תוצאות 1 עד 6 מ 6

אשכול: חוות דעת: אומנות הרכיבה בתנועה

צפייה משולבת

  1. #1
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מרכז
    הודעות
    2,465

    חוות דעת: אומנות הרכיבה בתנועה

    היום השתתפתי בהדרכה "אומנות הרכיבה בתנועה" (או אומנות הרכיבה בכביש, יש בלבול באתר) של אופנוען מאומן.

    מטרת הקורס לפי אתר החברה: להעלים את ה"כמעט" מהרכיבה היומיומית, באמצעות שילוב של טכניקות רכיבה חלקה ורכיבה מודעת בתוך התנועה השוטפת.
    אגב, טכניקות הרכיבה החלקה לא נלמדות בקורס הזה. הוא מתמקד רק ברכיבה בטוחה בתנועה, ויש לא מעט על מה להתמקד בנושא.

    מבנה:
    הקורס מתחיל בשעתיים הרצאה (+בורקסים) על האסטרגיה של רכיבה בעיר שבסופה יוצאים להסתובב בתל אביב.
    מתחלקים לקבוצות של 3 תלמידים ומדריך (היו 2 קבוצות הפעם) ולכל רוכב מסופקת דיבורית שמשדרת לערוץ של הקבוצה שלו.

    עיקר האסטרטגיה: צריך להתאים את המהירות והמיקום שלנו למרחק מרכבים אחרים (מימין ושמאל) ולשדה הראייה שלנו.
    בהרצאה ניתנו הרבה דוגמאות למצבים שקורים באופן יום יומי בכביש, איך הם יכולים להשתבש ברגע ומה עלינו לעשות כדי להקטין את הסיכון.

    לדוגמא: נסיעה ברחוב חד סטרי שלאורך הצד הימני שלו חונות מכוניות.
    אנחנו נתמקם הכי שמאלה שאנחנו יכולים, כמה שיותר רחוק מהמכוניות החונות. אולי לא הבנתם, עוד יותר שמאלה! עוד קצת, יש לכם עוד שמאלה! יותר שמאלה! (צועק לי ניב חיימי בקסדה).

    עוד דוגמא: אותו רחוב, רק שבאמצע הרחוב יש צומת t ופונות אליו מכוניות משמאל שלנו.
    הכי שמאלה כבר לא מתאים לנו, כשמתקרבים לצומת, סוטים מעט ימינה, אבל עדיין במרחק מאוד מכובד מהמכוניות שחונות בצד. זאת על מנת להגדיל את שדה הראייה שלנו לעבר הצומת. אבל שוב, לא להתקרב למכוניות.
    בנוסף, מאחר והתקרבנו למכוניות וגם יש לפנינו צומת עם שדה ראייה מוגבל, עלינו להפחית במהירות.
    מתקרבים לצומת, לפני שנכנסים אליה, מסתכלים שמאלה, ישר, ימינה(בחטף) ואם פנוי ממשיכים.
    אם שדה הראייה מאוד מוגבל אז מאיטים עוד יותר. כשרואים שפנוי אפשר לתת בגז.

    התרגול בפעול:
    בהתחלה מוביל המדריך ונותן הערות לגבי הפעולות שהוא עושה, בו זמנית גם מעיר לתלמידים שמאחוריו (שכל הזמן עוקפים צמוד לטור מכוניות או נכנסים לצומת בלי להסתכל מספיק מראש ונוסעים מהר מדי לתנאים).
    לאחר חצי שעה, כל אחד מהתלמידים מוביל את הקבוצה כשמאחוריו נוסע המדריך ומטפל בו אישית.
    כל חצי שעה עושים הפסקה, שותים קצת מים ומקבלים הרצאה קטנה על מה שהיה.

    בסה"כ חוויה קצת מלחיצה. יש הרבה אינפורמציה ליישם וגם צועקים באוזן (הווליום סביר לגמרי).
    עושים הרבה טעויות ומנסים ללמוד.

    שווה את זה?
    כמו כל הקורסים האלה, קשה מאוד למדוד את האפקטיביות שלהם.
    אם ימנע תאונה אז בהחלט שווה את זה. איך להוכיח את זה?
    אפילו בכמה שעות רכיבה שעשינו בתל אביב, היו כמה מכוניות שזינקו החוצה מטור עומד של מכוניות או סטו מהנתיב שלהם, או נסעו נגד כיוון התנועה לעבר הקבוצה שלנו. אז לאורך חיי רכיבה שלמים אני מעריך שהקפדה על הכללים של רכיבה בטוחה יכולה להועיל לכל אחד.
    עלה 820 שקלים.

    מסקנה:
    אין דבר כזה רכיבה בטוחה בעיר, אבל אפשר לנסות להקטין את הסיכונים.

