אם תגלה מה הסיבה אני אשמח לדעת.
אני בעליו של אחד כזה עם כמעט חצי מהק"מ ששלך עשה. יש ויברציות נוראיות ביציאה מהמקום (קלאץ בוודאות)
וויברציות לא נוראיות אבל לא נעימות ב6k סלד ומעלה.
שלום לכולם,
לפני כמה ימים ביצעתי לבד טיפול גדול בקטנוע שלי (דאון טאון 300 (2011) 30k ק"מ).
עשיתי את כל התהליך כנדרש :
החלפת רולים, משולשים, רצועה. שיוף סנדלי סחיבה והפעמון וכמובן נקיון מסביב בלחץ אוויר.
את תהליך שחרור הברגים של הוריאטור והסנדלי סחיבה ביצעתי באמצעות מברגה חשמלית (12v) המתחברת לשקע של האוטו ונותנת מכות בסיבוב.
לאחר שסיימתי את הטיפול ולקחתי את הקטנוע לנסיעת מבחן הרגשתי ויברציות בפתיחה, ויברציות שמרגישים לפני שיוף של הסנדלים.
כמו כן יש גם ויברציות כאשר הקטנוע בזמן נסיעה על 6 סל"ד.
רציתי לשמוע את דעתכם ממה זה יכול לנבוע? מה אפשר לבדוק.
-האם צריך לתת זמן לחלקים החדשים "להשתפשף" וזה יעבור (במוסך נהגו לומר שצריך לתת לרצועה לתת קצת זמן עד שהיא תתיישב כמו שצריך).
-ייתכן וביצעתי את השיוף של הסנדלים והפעמון לא כראוי? לקחתי נייר שיוף מאוד עדין (ייתכן עדין יותר מדי) הורדתי מהסנדלים את השכבה המבריקה שמצטברת עד שנהיה מחוספס. הפעמון שייפתי לכל אורכו. פעם היה פה דיון כיוון שיוף המרכבים הללו בתנועות מנוגדות, השאלה אם זה משפיע עד כדי כך שיכול לגרום לויברציות כאלה?
-יש אפשרות שסגרתי את הברגים של הפעמון והוריאטור בחוזקה יתרה? אין לי מפתח מומנט, נתתי כ 2 3 מכות עם המברגה. זהו הטיפול השני שאני עושה לבד לקטנוע ולא זכור לי ויברציות מסוג זה.
אשמח לשמוע דעה מקצועית בנושא.
אני שוקל לפתוח מחדש הכל ולעשות דאבל צ'ק על המכלולים, שאלה מה לוודא הפעם הזאת?
תודה לעונים.
אם תגלה מה הסיבה אני אשמח לדעת.
אני בעליו של אחד כזה עם כמעט חצי מהק"מ ששלך עשה. יש ויברציות נוראיות ביציאה מהמקום (קלאץ בוודאות)
וויברציות לא נוראיות אבל לא נעימות ב6k סלד ומעלה.
מה לגבי הגומיה של הג'ק שאמורה למנוע ויברציות למנוע ? האם לויברציות נלווים רעשים ?
אינדיקציה לסנדלים זה רעידות וקפיצות כשהקלאץ' נפתח - כשמתחילים נסיעה ורעידות במהלך נסיעה לא קשורות לקלאץ ולשיוף רפידות גם אין קשר לסגירה של האומים.
יכול להיות שהוריאטור נשחק ויכול להיות שמדובר בויברציות מהרגלית כמו שאמר סוס123.
השתמשת במשקולות ומובילים מקוריים?
כיוונת את החלק החסום במשקולת עם כיון הנסיעה?
רצועה מורכבת בכיוון נכון?
לרצועה יש כיוון?
ראשית, תודה רבה על התגובות.
שנית - אני אבדוק את עניין הגומייה בג'ק. יצא לי להחליף בשנתיים האחרונות כבר שני ג'קי אמצע לאחר שנשברו לי פעמיים כתוצאה כנראה מהתיישנות החומר או שהרגל שלי חזקה מדי.
כרגע יש לי על הג'ק אמצע גומייה רופפת ולא הכי מתאימה. קניתי ג'ק מפרוקיה והוא היה שייך לגרסה הישנה שהייתה בדאון טאון (מסתבר שהוציאו שתי גרסאות של הג'ק, עם שינויים קטנים). הלוואי וזה מה שעושה את הויברציות, אבדוק את העניין הזה.
כמו כן לאחר שנסעתי שבוע ללא שום שינויים ביצעתי את הטיפול הנ"ל בשנית. ניקיתי ביסודיות את כל המכלולים ושייפתי מחדש את הסנדלים בתנועה אחרת ממה שפעם נאמר כאן בפורום (כיוון השיוף מנוגד לכיוון הסיבוב תנועה של הפעמון). השיוף פתר לי את הרעידות בתחילת הנסיעה.
כרגע אני שוב נוסע בנסיעת מבחן, לעקוב אחר ההתנהגות. עקב הגשם לא יצא לי כ"כ להגיע למהירויות גבוהות על מנת לאבחן את הויברציות.
*המשוקולת הונחו כולן באותו הכיוון, מה שכן בספר טיפולים כתוב את הדבר הבא :
The direction of all weight rolls is same.
The color side is towards to clockwise.
לא יותר מדי הבנתי מה משמעות "Color Side" המשקולת משתי צידיה נראית אותו דבר למעט צד אחד שיש בו קצת יוצר מעטפת. שאלה אם התכוונו לצד הזה?
*הרצועה הותקנה עם כיוון החץ של סיבובי המנוע / וריאטור (הכיתוב שעל הרצועה לכיוון אליי).
*עצרי בסיס (משולשים) חדשים הותקנו, רק היה דבר אחד שהדאיג אותי - בדקתי שהרמפה של המשקולות עולה ויורדת בחופשיות.
אצלי ברגע שלוחצים אותה עד הסוף יש לה קושי להעלות חזרה מעלה. צריך להפעיל כוח ממשי על מנת להחזיר אותה. השאלה אם זה צריך להיות ככה? או שפשוט בגלל שהמשולשים חדשים אז צריך לתת להם זמן להשתפשף על מנת שהרמפה תעלה בחופשיות בכל מצב.
לגבי כיוון המשקולות: נכון, לצד אחד יש יותר מעטפת מכיוון שמלבד התנועה למעלה ומטה בבית המשקולות ישנה גם תנועה צידית בתוך כל תעלת משקולות מעצם סיבוב המנוע.
הצד עם המעטפת אמור להגן על הרול בצד שדוחף את הרול... מקווה שאני מובן![]()
הצד עם ה"מעטפת" צריך להיות מנוגד לכיוון הסיבוב של הצלחת - הקירות של הכוורות שבצלחת לוחצות עליו וצריך שהוא יהיה מחומר עמיד לשחיקה.
אם תשים את המשקולות עם הצד החשוף הוא ישחק את הקירות של הצלחת.
בכל מקרה זה לא עניין שקורה מהר.
כמו שאמרתי - רעידות בשילוב וריאטור לגלגל,ברוב הגדול של המקרים נובעות מהמצמד - לא ניקית כמו שצריך אחרי השיוף.
רעידות למעלה - יכולות להיות לזה הרבה סיבות,תתחיל מהגומיה.
לאחר שבדקתי את העניין, הגומייה היא לא זו שמשנה את הויברציות / רעידות.
מה שכן שמתי לב שהויברציות קוראות בסל"ד בין 6 ל 7 ולאחר מכן 8+ זה נפסק. רק בטווח הזה של 6 7 זה מתרחש.
נשמע כמו בושינגים. תבדוק את העיניין
השמן מלא עד הסוף, באשר לוריאטור אתה אומר שהצלחת לא יושבת יציב על הציר (גליל)? כאשר. בזמנו בקטנוע אחר היה לי וריאטור משופר שגרם לכך בסופו של דבר שהצלחת עם המשקולות לא ישבה טוב על הציר. הכוונה לזה?
באשר לתושבת הכוונה היא לגומייה הבולמת זעזועים? או לצירים שמחזיקים את כל תושבת המנוע?
הכוונה לכל צלחת בוריאטור \ בקייס של הגנרטור. חלק שעושה אפילו קצת שמיניות יכול לגרום לרעידות או ויברציות חזקות.
באשר לתושבת גם וגם ואם היא עקומה זה גם יכול לגרום לזה.
סיכוי נמוך שתראה את ההודעה אבל שווה לנסות, יש לי בדיוק את אותה הבעיה,
הויברציות קוראות בסל"ד בין 6 ל 7 ולאחר מכן 8+ זה נפסק. רק בטווח הזה של 6 7 זה מתרחש.
אצלי זה גם קצת למטה יותר, מתחיל מ 5
הכול התחיל אחרי טיפול, כ600 קמ אחרי.
ניקיתי מחדש את הכול, ממש שטפתי את כל המקום של המשקולות, כיונתי אותם נכון, לא יודע מה עוד לעשות.
אצלי יש גם עוד בעיה(אין לי מושג כמה זה בעייתי) כשהקטנוע עומד על ג'ק והוא מותנע, הגלגל האחורי זז יחסית מהר, הוא אמור לזוז בכלל?
תודה