לא צריך, אלא מומלץ. ולכן זה לא שייך לטכני, אלא לטכניקת רכיבה. מעביר.
למה בשונה מרכב, צריך לשחרר קלאץ אחרי כל הורדה של הילוך?
לא צריך, אלא מומלץ. ולכן זה לא שייך לטכני, אלא לטכניקת רכיבה. מעביר.
פתחתי את זה בטכני כי אני מתעניין בקטע הטכני של הגיר, האם המבנה של הגג״ש בגיר שונה, ואיך זה משנה בדיוק, סרטונים או חומר טכני באנגלית על הנושא...
חפש how sequential gearbox works בגוגל, תגיע להסבר ב-HowStuffWorks בין השאר.
אבל, כמו שכתבתי, לשאלה זה לא קשור. הסיבה לשחרור קלאץ' אחרי העברת הילוך באופנוע היא לא מכנית, אלא קשורה לטכניקות רכיבה.
אבל גם ברכב אני משחרר קלאץ' אחרי כל הורדת הילוך, אחרת אין להורדה שום השפעה, מבחינת המנוע לא עשיתי כלום.. אני לא מבין גדול, אולי אני טועה? אולי כל חיי היו שקר?
Sent from my HTC One_M8 using Tapatalk
אז כל הקטע של הורדת הילוך הילוך זה בטיחותי? כדי להיות תמיד מוכן לתזוזה במקרה חרום?
תן לי רגע להבין? אתה מדבר על דוגמא כזו:
אתה נוסע בהילוך 5 עוצר ברמזור ותוך כדי לוחץ קלאצ ומוריד ישר לראשון?
השאלה שלך בעצם למה צריך לשחרר קלאצ' בין כל הילוך מ 5 עד 1 באופנוע?
אם הבנתי נכון זה כי הגיר באוטו מאפשר להכניס כל הילוך מכל הילוך משמע אפשר לעבור מ5 ל1 מבלי לעבור ב4,3,2.
האופנוע חייב לעבור בין כל ההילוכים עד ההילוך הנבחר משמע מ 5 ל 1 צריך לעבור ב 4 , 3 ,2 בנוסף ולא טכנית לא חייבים לעזוב קלאצ' בין כל כזה מעבר
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor
לא ארוך, לא קצר, ולא כלום. זה מה שכתבתי.
אם אתה מוריד כמה הילוכים במכה - זה אמור לקרות רק אחרי עצירת חירום. במצב נורמלי אם אתה מאיט, אתה מוריד הילוכים תוך כדי - בדיוק בגלל מה שכתבת, להיות מוכן להאצה במידת הצורך.
סטרלוק, בדיוק כמו שכתבת.
כאשר נוסע ברכב ואתה עוצר ברמזור, יש להוריד את ההילוכים אחד-אחד ולא במכה.
המהדרים גם משחררים מצמד בין ההילוכים.
לא הבנתי איך אתם משחררים קלאץ' באוטו או באופנוע בהורדת הילוכים כשאתם עומדים ברמזור... מתקדמים קצת בכל הילוך?
וברכב אין כל משמעות להורדה הדרגתית (במצב עמידה). אם עצרת עצירה מוחלטת בהילוך חמישי מסיבה כלשהי, אתה יכול להכניס ישר לראשון והאוטו לא "ידע" שהעברת ישר.
אין חובה לשחרר קלאץ׳ רק שים לב שאתה משחרר אותו במהירות הנכונה להילוך שבו אתה נמצא כאשר הקפיצה מתבצעת במהלך האטה, או לא משחרר אותו בכלל אם הקפיצה בוצעה בעקבות עצירה.
הדרישה של מורי נהיגה לעבור הילוך הילוך היא לתירגול וליכולת להתחיל נסיעה מהר כי אתה עדיין לא מיומן בהעברת הילוכים.
ברכב ניתן לעבור מכל הילוך לכל הילוך ואילו באופנוע חייבים לעבור את כל ההילוכים בדרך להילוך המתבקש (אין חובה לשחרר קלאץ׳ בניהם - שוב מדובר בעצירה או בהאטה).
בהאצות לא ניתן לדלג על הילוכים .
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
נערך לאחרונה על ידי almooog101; 31-03-2016 בשעה 01:56.
האמת שאני מוריד אחד-אחד מהרגל, להוריד כמה במכה נותן לי תחושה חאפרית כזאת כל עוד זה לא מקרה חירום.
רק מקפיד על לתת מכת גז קטנה בכל הורדת הילוך בשביל שזה יהיה חלק, מבלי כל הקרטועים שמגיעים מהפרשי הסל"ד (תחפש rev match ביוטיוב, 2 דקות תרגול ואתה שולט בזה, ככה אתה משחרר את הקלאץ' מידית בכל הורדה, פחות להיות במצב שהמנוע "מנותק" בשביל הסיכון של איבוד אחיזה + העובדה שאין לך שליטה על התאוצה של הכלי).
וכל זה עד הילוך שני, שממנו אני מוכן לרדת רק כשהכלי נמצא במהירויות ממש נמוכות \ בעצירה, בגלל "המכה" הזאת שמתקבלת מהגיר במעבר לראשון..
הורדת הילוכים עוזרת בעצם לבלום.
אם אתה בחמישי ומגיע לצומת או מתכנן בלימה אז מוריד לרבעי ומשחרר מצמד, בסל"ד גבוה המנוע ינסה להוריד את הסיבובים לסרק וכך גם יאט את הכלי , כל כלי עם תיבת הילוכים שנשלטת על ידי המשתמש(רוכב,נוהג).
השחרור מצמד מחזיר את החיכוך בין המנוע לגיר ומשם לאופנים וכך מקשר בינהם.
יש בכך יתרון משמעותי וזה שמירה על הבלמים לאורך זמן ארוך יותר.
למה לא מורידים נגיד מחמישי לשני? כי זה יפעיל עומס גבוה על הגיר המנוע והמצמד.
האידאל הוא להוריד הילוך במהירות הנסיעה שבה עלית לאותו ההילוך.
מקווה שעזרתי.