עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 29

אשכול: מעבר לעולם הדו גלגלי - הכוונה ראשונית בעולם מופלא זה

  1. #1
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Jan 2016
    הודעות
    3

    מעבר לעולם הדו גלגלי - הכוונה ראשונית בעולם מופלא זה

    בוקר טוב

    זה הולך להיות קצת ארוך - אנא סבלנות, וכבר מראש - הרבה תודה על העזרה.

    בן 46, כמעט 30 שנה על הכביש, אך ורק מכוניות.
    כל נושא הדו גלגלי ממש לא מוכר לי כי תמיד שיכנעו אותי שהדבר לא בטוח ואיני זקוק לו.
    עובד בפ"ת גר בנס ציונה. נסועה יומית - 50 ק"מ (הלוך וחזור).
    כרגע מתנייד ברכב קטן (משני בבית) חדיש.
    ומתלבט....

    הפקקים הורגים אותי. פשוט זוועה. יוצא כל יום ברבע לשש מהבית כדי להקדים את הפפקים לפחות בדרך הלוך. בחזור פשוט סיוט. משהו כמו 45 דקות עד שעה. מגיע הביתה באזור שש וחצי שבע מת מעייפות.
    כל כך מקנא ברוכבי הקטנועים/אופנועים שהחלטתי לחשוב יותר לעומק על הנושא.
    שכנוע של האשה (מודה, לא היה קל) והנה אני פה, זקוק לעזרתכם ולניסיונכם.
    כמו שציינתי, אין לי שמץ של מושג על העולם המופלא הזה. קורא מידי פעם כתבה פה, כתבה שם, אבל לא יותר מזה.
    החלטתי שאני רוצה לנסות ולהתנסות במשך שנה לערך (כל תקופות השנה) בהתניידות בקטנוע/אופנוע. אם נראה מה טוב הדבר נתעמק יותר בעולם זה. אם לא, רוורס לרכב... (בכל מקרה מתכוון להשאיר את הרכב לאורך התקופה)

    אז ככה - על פניו לא רוצה להשקיע הרבה בכל נושא הוצאת הרישיון. רוצה מהר וקל (כמו להוציא פלסטר - בלי להתחרט). אמרנו שזה רק ניסיון, לא?
    אז קצת קריאה ברשת הבהירה לי שאני מוגבל ל- 125 סמ"ק (ו-14.6 כ"ס). הוצאת הרישיון פשוטה למדי. לכן טבעית רוצה להתחיל מקטן ופשוט.

    אשמח באם תוכלו קצת לכוון אותי בתוך העולם הזה:
    אני גבוה (188 ס"מ). צריך לקחת זאת בחשבון בהתאמת הכלי לשימוש.....(קראתי למשל שקטנוע 3 גלגלים של ימאהה ירגיש קטן לגבוהים כמוני. זה נכון?).
    זקוק לקטנוע/אופנוע שירגיש בטוח על הכביש גם במהירות גבוהה יחסית (בכביש 4 נוסעים מהר...). די נדלקתי על רעיון קטנוע המנהלים כדוגמת ה- SYM JoyMax. נראה די גדול ויציב, אוטומטי (קל להתרגל), מפואר ומאובזר למדי - די מרשים. לפני שאני אבדוק את הכיוון יותר לעומק (בסוכנות), האם בכלל מומלץ להתנייד עם כלי כזה בכבישים כאלה? צריך לקחת בחשבון שוב שהנסועה שלי תהיה בשעות עומס אבל תמיד יש מקטעים בהם התנועה זורמת ואז לא רוצה להרגיש כמו צב (לדעתי עניין בטיחותי ממש).
    כלי חדש כזה עולה באזור 22 אלף. לא זול....(אולי נשקול יד שניה אבל בגלל שלא מבין כלום קצת מטריד אותי לקנות משהו שאיני יודע לבדוק).
    בשיטוטי אתמול ברשת ראיתי גם שמוצעים מספר דל של אופנועים. אחד מהם אפילו ממש גירה אותי - Yamaha MT125.
    ראיתי שכלי כזה גם מהיר יותר (125 קמ"ש לעומת 105 לערך בקטנועים). מחירו של זה נושק ל-30K. להבדיל, הכלי ידני.
    האם בכלל ניתן להתחיל מכלי כזה? ראיתי שההספק שלו 15 כ"ס אבל הוא מוגדר ברישיון A2. יתכן?
    האם אפשר להתחיל ללא שום הכנה על אופנוע גיר רגיל כזה ללא חשש?

    ממה בכלל כדאי להתחיל בהנחה שתשובתכם תהיה שעם שני כלים כאלה ניתן להסתדר באופן סביר בכבישים שציינתי.
    קטנוע? אוטומטי וקל להתניידות, מרווח ואמין. אני משער שגם זול לאחזקה.
    או אולי כבר לנסות משהו קצת יותר רציני (ונניח לרגע שהסכום לא משחק תפקיד) - מהיר יותר עם הרבה סקס אפיל שאולי יגרה אותי להיכנס לתחום הזה באופן יותר רציני....

