כזה ואשמח אם תגיד איך ההרגשה עליו בנסיעה בכביש עירוני ובין עירוני ועוד מה שאפשר... חפשתי באינטרנט ולא מצליח למצוא חוות דעת ממשתמשים שהם לא בוחני רכב.

  7. #7
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2016
    הודעות
    1,363
    כאחד שרכב על CBF250 בעבר - תזהר מאוד ממה שאתה קונה. רובם הגדול עבר בתי ספר לנהיגה והתעללות כאופנוע ראשון, לא אומר שאי אפשר למצוא שמורים, פשוט נדיר למדיי

    זמינות חלפים נמוכה (מאוד), חסכוני בדלק כיאה ל-250, מעל 110 קמ"ש לזמן ממושך הויברציות יהרגו אותך, משייט על 105-110 ומגיע ל-140 ביום יפה.
    קטן וקומפקטי, משתחל יופי בעיר, נשמע לא רע, פשוט לעבודה (מנוע סינגל מקורר שמן עם קרבורטור, קשה למצוא פשוט מזה).
    בגדול - טיילתי איתו למרחקים שהרבה לא עושים עם אופנועים גדולים בהרבה, שרדנו. בכבישים בהם מותרת מהירות של 90 קמ"ש הוא יכול לחיות כל היום בניחותא, מה שגורם לך לקחת את המסלול הצדדי ולא הכביש המהיר ובכך גם להינות מהדרך. בכביש מהיר - חשוב לבצע עצירות כל 50 ק"מ בערך, ולנוח.

  8. #8
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2016
    הודעות
    1,363
    ויש אחד זהוב שמסתובב כל חודש בפשפשוק , זה שלי לשעבר, אל תיגע בו הוא נבלה.

  9. #9
    Banned
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    Usa
    הודעות
    84
    ציטוט נכתב במקור על ידי TundraOG צפיה בהודעה
    ויש אחד זהוב שמסתובב כל חודש בפשפשוק , זה שלי לשעבר, אל תיגע בו הוא נבלה.
    סתם מתעניינת (למדתי על אחד כזה לa1)
    מה עבר עליו?

  10. #10
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2016
    הודעות
    1,363
    ציטוט נכתב במקור על ידי Torizard צפיה בהודעה
    סתם מתעניינת (למדתי על אחד כזה לa1)
    מה עבר עליו?
    קניתי כבייק ראשון, אמרו לי יד 5 והיה רשום ברשיון יד 5 שהתגלה שהוא עבר עוד 4 ידיים בשנה אז הייתי יד 9. נקנה עם 55 אלף ק"מ, צבע זהב-שחור עם יושימורה סיני. קומפרסיה גמורה, מנוע זולל שמן כמו שמן בתחרות אכילת נקניקיות (מ"ל שמן לקילומטר, לא כולל הזעות), כל האטמים נוזלי שמן.
    תיקנתי את הקראנק, החלפתי צמיג, שרשרת עם גלגלי שיניים, כל הידיות (כבל גז נקרע בתחנת דלק יחד עם המצרעת שנשברה, כבל קלאצ' נקרע בכביש מהיר). אגזוז נבנה מחדש לאחר שהיה מפורק מבפנים (סליפ און מותקן בחלטורה), קרב עבר כיוון, פלאג...עוד לא הגענו לגיר שהחליט שכשהבייק מונע הניוטרל לא עובד, בשלב מסויים לא נסע בלי חצי צ'וק, ופעמיים מת לי בקצה השני של העיר כך שנאלצתי להיסחב במיגון מלא בשמש הדרומית של אוגוסט לאורך כל העיר.
    סלילים הלכו, שרף מצברים, מד דלק מדוייק כמו תחזית מזג האוויר בערוץ 2, אורות שלא עבדו שסידרתי...שתביני, הבייק נקנה ב-7 וחצי, אחרי מעל 5 וחצי אלף השקעה לא הייתי קרוב ללסדר אותו ומכרתי אותו בלית ברירה ומשם ה-GS500 שלי שכל דבר איתה מרגיש לי צ'יפס בהשוואה לסיוט הקודם...

