ציטוט נכתב במקור על ידי Ace צפיה בהודעה
הורדת הילוכים עוזרת בעצם לבלום.
אם אתה בחמישי ומגיע לצומת או מתכנן בלימה אז מוריד לרבעי ומשחרר מצמד, בסל"ד גבוה המנוע ינסה להוריד את הסיבובים לסרק וכך גם יאט את הכלי , כל כלי עם תיבת הילוכים שנשלטת על ידי המשתמש(רוכב,נוהג).
השחרור מצמד מחזיר את החיכוך בין המנוע לגיר ומשם לאופנים וכך מקשר בינהם.
יש בכך יתרון משמעותי וזה שמירה על הבלמים לאורך זמן ארוך יותר.
למה לא מורידים נגיד מחמישי לשני? כי זה יפעיל עומס גבוה על הגיר המנוע והמצמד.
האידאל הוא להוריד הילוך במהירות הנסיעה שבה עלית לאותו ההילוך.
מקווה שעזרתי.
אופנוע זה לא משאית,קשה יותר לעצור משאית מאשר אופנוע שנוסעים במהירות שווה, כיוון שהמסה של המשאית גדולה יותר, ולכן גם התנע שלה גדול יותר ולכן נעזרים בכוח הבלימה של המנוע.
עלות רפידות בלם זניחה ביחס לחלקי מנוע.
בהגעה לצומת אני מוריד הילוכים עם קלאץ' לחוץ ומחליק בניוטרל לצומת.