תן לי רגע להבין? אתה מדבר על דוגמא כזו:
אתה נוסע בהילוך 5 עוצר ברמזור ותוך כדי לוחץ קלאצ ומוריד ישר לראשון?
השאלה שלך בעצם למה צריך לשחרר קלאצ' בין כל הילוך מ 5 עד 1 באופנוע?

אם הבנתי נכון זה כי הגיר באוטו מאפשר להכניס כל הילוך מכל הילוך משמע אפשר לעבור מ5 ל1 מבלי לעבור ב4,3,2.
האופנוע חייב לעבור בין כל ההילוכים עד ההילוך הנבחר משמע מ 5 ל 1 צריך לעבור ב 4 , 3 ,2 בנוסף ולא טכנית לא חייבים לעזוב קלאצ' בין כל כזה מעבר