    חייב להודות שיותר מהתרגשות בכניסה לעולם הזה, אני חושש. גם מהטירוף בכבישים (אין לי שמץ מושג אפילו איך נוהגים נכון בכלי כזה בכביש מהיר בלי שאחרי 10 שניות אזרק ע"י רכב חולף מהכביש...), גם כניסה לעולם לא מוכר וגם כל המגבלות שמציבות לי חסמים שאיני יודע אם מתאימים לצרכים הספציפיים שלי.
    כמובן שרכיבה בתנאי מזג אויר שונים (בקיץ חם בטירוף, בחורף קר ורטוב...) רק מגבירה את החששות בכניסה לתחום.
    כמובן שעדיין ברקע יש את אישתי והבנות שמנסות להניע אותי מהחלטה כזו. אבל רוצה לגוון ולנסות משהו חדש.

    אני אשמח לתגובות מאנשים מבוגרים יותר שקצת חוו את מה שאני הולך לחוות בקרוב ע"מ לקבל המלצות מניסיון.
    בלי לפגוע באף אחד, צעירים בדר"כ יותר מתלהבים בתשובותיהם ואורח חייהם נמרץ ולכן פחות חושבים על סכנות ולכן יהיה ושה לי יותר להבין מהם למה אני זקוק.
    שלא תבינו לא נכון - אני אדם ספורטיבי שאוהב לקחת סיכונים באופן מחושב (רוכב אופני הרים די אינטנסיבי וכבר חווה פציעות) אבל קשה להשוות סכנות של אופני הרים (ככל שיהיו מאתגרים) לרכיבה על קטנוע ליד משאית טריילר....

    הרבה תודה מראש על כל עזרה,
    יום נעים ובטוח
    רונן

  2. #2
    Banned
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    באן
    הודעות
    1,023
    המינוס הכי גדול שאני חושב עליו הוא שאתה טירון שנזרק לשדה הקרב עם אקדח קפצונים.
    איך שלא תסובב את זה 125 זה אעפס בעייתי, ועלול לשבור אותך.
    אתה פוזל לתחום מטעמים פרקטים, ולכן אמליץ לך על קטנוח. (בין היתר בשל המדרסים. אין לך מושג כמה זה מעצבן שכל שלולית של ממטרות מג'ייפת לך את הנעליים)
    הוא לא בהכרח זול יותר לתחזוקה. וכשאתה קונה תקנה במחשבה למכור אחרי שנה כשתשדרג את הרשיון.
    הטרייסיטי של יאמאהה מעולה להפגת פחדים ודאגות. אולי באמת תתחיל משם. אם הוא באמת קטן לך אתה צריך לדעת אחרי סיבוב מבחן.

    וכשאתה עולה על הכביש אתה ייתוש. תכניס לך את זה לתודעה.
    אל תתקרב יותר מדי לסמיטריילרים. יש להם המון שטחים מתים.
    אל תפתיע אותם. בניגוד אליך הם צריכים לשלוט באינרציה של עשרות טונות.

    צא לדרך.

  3. #3
    Senior Member הסמל האישי של TheDevilInside
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    506
    ציטוט נכתב במקור על ידי קסד צפיה בהודעה
    כשאתה קונה תקנה במחשבה למכור אחרי שנה כשתשדרג את הרשיון.
    הוא מתכוון להוציא רישיון a2, אין צורך לחכות שנה לשדרוג לa1.

    אגב, דעתי היא שתעשה ישר רישיון בינוני (a1). אמנם יותר יקר, ולוקח קצת יותר זמן-אבל פותח לך הרבה יותר אפשרויות.
    בנוסף, לרכב באופן קבוע על כביש בין עירוני כ50 קילומטר על כלי 125 סמ"ק לא מומלץ. אין לו אפשרות לעקוף במידת הצורך, מהירות מקסימלית כ100 קמ"ש. הדבר מסוכן ולא שווה. קטנוע 250 ייתן לך כלי יותר נוח, יותר מפנק, שיאפשר לגמוע את המרחק ביותר קלות ובטחון.

  4. #4
    Banned
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    באן
    הודעות
    1,023
    תסלח לי. התירוץ שלי הוא שהפעם האחרונה שהוצאתי רשיון היתה במילניום הקודם.
    אז כן. קטנוח 250.