    ההדרכה לא מהנה וכיפית כמו אומנויות הרכיבה ואימוני הרכיבה במסלולים סגורים.
    יש את הסכנה של רכיבה בכביש ציבורי עמוס בתנועה וההבנה שהחיים שלנו בסכנה.
    מצבים שנראו לנו לא מסוכנים או בעלי סיכון סביר הם בעצם כן מסוכנים וצריך לרכוב בהתאם.

    בסה"כ אני מרוצה מההדרכה ואני מקווה שאני אצליח ליישם את מה שלמדתי.

  2. #2
    Banned
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    באן
    הודעות
    1,023
    רגע.
    לא דיברו על מהירות רכיבה אשר מאפשרת סריקת זווית גלגל קדמי, מראה, אור ברקס/רוורס/וינקר?

    אה זה בטח לזבובי עיר מתקדמים.

  3. #3
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מרכז
    הודעות
    2,465
    ציטוט נכתב במקור על ידי קסד צפיה בהודעה
    רגע.
    לא דיברו על מהירות רכיבה אשר מאפשרת סריקת זווית גלגל קדמי, מראה, אור ברקס/רוורס/וינקר?

    אה זה בטח לזבובי עיר מתקדמים.
    לא הזכירו את זה.

    בהדרכה העדיפו להתמקד באיך לא להגיע למצב שאין לך לאן לברוח כי אתה קרוב מדי למכוניות או כי אתה מהיר מדי.
    אולי מישהו מאופנוען מאומן יראה את זה ויתייחס.

    דעה שלי, יתכן שזה בגלל שמהירות שמאפשרת סריקה אפקטיבית של כל הדברים האלה היא 0.

    אפשר לשבת בבית ולהסתכל בסרטוני יוטוב של רוכבים מסכנים שהתפוצצו ולראות שהאוטו סובב את הגלגל קצת לפני שהוא הרג אותו. בשטח לא הייתי מסתמך על זה.
    כן, אם תפסת אותו בזמן אז הרווחת. אבל אם לא?

  4. #4
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Nov 2015
    הודעות
    40
    ציטוט נכתב במקור על ידי nihrider צפיה בהודעה
    אפילו בכמה שעות רכיבה שעשינו בתל אביב, היו כמה מכוניות שזינקו החוצה מטור עומד של מכוניות או סטו מהנתיב שלהם, או נסעו נגד כיוון התנועה לעבר הקבוצה שלנו.
    כנראה שאין דבר שמפחיד אותי יותר מהאידיוט הזה שמחליט לעקוף את הפקק בפתאומיות מבלי להסתכל במראה... או המשוגעים ש-"רק רוצים לראות איפה הפקק נגמר", ויעשו את זה גם על הפס הצהוב...

  5. #5
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מרכז
    הודעות
    2,465
    ציטוט נכתב במקור על ידי BeePi צפיה בהודעה
    כנראה שאין דבר שמפחיד אותי יותר מהאידיוט הזה שמחליט לעקוף את הפקק בפתאומיות מבלי להסתכל במראה... או המשוגעים ש-"רק רוצים לראות איפה הפקק נגמר", ויעשו את זה גם על הפס הצהוב...
    אחרי שכבר נגמרה ההדרכה (15:00 בערך) הייתי בדרך לעבודה באיילון, נסעתי על השול הימני.
    אחד מנהגי הפחיות החליט שהרכב לפניו איטי מדי.

    הפתרון?
    לחתוך מהר לשול הימני בלי לאותת ואז לחתוך בחזרה אחרי שעבר את אותו.

    אין איתות, אין השתלבות איטית לשול.
    הכל במכה ובפתאומיות.
    הסתכל במראה? לא יודע.
    היה רואה קטנוע שטס במהירות לא הגיונית בשול? כנראה שלא

    למזלי הייתי במרחק מספיק גדול ממנו ולא הייתה לי הזדמנות לראות אם מה שלמדתי עזר (דיברו על מהירות רכיבה הגיונית שנמדדת ביחס למהירות הרכבים התקועים בפקק).

  6. #6
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,054
    כל תרגול מודרך מקדם במשהו את היכולות והמודעות

אשכולות דומים

  1. הרכיבה לבנטל 2016 - חוויות ותמונות
    על ידי shushu בפורום כללי
    תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 25-04-2016, 02:29
  2. אומנות לחימה?
    על ידי shaykram1989 בפורום אוף טופיק
    תגובות: 24
    הודעה אחרונה: 12-04-2016, 19:51
  3. תגובות: 7
    הודעה אחרונה: 28-08-2015, 04:36
  4. תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 15-07-2015, 12:45
  5. חוות דעת.
    על ידי רועי כהן בפורום שטח וסופרמוטו
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 02-06-2015, 15:04

תגיות עבור אשכול הזה

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO