טנרה.
אני חושב שהוא וההונדה שוקלים בערך אותו הדבר. יהיה פחות מהיר בצד הרחוק של הסקאלה אבל יתן לך יותר אופנוע.
ערב טוב לכל חברי הפורום.
שמי אמיתי בן 25 מירושלים. רוכב קצת יותר משנה על דאוןטאון 300, כלי ראשון, רישיון a1. לאחרונה החל המוח קודח ומושך לכיוון החלפת האופנוע.
התחלתי מקטנוע כי בעיני זה היה שלב בסיסי ומאוד חיוני בלמידת הרכיבה והתנהגות על הכביש. האופנוע נבחר מתוך מחשבה על אופי הנסועה היומית ועל האפשרויות שהוא יאפשר לי. הכוונה הייתה לכלי עירוני / פרברי (גר מרחק קצר מחוץ לעיר) ושיאפשר גם נסיעה בין עירונית. תאי האחסון היוו שיקול כבד ולכן אשאף להתקין ארגזים באים אחליט לרכוש אופנוע.
אני מעוניין להחליף את האופנוע ממספר סיבות: הראשונה היא שאני מעוניין להעלות בנפח (כן! אמרתי את זה!) לכלי שיהיה כרית רכה לאופנוע ראשון. הסיבה השניה היא שאני חושב שעדיף להחליף אותו עכשיו מאשר להמשיך ולספוג את ירידות הערך (בעצם שיקול כלכלי). הסיבה השלישית היא נוחות הנסיעה: לצערי המנוע של הקימקו מווברץ כמו ויברטור גוסס והדבר לא נעים כלל.
האופנועים שמושכים אותי הם דו"שים, גבוהים ובטוחים. אין כלכך אופציות בקטגוריית הביניים לכן שתי האפשרויות הרלוונטיות הן הcb500x והטנרה. העדיפות היא לקניית כלי משומש וצעיר עם ק"מ נמוך. האם נהוג לערוך עסקאות טרייד על כלים יד2?
אני מבין משיטוטים ברחבי הרשת ששניהם כלי מעולים ואמינים אך עם הבדלים רחוקים מאוד בין השניים.
הcb בנוי על פלטפורמה משותפת לו ולאחיו ולכן, אמנם הוא בעל יציבה גבוהה אך הוא יותר מוטה לכביש ויהיה אופנוע עירוני מעולה.
הטנרה מפלצת גבוהה וכבדה (קרנף כבר אמרו?) וחוץ מזה אין לי עוד שום מידע ליכולת העירונית שלו.
הCB הוא טווין מרוסן אך הטנרה סינגל גדול. הימי מטופל כל 10k וההונדה כל 12k. לא הבדל גדול בהתחשב בעובדה שלהערכתי שאעשה משהו באיזור הזה בשנה.
השאלה העיקרית היא האם בכלל? האם לא להסתפק במה שיש כי מה שיש מעולה ועושה את העבודה נהדר?
אשמח לדעות הארות והערות.
תודה ולילה טוב
טנרה.
אני חושב שהוא וההונדה שוקלים בערך אותו הדבר. יהיה פחות מהיר בצד הרחוק של הסקאלה אבל יתן לך יותר אופנוע.
מה התקציב שלך?
ההונדה ייתן לך איכות חיים, עם הטנרה תוכל לרכב בשטח. בהתחשב בזה שזה כלי יומיומי ובעיקר שזה אופנוע ראשון - ללא ספק ההונדה.
קודם כל, תלמד כלל באופנועים: יש התלבטות = אין התלבטות! כלומר, אם יש לך התלבטות זה סימן שמיצית את האופנוע הנוכחי - תעבור הלאה.
בקשר לטנרה, "הטנרה מפלצת גבוהה וכבדה" - אז כל ההבדל ביניהם הוא 5 ק"ג (רטוב) וההבדל בגובה המושב הוא 2 ס"מ - ממש לא עקרוני.
אני אישית לא מתלהב מסדרת ה Cb500 של הונדה וחושב שהימאהה הוא יותר אופנוע אבל את זה תוכל לקבוע רק בנסיעת מבחן על שניהם.
בהצלחה!
כרגע תקציב לא מהווה גורם מכריע כרגע. הכוונה היא שכסף יש אך הרצון הוא להוציא כמה שפחות ממנו.
אני מבין שההבדלים במידות לא כאלה גדולים. ובסה"כ הם די דומים עם נטיות שונות לכאן ולכאן.
מה כוונתכם ביותר אופנוע?
מישהו עם ניסיון יומיומי עם הכלי שיכול לספר ולהרחיב על הכלי שלו?
מישהו יכול לזרוק אור על עלות התחזוקה של שני הכלים?
לא דומים בכלל.
הטנרה חיה בשטח.
הcbx לא יותר משבילים.
הביצועי כביש יהיו זהים פחות או יותר.
הטנרה נוסע גם כשאין כביש.
הוא יותר אופנוע כי הוא פשוט יותר.
לא בדיוק.
החלפים של הונדה יקרים בצורה איומה. הנוחות בכביש תהיה דומה כי שניהם גבוהים.
הטנרה יותר צר מההונדה לדעתי. והרבה יותר בולט לעין. ככה שבעיר הוא יהיה עדיף.
ההונדה פשוט אופנוע משעמם. לפהק ב150.
רכיבת מבחן!
מוטי.
-->SV650<--
הונדה טרנסאלפ 700, סוגר לך את הפינה של השטח עם גלגלי שפיצים וקדמי 19 ונותן איכות נסיעה בכבישים.
Fullgaz oportet resurgere
תשמע אם אתה כריס בירץ' אז אתה עושה שטח גם עם GS500
אבל לצערנו אף אחד פה לא נראה לי ברמה הזאת ולמתחיל על אופנוע באמת עדיף להתרחק מפיל כמו טרנסאלפ, מקסימום שבילים.
השאלה אם אתה בכלל רוצה ביצועי שטח טובים?
כי הטנרה ממש קרבי.