  5. #5
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מרכז
    הודעות
    2,465
    כמה דברים לקחת בחשבון:

    • ביטוח זה 5000 שקל לשנה וזה בלי מקיף (כלומר ביטוח רק לנזקי גוף). אנשים פה יגידו לך שאפשר לבטח גם ב3500 שקל אבל זה יהיה עם השתתפות עצמית של 25,000 ש"ח.
    • בקטנוע קטן וזול צריך לעשות טיפול במוסך כל 3000-4000 ק"מ. אז עם 50 ק"מ ביום אתה תמצא את עצמך במוסך כל חודשיים וחצי. זמן וכסף
    • עדיף לקנות כלי משומש, הירידת ערך של חדש גדולה מאוד וגם יש סיכוי טוב שבתור רוכב מתחיל אתה תעשה נזק לכלי מתישהו וחבל על חדש.
    • בתור רוכב עם 0 ניסיון אני לא הייתי עולה לכביש מהיר בשעת העומס. אתה צריך להתאמן ולהתרגל לכלי קודם.
    • תשקול לקחת קורס רכיבה בסיסי. של אופנוען מאומן נותן המון לרוכב מתחיל.

  6. #6
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Jan 2016
    הודעות
    3
    צהריים טובים

    תודה רבה חברים על התגובות.
    כנראה והחששות שלי לא היו לחינם. כולכם בדעה שקטנוע 125 לא יספק את הצרכים הבסיסיים בנסועה יומית שכזו.
    אם זה בגלל הבטיחות האקטיבית, אם בתחזוקה יקרה בגלל הנסועה.
    מצד שני, רישיון לכלי בינוני כבר תדרוש השקעה רבה יותר (גם בכסף ובטח בזמן) ולא בטוח שאת זה אני רוצה להשקיע כיוון שכל העולם הזה הוא מבחינתי עדיין לא ברור. לא רוצה למצוא את עצמי עושה רישיון ולאחר תקופת ניסיון אראה שלא מתאים לי.

    אני כנראה צריך עוד זמן מחשבה בנושא. נרא לי שאני צריך אינסנטיב חזק יותר כדי להשקיע את הנדרש להוצאת רישון כזה.

  7. #7
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,608
    ציטוט נכתב במקור על ידי rlevari צפיה בהודעה
    בוקר טוב

    זה הולך להיות קצת ארוך - אנא סבלנות, וכבר מראש - הרבה תודה על העזרה.

    בן 46, כמעט 30 שנה על הכביש, אך ורק מכוניות.
    כל נושא הדו גלגלי ממש לא מוכר לי כי תמיד שיכנעו אותי שהדבר לא בטוח ואיני זקוק לו.
    עובד בפ"ת גר בנס ציונה. נסועה יומית - 50 ק"מ (הלוך וחזור).
    כרגע מתנייד ברכב קטן (משני בבית) חדיש.
    ומתלבט....

    הפקקים הורגים אותי. פשוט זוועה. יוצא כל יום ברבע לשש מהבית כדי להקדים את הפפקים לפחות בדרך הלוך. בחזור פשוט סיוט. משהו כמו 45 דקות עד שעה. מגיע הביתה באזור שש וחצי שבע מת מעייפות.
    כל כך מקנא ברוכבי הקטנועים/אופנועים שהחלטתי לחשוב יותר לעומק על הנושא.
    שכנוע של האשה (מודה, לא היה קל) והנה אני פה, זקוק לעזרתכם ולניסיונכם.
    כמו שציינתי, אין לי שמץ של מושג על העולם המופלא הזה. קורא מידי פעם כתבה פה, כתבה שם, אבל לא יותר מזה.
    החלטתי שאני רוצה לנסות ולהתנסות במשך שנה לערך (כל תקופות השנה) בהתניידות בקטנוע/אופנוע. אם נראה מה טוב הדבר נתעמק יותר בעולם זה. אם לא, רוורס לרכב... (בכל מקרה מתכוון להשאיר את הרכב לאורך התקופה)

    אז ככה - על פניו לא רוצה להשקיע הרבה בכל נושא הוצאת הרישיון. רוצה מהר וקל (כמו להוציא פלסטר - בלי להתחרט). אמרנו שזה רק ניסיון, לא?
    אז קצת קריאה ברשת הבהירה לי שאני מוגבל ל- 125 סמ"ק (ו-14.6 כ"ס). הוצאת הרישיון פשוטה למדי. לכן טבעית רוצה להתחיל מקטן ופשוט.

    אשמח באם תוכלו קצת לכוון אותי בתוך העולם הזה:
    אני גבוה (188 ס"מ). צריך לקחת זאת בחשבון בהתאמת הכלי לשימוש.....(קראתי למשל שקטנוע 3 גלגלים של ימאהה ירגיש קטן לגבוהים כמוני. זה נכון?).
    זקוק לקטנוע/אופנוע שירגיש בטוח על הכביש גם במהירות גבוהה יחסית (בכביש 4 נוסעים מהר...). די נדלקתי על רעיון קטנוע המנהלים כדוגמת ה- sym joymax. נראה די גדול ויציב, אוטומטי (קל להתרגל), מפואר ומאובזר למדי - די מרשים. לפני שאני אבדוק את הכיוון יותר לעומק (בסוכנות), האם בכלל מומלץ להתנייד עם כלי כזה בכבישים כאלה? צריך לקחת בחשבון שוב שהנסועה שלי תהיה בשעות עומס אבל תמיד יש מקטעים בהם התנועה זורמת ואז לא רוצה להרגיש כמו צב (לדעתי עניין בטיחותי ממש).
    כלי חדש כזה עולה באזור 22 אלף. לא זול....(אולי נשקול יד שניה אבל בגלל שלא מבין כלום קצת מטריד אותי לקנות משהו שאיני יודע לבדוק).
    בשיטוטי אתמול ברשת ראיתי גם שמוצעים מספר דל של אופנועים. אחד מהם אפילו ממש גירה אותי - yamaha mt125.
    ראיתי שכלי כזה גם מהיר יותר (125 קמ"ש לעומת 105 לערך בקטנועים). מחירו של זה נושק ל-30k. להבדיל, הכלי ידני.
    האם בכלל ניתן להתחיל מכלי כזה? ראיתי שההספק שלו 15 כ"ס אבל הוא מוגדר ברישיון a2. יתכן?
    האם אפשר להתחיל ללא שום הכנה על אופנוע גיר רגיל כזה ללא חשש?

    ממה בכלל כדאי להתחיל בהנחה שתשובתכם תהיה שעם שני כלים כאלה ניתן להסתדר באופן סביר בכבישים שציינתי.
    קטנוע? אוטומטי וקל להתניידות, מרווח ואמין. אני משער שגם זול לאחזקה.
    או אולי כבר לנסות משהו קצת יותר רציני (ונניח לרגע שהסכום לא משחק תפקיד) - מהיר יותר עם הרבה סקס אפיל שאולי יגרה אותי להיכנס לתחום הזה באופן יותר רציני....

    חייב להודות שיותר מהתרגשות בכניסה לעולם הזה, אני חושש. גם מהטירוף בכבישים (אין לי שמץ מושג אפילו איך נוהגים נכון בכלי כזה בכביש מהיר בלי שאחרי 10 שניות אזרק ע"י רכב חולף מהכביש...), גם כניסה לעולם לא מוכר וגם כל המגבלות שמציבות לי חסמים שאיני יודע אם מתאימים לצרכים הספציפיים שלי.
    כמובן שרכיבה בתנאי מזג אויר שונים (בקיץ חם בטירוף, בחורף קר ורטוב...) רק מגבירה את החששות בכניסה לתחום.
    כמובן שעדיין ברקע יש את אישתי והבנות שמנסות להניע אותי מהחלטה כזו. אבל רוצה לגוון ולנסות משהו חדש.

    אני אשמח לתגובות מאנשים מבוגרים יותר שקצת חוו את מה שאני הולך לחוות בקרוב ע"מ לקבל המלצות מניסיון.
    בלי לפגוע באף אחד, צעירים בדר"כ יותר מתלהבים בתשובותיהם ואורח חייהם נמרץ ולכן פחות חושבים על סכנות ולכן יהיה ושה לי יותר להבין מהם למה אני זקוק.
    שלא תבינו לא נכון - אני אדם ספורטיבי שאוהב לקחת סיכונים באופן מחושב (רוכב אופני הרים די אינטנסיבי וכבר חווה פציעות) אבל קשה להשוות סכנות של אופני הרים (ככל שיהיו מאתגרים) לרכיבה על קטנוע ליד משאית טריילר....

    הרבה תודה מראש על כל עזרה,
    יום נעים ובטוח
    רונן
    היה כבר דיון דומה לפני זמן מה אבל זאת נראת הזדמנות טובה לחדד את היתרונות והחסרונות של דו גלגלי בארצנו.
    התחלתי עם דו גלגלי בעצם מאותה סיבה וכמו כן, כל מה שאני הולך לציין כאן זו ההתרשמות האישית שלי בלבד.

    קודם כל, לגבי החששות.
    על מנת לא להרגיש כמו צב על כביש מהיר, לא הייתי ממליץ לך ללכת על הרשיון הפשוט שמגביל אותך אלא על רשיון a1 שגם ייתן לך יותר שעות לימוד על הכביש וגם יפתח בפניך כלים יותר איכותיים שיעשו את העבודה יותר טוב.
    מבחינת בטיחות, חבריך לא טועים, להיות ברכב הרבה יותר בטוח.
    הייתי ממליץ קודם כל לעשות כמה שעורי נהיגה, לראות אם כל העסק בכלל קורץ לך.

