הייתי מנסה לנקות קודם אבל השרשרת כן די ותיקה ויתכן שעדיף להחליף וזהו.
בקשר לניקיון עצמו, אם אתה רוצה להיות בטוח שהשרשרת לא בסדר (אחרי שניקית אותה על הכלי), עדיף שתנקה אותה אחרי שהורדת אותה מהאופנוע. תעשה לה אמבטיה של שמן ותשפשף (לא עם מברשת ברזל שכולה להרוס את הטבעות o-ring). אחרי זה תראה אם הסתדרו הכיפופים והם זזים בקלות. אולי כדאי שתסמן איפה הם היו כדי להיות בטוח.

במידה והחוליות התיישרו אז אפשר גם לבדוק את השחיקה של השרשרת כשהיא לא על הכלי על ידי בדיקת ההתרחבות שלה.
בשביל זה אתה צריך את ההגדרות יצרן. מניחים אותה על משטח ישר ולוחצים אותה שתהיה הכי קצרה ומודדים, אחרי זה מותחים אותה ורואים כמה היא התרחבה. אם ההפרש הוא יותר מההגדרות יצרן אז צריך להחליף.

צריך להבהיר פה שהתארכות של השרשרת היא לא כמו של גומיה, בעצם החוליות שלה נשחקות בעקבות המגע החוזר עם הגלגל"שים והשחיקה הזאת גורמת לה לאבד מתח. כלומר ממש יורד חומר מהפינים בכל חוליה.
השחיקה היא גם לא אחידה. אפשר לבדוק על הכלי על ידי בדיקת המרווח של השרשרת בנקודה מסויימת, גלגול האופנוע קצת ובדיקה מחדש במקום אחר. אם יש הבדל מאוד גדול בין הנקודות השונות אז יש שחיקה לא אחידה של השרשרת וצריך להחליף אותה (על פי הגדרות יצרן).