
נכתב במקור על ידי
moonshield
שוב, כל האמור לעיל נכון ובאופן אישי גם אם היה אפשרי לנסוע בלי קסדה, הייתי נוסע עם אחת, בדיוק כמו כל שאר אביזרי המיגון, וזה בגלל שיש לי חשיבה עצמאית ודברים שבשבילם חשוב לי להישאר שלם, לא בגלל שאני חייב.
אבל, וזה אבל גדול, בארה"ב שבה החופש של אדם לעשות כרצונו ללא התערבות ממשלתית היא כמעט עיקרון יסוד, החוק הזה הגיוני לחלוטין. אם רוכב שעולה לאופנוע ללא קסדה לא מודע להשלכות של נסיעה בלי קסדה, כנראה שהוא לא היה צריך לעלות לכביש מראש, או שמגיע לו להיכנס לסטטיסטיקה.
אתם מדברים על האחריות ההיקפית שיש לרוכב (משפחה, איבוד מפרנס וכל זה) סתם לדוגמא בהודו חובת חבישת קסדה היא רק על הרוכב, ונאכפת כמעט ורק בערים הגדולות. מכיוון שאופנוע בהודו הוא רכב משפחתי לכל דבר ועניין (ראיתי בעיניים שלי משפחה של 5 נפשות נוסעת על סוזוקי 250 סמ"ק!!!!) אבל רק הנהג עצמו עם קסדה ואף אחד לא בה בטענות למדינה שמחייבת נסיעה בטיחותית, ואם תתרחש תאונה זה לא יפגע ביד מפרנסת, אלא כנראה ימחק משפחה שלמה (ובמקרה הגרוע ישאיר רק את הנהג, בד"כ האבא, נכה עם משפחה שלמה בלהבות הגנגס), זה משהו שנלקח בחשבון מראש לפני העליה לאופנוע.
ההסתכלות הפטרונית של "אני יודע מה טוב לך" ושמחייבת קסדה/חגורה/לא לעשן/לא לאכול שמן היא חשיבה מתנשאת שלא נותנת לבן אדם את הזכות לבחור איך להרוס לעצמו את החיים.