    מבחינת חסכון בזמנים, אם זה נטו נסיעה שלך הלוך וחזור, אני עושה את הנסיעה בזמן פקקים בערך בכ40 דקות על הכביש בחזור ואם הדרך פנויה, יקח לי את אותו הזמן להגיע כמו ברכב. ברגע שמחשבים את העניין מדלת לדלת, ברכב יש את ההתעסקות עם חניה אבל בדו״ג יש גם את עניין הציוד שצריך להתאים לעונה.
    אם אפילו יש חשש לכמה טיפות, זה אומר במינימום חליפת גשם ונעליים מתאימות. צריך להוריד את הכיסוי, לפתוח את המנעול, לשים את הדברים בארגז\מתחת למושב, לקשור אותם או לנסוע עם תיק גב. ואחרי זה, לשים מגנים, כפפות, קסדה וכדומה.
    כל העסק לוקח יותר זמן מאשר לזרוק את התיק למושב האחורי, להניע ולנסוע.
    הקטנוע יחסוך לך זמן אבל ייתכן שלא הרבה כמו שחשבת.

    עכשיו לגבי העלויות ונעזוב לרגע את עלות הכלי.
    ביטוח חובה - 5000+ לשנה. במידה ואתה עובד במשרה מלאה ויש לך משפחה בבית, לא הייתי חוסך על ביטוח.
    קסדה, כפפות, מעיל (לפחות אחד), ציוד גשם, מגני ברכיים (או מכנס ממוגן ונעלי רכיבה אם אתה אוהב את הגוף שלך), מצלמת קסדה - יש כאלה שיחלקו עלי אבל לפחות כ-3000 שקל לציוד בינוני וככל שאתה רוכב יותר, אתה לומד להעריך ציוד איכותי, והעלות פה נוטה לתפוח בהתאם.
    מיגון לקטנוע\אופנוע - נתחיל מ-150 עבור שרשרת ומנעול ויכול לעבור בקלות את ה-1500 עבור כיסוי, אזעקה, מנעול דיסק וכדומה.
    דלק - חצי עד רבע מההוצאות שלך ברכב.

    תחזוקה תלויה בכלי שתבחר אבל סביר להניח שאתה הולך לראות מוסך הרבה יותר מאשר ברכב.
    ברוב הכלים המדוברים, הטיפולים בין פעם ב3000 ל-5000. העלויות משתנות בין מוסך למוסך ובין כלי לכלי.

  8. #8
    Senior Member הסמל האישי של mudale222
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    JLM
    הודעות
    2,840
    אם באמת יש פקקים קבועים בדרך שלך אז לכאורה יהיה ניתן להסתדר עם 125.. תחשוב שסגירה שלו 80-100 קמ"ש.

  9. #9
    Member הסמל האישי של shay-p
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    דרום
    הודעות
    141
    ציטוט נכתב במקור על ידי alexsupreme צפיה בהודעה
    היה כבר דיון דומה לפני זמן מה אבל זאת נראת הזדמנות טובה לחדד את היתרונות והחסרונות של דו גלגלי בארצנו.
    התחלתי עם דו גלגלי בעצם מאותה סיבה וכמו כן, כל מה שאני הולך לציין כאן זו ההתרשמות האישית שלי בלבד.

    קודם כל, לגבי החששות.
    על מנת לא להרגיש כמו צב על כביש מהיר, לא הייתי ממליץ לך ללכת על הרשיון הפשוט שמגביל אותך אלא על רשיון a1 שגם ייתן לך יותר שעות לימוד על הכביש וגם יפתח בפניך כלים יותר איכותיים שיעשו את העבודה יותר טוב.
    מבחינת בטיחות, חבריך לא טועים, להיות ברכב הרבה יותר בטוח.
    הייתי ממליץ קודם כל לעשות כמה שעורי נהיגה, לראות אם כל העסק בכלל קורץ לך.

    מבחינת חסכון בזמנים, אם זה נטו נסיעה שלך הלוך וחזור, אני עושה את הנסיעה בזמן פקקים בערך בכ40 דקות על הכביש בחזור ואם הדרך פנויה, יקח לי את אותו הזמן להגיע כמו ברכב. ברגע שמחשבים את העניין מדלת לדלת, ברכב יש את ההתעסקות עם חניה אבל בדו״ג יש גם את עניין הציוד שצריך להתאים לעונה.
    אם אפילו יש חשש לכמה טיפות, זה אומר במינימום חליפת גשם ונעליים מתאימות. צריך להוריד את הכיסוי, לפתוח את המנעול, לשים את הדברים בארגז\מתחת למושב, לקשור אותם או לנסוע עם תיק גב. ואחרי זה, לשים מגנים, כפפות, קסדה וכדומה.
    כל העסק לוקח יותר זמן מאשר לזרוק את התיק למושב האחורי, להניע ולנסוע.
    הקטנוע יחסוך לך זמן אבל ייתכן שלא הרבה כמו שחשבת.