    קנה בזול, שלם ביוקר.

  11. #11
    Banned
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    Usa
    הודעות
    84
    ציטוט נכתב במקור על ידי TundraOG צפיה בהודעה
    קניתי כבייק ראשון, אמרו לי יד 5 והיה רשום ברשיון יד 5 שהתגלה שהוא עבר עוד 4 ידיים בשנה אז הייתי יד 9. נקנה עם 55 אלף ק"מ, צבע זהב-שחור עם יושימורה סיני. קומפרסיה גמורה, מנוע זולל שמן כמו שמן בתחרות אכילת נקניקיות (מ"ל שמן לקילומטר, לא כולל הזעות), כל האטמים נוזלי שמן.
    תיקנתי את הקראנק, החלפתי צמיג, שרשרת עם גלגלי שיניים, כל הידיות (כבל גז נקרע בתחנת דלק יחד עם המצרעת שנשברה, כבל קלאצ' נקרע בכביש מהיר). אגזוז נבנה מחדש לאחר שהיה מפורק מבפנים (סליפ און מותקן בחלטורה), קרב עבר כיוון, פלאג...עוד לא הגענו לגיר שהחליט שכשהבייק מונע הניוטרל לא עובד, בשלב מסויים לא נסע בלי חצי צ'וק, ופעמיים מת לי בקצה השני של העיר כך שנאלצתי להיסחב במיגון מלא בשמש הדרומית של אוגוסט לאורך כל העיר.
    סלילים הלכו, שרף מצברים, מד דלק מדוייק כמו תחזית מזג האוויר בערוץ 2, אורות שלא עבדו שסידרתי...שתביני, הבייק נקנה ב-7 וחצי, אחרי מעל 5 וחצי אלף השקעה לא הייתי קרוב ללסדר אותו ומכרתי אותו בלית ברירה ומשם ה-GS500 שלי שכל דבר איתה מרגיש לי צ'יפס בהשוואה לסיוט הקודם...

    קנה בזול, שלם ביוקר.
    נשמע מזעזע והטראומתי.
    מבינה שהכלי לא עבר בדיקה?

  12. #12
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2016
    הודעות
    1,363
    עבר בדיקה, הרבה דברים בדקתי גם לבד והם לא התאימו למה שהמוסך אמר (בלינקרים עבדו, אורות חניה עבדו וכו'), לא יודע מה אמר לי "לא זה מוסך מפוקפק קח את האופנוע" אבל לקחתי אותו 😑.
    ובאמת שאהבתי את הבייק, זה הכי מצחיק. מה שכן - אני מעריך פי אלף יותר את האופנוע הנוכחי שלי, גם אם הוא מבוגר עם לא מעט ק"מ, ומשתדל לשמור עליו במצב כמה שיותר חדש, וכשמישהו בוכה לי שמשהו לא בסדר עם האופנוע החדש שלו שעדיין באחריות וקורא לזה "סיוט" אני לא יכול שלא לצחוק

אשכולות דומים

  1. עלויות אחזקה ותחזוקה לאופנועי שטח מרובעי פעימות (4T)
    על ידי קוקוריקו נגד קופיקו בפורום שטח וסופרמוטו
    תגובות: 6
    הודעה אחרונה: 03-05-2016, 17:33
  2. חומרים לשימון ותחזוקה
    על ידי alexsupreme בפורום פורום טכני
    תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 15-02-2016, 09:40
  3. תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 28-01-2016, 21:59
  4. אבזור אופנוע אדוונצר הונדה cb500x
    על ידי elad.daha בפורום פורום ציוד
    תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 23-01-2016, 18:30
  5. הונדה cb500x - המלצות והשמצות
    על ידי שיווי משקל בפורום כללי
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 20-07-2015, 14:23

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO