אם בספר הרכב יש רק טיפולים כל 12k - אז זה מה שצריך, וכל מה שמעבר לזה הוא לא נחוץ.
רק תוודא שהטיפולים באמת כל 12k, כי לאופנוע קטן נפח זה מוזר.
היי
קניתי לפני חודשיים crf250l 2013
שנסע בשטח רגוע כ5,000 ק"מ
אני עשיתי עליו 1,000 ק"מ מאז בכביש, בספר הרכב מופיע טיפול כל 12,000
שאלתי כמה מוסכים שאמרו שחשוב מאוד לעשות טיפול קטן כל6,000 ק"מ, (שמנים ופילטרים)
שאלתי היא האם זו סתם דרך לעשות כסף או שבאמת זה קריטי לעשות טיפול כזה?
אם כן, האם אני יכול לעשות את זה לבד?
(יש לי ידיים טובות אבל בלי שום הבנה באופנועים ואני מעוניין ללמוד איך)
תודה!
אם בספר הרכב יש רק טיפולים כל 12k - אז זה מה שצריך, וכל מה שמעבר לזה הוא לא נחוץ.
רק תוודא שהטיפולים באמת כל 12k, כי לאופנוע קטן נפח זה מוזר.
היי
תקן אותי אם אני טועה,
הורדתי מכאןספר רכב של CRF250L
בעמוד 3-2 יש את זה
ואני מבין שהטיפולים הם 1 12 24 36...
טיפול לאופנוע כזה אמור להיות מסובך?
עפ"י ספר הרכב, שמן ופילטרים עושים כל 1k ולא כל 6k. המספרים בטבלה הם מחזוריים - תכיפות (כל כמה ק"מ), לא סדר רץ.
מהניסיון האישי עם ה-CRF250L שלי (גם 2013), אחרי שעשיתי עליו כ-18 אלף:
- להחליף שמן+פילטר+אטם פילטר כל 6K לא חובה, רק אם ממש בא לך להקפיד (12K נשמע לי הגיוני, הורדתי אחרי 5K שמן שעדיין היה בסדר גמור)
- פילטר אוויר חדש כל 12-15K, וגם זה רק אם אתה רוכב הרבה בשבילים מאובקים בקיץ.
- להעיף קיבנימאט את הצמיגים המקוריים, ברצינות. הם המפגע הכי גדול באופנוע הזה.
להחליף שמן+פילטר+אטם לבד לוקח אפילו בצורה הכי פדאנטית אולי חצי שעה.
זה וידאו שלדעתי מסביר איך לעשות את זה בצורה הכי טובה. פה אמנם מוצג CBR250R, אבל המנוע זהה מהבחינה הזו:
כמה דברים שהייתי מוסיף:
- אמנם אין לנו פיירינג, אבל את מגן הגחון הפלסטי חשוב להוריד לפני שמתחילים.
- אחרי הורדת השמן הראשונה, להחזיר את הבורג מבלי להדק, לנענע בעדינות את האופנוע מצד לצד ולפתוח. לחזור עד שירד כמה שיותר שמן ישן.
- שמן 10W40 סינטטי איכותי עושה נפלאות לביצועי האופנוע.
בהצלחה![]()
תיקון להודעה הקודמת שלי.
מכאן:
http://www.thumpertalk.com/topic/988...ice-intervals/
יש כאן טבלה של דגם ארה"ב, שם כתוב בפירוש - פעם ראשונה 1K, אחרי זה כל 12K ק"מ. לכן, כנראה 1K שייך רק לטיפול אחרי הרצה.
ה crf הוא כמו ה cbr, לשניהם טיפול כל 12, היבואן ממליץ להוסיף כל 6 קטן על הצד הבטוח.
עכשיו תעשה את השיקולים שלך
תודה,
שוב תודה:-)
עד כמה שהבנתי:
אני מרוויח בשטח עם L הרבה יותר ממה שאני מפסיד איתו בכביש,
וכמו שכתבתי אני נוסע לרוב בכביש אבל מידי פעם גם שטח, כך שלטעמי ה m יתן לי מעט יותר בכביש אבל הרבה פחות בשטח, וממילא אני נוסע כמעט רק בתוך העיר נסיעות קצרות, יוצא שאני לא מפסיד הרבה,
ולעניין יש לך רעיון לצמיג יותר טוב מהסטוק לשימושים אלה?
נערך לאחרונה על ידי hop; 17-01-2016 בשעה 21:07.
לשימושים כפי שהגדרת אותם, סביר להניח שהייתי הולך על פירלי mt90 אחורי ו-mt60 קדמי. אמנם הם טיפה יקרים,
אבל בטווח הארוך תרוויח כי לוקח לפירלים הרבה יותר זמן להישחק מצמיגים זולים יותר, מהניסיון שלי.
הם צמיגי אנדורו שנותנים לך מספיק חופש לטיולי שטח לא טכניים מדי, והרבה אחיזה ושקט בכביש.
שים לב לגדלים התקניים, אם אתה רוצה לעבור איתם טסט:
90/90-21 קדמי
120/80-18 אחורי
אני אישית על mt21 קדמי ואחורי (שהם משהו כמו 80% שטח), ואני לא מרגיש שאני מפסיד הרבה ברכיבה יומיומית
לעבודה/קניות/סידורים לעומת צמיגי האנדורו (למעט העובדה שה-mt21 טיפה יותר רועשים בכביש),
אבל מרוויח המון (המון!) אחיזה בשטח.