    עכשיו לגבי העלויות ונעזוב לרגע את עלות הכלי.
    ביטוח חובה - 5000+ לשנה. במידה ואתה עובד במשרה מלאה ויש לך משפחה בבית, לא הייתי חוסך על ביטוח.
    קסדה, כפפות, מעיל (לפחות אחד), ציוד גשם, מגני ברכיים (או מכנס ממוגן ונעלי רכיבה אם אתה אוהב את הגוף שלך), מצלמת קסדה - יש כאלה שיחלקו עלי אבל לפחות כ-3000 שקל לציוד בינוני וככל שאתה רוכב יותר, אתה לומד להעריך ציוד איכותי, והעלות פה נוטה לתפוח בהתאם.
    מיגון לקטנוע\אופנוע - נתחיל מ-150 עבור שרשרת ומנעול ויכול לעבור בקלות את ה-1500 עבור כיסוי, אזעקה, מנעול דיסק וכדומה.
    דלק - חצי עד רבע מההוצאות שלך ברכב.

    תחזוקה תלויה בכלי שתבחר אבל סביר להניח שאתה הולך לראות מוסך הרבה יותר מאשר ברכב.
    ברוב הכלים המדוברים, הטיפולים בין פעם ב3000 ל-5000. העלויות משתנות בין מוסך למוסך ובין כלי לכלי.
    לא יכלת לסכם את זה טוב יותר, מדויק לגמרי.
    עולם הדו גלגלי יכל לקרוץ טוב יותר אם היינו במדינה עם ביטוח נורמלי, תשתיות טובות ונהגים שיודעים להסתכל במראות ולאותת.
    אבל זה העולם שלנו, ואם תשאל אותי - אני לא נכנס למרכז עם רכב. לא מסוגל. לחפש חניה ולעמוד בפקק זה פשוט בזבוז זמן (וזמן יותר יקר מכסף...).
    אז בסופות אוכלים קצת גשם, ובקור אנחנו צריכים להתעטף הרבה יותר, ובקיץ אנחנו מזיעים מתחת למעיל. בסופו של דבר תלוי בך אם זה משהו שמתאים לאופי שלך.
    תשאל פה את החבר'ה ורובם יגידו שהמינוסים האלה מתגמדים לעומת ההנאה, והחסכון בזמן. במיוחד במרכז הארץ.
    קח בחשבון שהמצב בכבישים רק יילך ויחמיר משנה לשנה. אז ככל שתקדים ותצבור ניסיון - אתה תרוויח יותר זמן. זמן שינה, זמן עם המשפחה, זמן לעצמך. מבחינתי לזה אין מחיר, והעצבים שאתה מקבל בפקקים מוסיפים עוד יותר על איבוד הזמן הזה.
    אז כסף אתה לא תחסוך פה, אפילו תוציא יותר...תשווה ותראה מה חשוב לך יותר.
    Aprilia Tuono APRC 2013

    APRILIA

  10. #10
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jul 2015
    הודעות
    115
    ברוך הבא גבר גבר, לדעתי עשית בחירה נכונה.
    רק מי שנמצא בעולם הזה מסוגל להבין את היתרונות שלו ביחס לעולם הרכבים הפרטיים.

  11. #11
    Banned
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    באן
    הודעות
    1,023
    ציטוט נכתב במקור על ידי rlevari צפיה בהודעה
    צהריים טובים

    תודה רבה חברים על התגובות.
    כנראה והחששות שלי לא היו לחינם. כולכם בדעה שקטנוע 125 לא יספק את הצרכים הבסיסיים בנסועה יומית שכזו.
    אם זה בגלל הבטיחות האקטיבית, אם בתחזוקה יקרה בגלל הנסועה.
    מצד שני, רישיון לכלי בינוני כבר תדרוש השקעה רבה יותר (גם בכסף ובטח בזמן) ולא בטוח שאת זה אני רוצה להשקיע כיוון שכל העולם הזה הוא מבחינתי עדיין לא ברור. לא רוצה למצוא את עצמי עושה רישיון ולאחר תקופת ניסיון אראה שלא מתאים לי.

    אני כנראה צריך עוד זמן מחשבה בנושא. נרא לי שאני צריך אינסנטיב חזק יותר כדי להשקיע את הנדרש להוצאת רישון כזה.

    נאמר שהייתי פונה אליך בשאלה אילו אופניים לקנות, האם היית ממליץ לי על מדבקה מהסופר שישברו כבר בדרופ הראשון ויוציאו לי את החשק מהעניין?

  12. #12
    חבר מערכת FullgaZ הסמל האישי של uriar
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,850
    היי רונן,

    כלי 125 אולי לא אידאלי למשימה אבל בהחלט יעשה את העבודה. אם זה לשנת ניסיון אז אין מה לשדרג רשיון ולא צריך לקנות כלי עם נפח גדול. תתחיל מ-125 וציוד בסיסי לשנה ותראה אם זה מתאים לך. תמיד אפשר לשדרג רשיון וציוד במהשך. תלמד לרכב ותקבל טיפים פה בפורום. כולנו עברנו את השלב הזה. כשאני התחלתי לרכב המדרגה הייתה 50 סמ"ק ועדיין זה הספיק לי להרצליה-ת"א-הרצליה כל יום. אז די להתפנק - 125 זה מספיק.

    בקשר למה ליקנות ומאיפה - אם תחליט שאתה בעיניין נעזור גם בזה.

    בהצלחה.



  13. #13
    ציטוט נכתב במקור על ידי alexsupreme צפיה בהודעה
    היה כבר דיון דומה לפני זמן מה אבל זאת נראת הזדמנות טובה לחדד את היתרונות והחסרונות של דו גלגלי בארצנו.
    התחלתי עם דו גלגלי בעצם מאותה סיבה וכמו כן, כל מה שאני הולך לציין כאן זו ההתרשמות האישית שלי בלבד.

    קודם כל, לגבי החששות.
    על מנת לא להרגיש כמו צב על כביש מהיר, לא הייתי ממליץ לך ללכת על הרשיון הפשוט שמגביל אותך אלא על רשיון a1 שגם ייתן לך יותר שעות לימוד על הכביש וגם יפתח בפניך כלים יותר איכותיים שיעשו את העבודה יותר טוב.
    מבחינת בטיחות, חבריך לא טועים, להיות ברכב הרבה יותר בטוח.
    הייתי ממליץ קודם כל לעשות כמה שעורי נהיגה, לראות אם כל העסק בכלל קורץ לך.

    מבחינת חסכון בזמנים, אם זה נטו נסיעה שלך הלוך וחזור, אני עושה את הנסיעה בזמן פקקים בערך בכ40 דקות על הכביש בחזור ואם הדרך פנויה, יקח לי את אותו הזמן להגיע כמו ברכב. ברגע שמחשבים את העניין מדלת לדלת, ברכב יש את ההתעסקות עם חניה אבל בדו״ג יש גם את עניין הציוד שצריך להתאים לעונה.
    אם אפילו יש חשש לכמה טיפות, זה אומר במינימום חליפת גשם ונעליים מתאימות. צריך להוריד את הכיסוי, לפתוח את המנעול, לשים את הדברים בארגז\מתחת למושב, לקשור אותם או לנסוע עם תיק גב. ואחרי זה, לשים מגנים, כפפות, קסדה וכדומה.
    כל העסק לוקח יותר זמן מאשר לזרוק את התיק למושב האחורי, להניע ולנסוע.
    הקטנוע יחסוך לך זמן אבל ייתכן שלא הרבה כמו שחשבת.

    עכשיו לגבי העלויות ונעזוב לרגע את עלות הכלי.
    ביטוח חובה - 5000+ לשנה. במידה ואתה עובד במשרה מלאה ויש לך משפחה בבית, לא הייתי חוסך על ביטוח.
    קסדה, כפפות, מעיל (לפחות אחד), ציוד גשם, מגני ברכיים (או מכנס ממוגן ונעלי רכיבה אם אתה אוהב את הגוף שלך), מצלמת קסדה - יש כאלה שיחלקו עלי אבל לפחות כ-3000 שקל לציוד בינוני וככל שאתה רוכב יותר, אתה לומד להעריך ציוד איכותי, והעלות פה נוטה לתפוח בהתאם.
    מיגון לקטנוע\אופנוע - נתחיל מ-150 עבור שרשרת ומנעול ויכול לעבור בקלות את ה-1500 עבור כיסוי, אזעקה, מנעול דיסק וכדומה.
    דלק - חצי עד רבע מההוצאות שלך ברכב.

    תחזוקה תלויה בכלי שתבחר אבל סביר להניח שאתה הולך לראות מוסך הרבה יותר מאשר ברכב.
    ברוב הכלים המדוברים, הטיפולים בין פעם ב3000 ל-5000. העלויות משתנות בין מוסך למוסך ובין כלי לכלי.
    מה שהוא כתב :-)
    אבל לצורך העניין אין פסול להתחיל ב 125 סמ"ק מהקטגוריה הגבוהה על מנת להנות לפחות מאיכויות מהירות נסיעה מכובדת 100 קמ"ש.
    היה והחלטת שזה עבורך תוכל לשדרג כעבור תקופה לקטנוע 250 סמ"ק או אופנוע ולהרגיש קצת יותר נוח על הכביש.
    מאחר ואתה חדש בתחום ממליץ לך בחום ללכת על כלי חדש או כמעט חדש שעדיין באחריות, ככה לפיות לא תצטרך לדאוג מתיקונים ואריות רעבים
    ללקוחות מוסך חדשים
    כלבוטקס מיגון ואביזרים הבית היחיד לדו גלגלי שלך
    יבואנים ומפיצים של מותגי רכיבה מהמובילים בעולם
    DAINESE RST IXON RAMMOUNTS 70D'S
    תוספות מבית- GIVI- AKRAPOVITC-RIZOMA-KTECH
    קסדות ממיטב היצרנים במבחר גדול
    X-LITE-MOMO-SHARK-NOLAN-MT
    מערכות מיגון מתקדמות
    איתוראן SCOOTER
    SMV80 אזעקה עם שלטי LCD המובילה
    www.kolbotex.co.il
    שוקן 32 תל אביב 03-5051162

  14. #14
    Senior Member הסמל האישי של moonshield
    תאריך הצטרפות
    Nov 2015
    הודעות
    1,877
    הי,
    קודם כל ברכות על פתיחות החשיבה, הנה כמה האגורות שיש לי לתרום בנושא:
    אני הייתי במצב דומה לשלך, עם נסיעה יומית מראשון לת"א/הרצליה, מרחק של 15/20 קמ" לכיוון. הדרך הזאת היתה לוקחת לי באוטובוס משהו כמו שעה ו לכיוון, וברכב על גבול השעה (בשעות השיא כמובן, לצערי היום חוויתי את זה על בשרי כי לא רציתי ליסוע במזג הזה על הקטנוע...), ואחרי כמה חודשים הבנתי שאני שורף את הזמן שלי בפקקים במקום לנצל את זה לראות את הילדים או רחמנא ליצלן לישון עוד חצי שעה בבוקר. מכיוון שבארנק אני מחזיק בנוסף לרישיון לפחיות גם רישיון a2 שעשיתי בתקופת הלימודים (כשזה עוד היה מוגבל ל50 סמ"ק) התלבטתי אם להחזיר עטרה ליושנה ולקנות לי איזה 125 חביב לנסיעות האלו או להשקיע קצת יותר ולהמיר את הרישיון ל a1 ולקנות משהו חזק יותר. בסוף הארנק (והאישה) החליטו בשבילי וקניתי 125 (דיאלים s3, אחלה קטנוע). אני יכול לומר לך לשהקטנוע מחזיק יפה מאוד את הנסיעות השיגרתיות ובכלל נסיעות בכל גוש דן. על כבישים מהירים אני משייט על איזור ה 100 קמ"ש שזה סביר ברוב המקרים, בטח כשתנועת הרכבים היא בפקקים. במקרים בהם עליתי על כבישים מהירים שלא היו פקוקים כן הרגשתי קצת איטי ולכן אני דואג להישאר בימין. אם אתה לא סגור על דו"ג באופן כללי, אולי באמת כדאי לך לעשות כמה שיעורים כדי להחליט אם זה בשבילך. לא הייתי ממליץ לעשות רישיון a2, למרות הנוחות של זה (בזמני זה דרש מבחן שליטה די שטותי במגרש וחצי יום שרוף במשרד הרישוי לקבלת פטור מתיאוריה) בעיקר כי אם תחליט שזה אכן בשבילך, מהר מאוד תרצה לעלות מדרגה כדי להשוות את היכולות של הכלי לדרישות הכביש. מה שכן אני יכול לומר שההחלטה לחזור לדו"ג היתה אחת הטובות שעשיתי בזמן האחרון, והנוחות של לעלות על הקטנוע בכל רגע וליסוע לכל מקום בלי לחשוב על פקקים וחניה שווים את המחיר (שלא נמוך לאור מדיניות הביטוח בממלכת הביבי, והרצון להיות ממוגן ככל האפשר) ואת הפחדים (בעיקר מהנהגים ה'נפלאים' בכביש, אבל גם ממזג האויר או איכות הכבישים).

  15. #15
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של MasterOz
    תאריך הצטרפות
    Jan 2016
    הודעות
    1,375
    לדעתי, זה יכול להסתכם בשלוש שורות שכבר נכתבו כאן.

    1. נפח 125 יכול לעשות את העבודה בתור רוכב מתחיל.
    2. ביטוח חובה + ג' ללא השתתפות עצמית. מקיף זה כבר לשיקולך.
    3. ציוד מיגון, בהתאם למה שאתה חושב שכל איבר בגוף שלך שווה.

אשכולות דומים

  1. התייעצות לגבי מעבר לדו גלגלי
    על ידי iafmike בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 14
    הודעה אחרונה: 31-03-2016, 01:08
  2. תיק זנב-סקירה ראשונית
    על ידי matanbar26 בפורום פורום ציוד
    תגובות: 22
    הודעה אחרונה: 31-01-2016, 07:37
  3. כניסה לעולם השטח בסכום 10,000
    על ידי Amitay בפורום שטח וסופרמוטו
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 30-12-2015, 16:10
  4. חנויות אופנועים בעולם
    על ידי אביעד אברהמי בפורום פורום ציוד
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 13-10-2015, 13:13
  5. כניסה לעולם השטח
    על ידי Naddyjoe בפורום שטח וסופרמוטו
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 13-10-2015, 10:35

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO