עמוד 2 מתוך 2 ראשוןראשון 12
תוצאות 16 עד 27 מ 27

אשכול: החלפת הילוכים- למה צריך לשחרר קלאץ אחרי כל הילוך?

  1. #16
    Senior Member הסמל האישי של torquser
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    643
    ציטוט נכתב במקור על ידי Ace צפיה בהודעה
    הורדת הילוכים עוזרת בעצם לבלום.
    אם אתה בחמישי ומגיע לצומת או מתכנן בלימה אז מוריד לרבעי ומשחרר מצמד, בסל"ד גבוה המנוע ינסה להוריד את הסיבובים לסרק וכך גם יאט את הכלי , כל כלי עם תיבת הילוכים שנשלטת על ידי המשתמש(רוכב,נוהג).
    השחרור מצמד מחזיר את החיכוך בין המנוע לגיר ומשם לאופנים וכך מקשר בינהם.
    יש בכך יתרון משמעותי וזה שמירה על הבלמים לאורך זמן ארוך יותר.
    למה לא מורידים נגיד מחמישי לשני? כי זה יפעיל עומס גבוה על הגיר המנוע והמצמד.
    האידאל הוא להוריד הילוך במהירות הנסיעה שבה עלית לאותו ההילוך.
    מקווה שעזרתי.
    אופנוע זה לא משאית,קשה יותר לעצור משאית מאשר אופנוע שנוסעים במהירות שווה, כיוון שהמסה של המשאית גדולה יותר, ולכן גם התנע שלה גדול יותר ולכן נעזרים בכוח הבלימה של המנוע.
    עלות רפידות בלם זניחה ביחס לחלקי מנוע.
    בהגעה לצומת אני מוריד הילוכים עם קלאץ' לחוץ ומחליק בניוטרל לצומת.

  2. #17
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של strelok89
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    בצפון הרחוק
    הודעות
    2,176
    בידיוק מה שטורקיוסר כתבת וארחיב.
    במשאית יש בלם אגזוז שזה חוסם אגזוז ומעלה התנגדות פליטה.
    יש ריטרדר שזה מנגנון שיושב על הקראנק ובמידת הצורך מגרה סליל שמאט את הקראנק.
    גם השמן בגיר מתיז כנגג סיבוב גלגלי השיניים וכל זה כדי להאט את המשאית ,למה זה נדרש? כי ככל שהגוף בעל מסה גבוהה יותר התנע שלו גדול יותר ונדרש יותר כוח כדי לעצור אותו.

    אופנוע ששוקל 200 קילו לערך אין בעייה של תנע כמעט , אין שום בעיה לבלום עם הבלמים בלבד .

    יותר מזה עלות של מצמד אופנוע עולה בכמה מונים יקר יותר מסט רפידות בלימה.
    ויש עוד נתון וזה מבנה הגיר , גיר של אופנוע בנוי בצורה כזו שהוא מאוד קטן וקל ,אז כדי לחסוך הורידו סינכרואים מה שגרם לזה שבדוגס(הפינים שמברים גלגלש לגלגלש) יש חלק אלכסוני כדי שהעסק ישתלב.

    החלק האלכסוני מן הסתם על הצד של הבלימת מנוע , משמע אם הגיר יכול להעביר אנרגיית תאוצה של נניח 100 כוח סוס
    בבלימה הוא יעביר כ 30 כוחות סוס בלבד וגם זה בגלל המבנה האלכסוני יגרום לבלאי מואץ במזלגות שמחזיקים את הגלגלי שיניים מחוברים , הרי הדוגס בשיפוע בקצה ובזמן בלי החזקה מנסים להידחק החוצה כלפי ניטרל.

    בזמן ההאצה האלכסון הזה מושך את הדוגס פנימה כלפי החיבור של הגלגלי שיניים

    Sent from mTalk using windows 10 mobile
    Si fractum non sit, noli id reficere

    adversus solem ne loquitor

  3. #18
    Member
    תאריך הצטרפות
    Oct 2016
    הודעות
    251
    גם ברכב אני עושה את זה, משתמש בבלימת מנוע.

  4. #19
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    ציטוט נכתב במקור על ידי strelok89 צפיה בהודעה
    בידיוק מה שטורקיוסר כתבת וארחיב.
    במשאית יש בלם אגזוז שזה חוסם אגזוז ומעלה התנגדות פליטה.
    יש ריטרדר שזה מנגנון שיושב על הקראנק ובמידת הצורך מגרה סליל שמאט את הקראנק.
    גם השמן בגיר מתיז כנגג סיבוב גלגלי השיניים וכל זה כדי להאט את המשאית ,למה זה נדרש? כי ככל שהגוף בעל מסה גבוהה יותר התנע שלו גדול יותר ונדרש יותר כוח כדי לעצור אותו.

    Sent from mTalk using windows 10 mobile
    המכסה הזה בחלק העליון זה לא בשביל שלא יכנסו גופים זרים כשהמנוע לא עובד?
    משאית אמריקאית

  5. #20
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2016
    הודעות
    473
    ציטוט נכתב במקור על ידי Tribalmistyc2 צפיה בהודעה
    המכסה הזה בחלק העליון זה לא בשביל שלא יכנסו גופים זרים כשהמנוע לא עובד?
    משאית אמריקאית
    זה כן. אתה מתכוון לאגזוז שמופנה כלפי מעלה. הוא דיבר על מה שקוראים אותו "אגזוז ברקס"
    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Exhaust_brake

  6. #21
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של strelok89
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    בצפון הרחוק
    הודעות
    2,176
    ציטוט נכתב במקור על ידי Skity צפיה בהודעה
    גם ברכב אני עושה את זה, משתמש בבלימת מנוע.
    רכב בנוי שונה , יש סינכרון בגיר והשילוב מתבצע על שן מלאה יותר

    Sent from mTalk using windows 10 mobile
    Si fractum non sit, noli id reficere

    adversus solem ne loquitor

  7. #22
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של lokimonster
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    עיר הקודש
    הודעות
    4,167
    סטאר לא ממש הבנתי.
    בעצם אתה טוען שבהאטה יש "אובדן" כח בשל החלקת שיני הגיר ועדיף פשוט לחוץ על המצמד ולא להשתמש בכח המנוע להאטה?

    מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
    SIC TRANSIT GLORIA MUNDI

  8. #23
    Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2016
    הודעות
    223
    ציטוט נכתב במקור על ידי lokimonster צפיה בהודעה
    סטאר לא ממש הבנתי.
    בעצם אתה טוען שבהאטה יש "אובדן" כח בשל החלקת שיני הגיר ועדיף פשוט לחוץ על המצמד ולא להשתמש בכח המנוע להאטה?
    ברכב יש דבר שנקרא שיני כלב שזה בשביל סנכרון בתיבת ההילוכים והורדת הצורך בגז ביניים. מה שזה עושה זה מאט מעט את סיבוב גלגל השיניים ובמקביל מסנכרן את מהירות גלגל השיניים השני (בעצם מאיץ אותו) עד שהם מגיעים למהירות זהה.
    באופנוע אין את זה ולכן יותר קל להרוס את הגיר.
    מקווה שהייתי מובן

    Sent from my LG-H815 using Tapatalk

  9. #24
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של lokimonster
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    עיר הקודש
    הודעות
    4,167
    אני מכיר את התשלובת הפלנטרית והסינכונים.
    להבנתי אם משתמשים בגז ביינים בעת הורדת ננילוך באופנוע וכל העסק משתלב ללא חריקות אז הכל תקין.
    מה שלא הבנתי מדוע ההאטה כאשר האופנוע בהילוך שוחקת את הגיר.
    ( אני לא חולק על הכתוב פשוט זה לא מסתדר לי)

    Sent from my LG-H815 using Tapatalk

    מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
    SIC TRANSIT GLORIA MUNDI

  10. #25
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של strelok89
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    בצפון הרחוק
    הודעות
    2,176


    הירוק זה שטח המגע.
    השן בנויה בצורה אלכסונית כזו
    כן אני צייר גרוע.
    מה שקורה זה על מנת להקל שילוב של הילוך מורידים לה פאזה באלכסון בצד האחורי של השן.
    ועל מנת לגרום למגע טוב בעומס עושים אלכסון בצד העומס קדימה.
    כל עוד מאיצים זה עובד מעולה הגיר נכנס חלק והאלכסון מקדימה מושך את הגלגלי שיניים אחד כלפי השני.
    ברגע שיש עומס הפוך(בלימה) יש שטח מגע קטן מאוד כי הפאזה שעוזרת לשלב היא בעצם מקטינה שטח מגע ,וגרוע מזה היא דוחפת את הגלגלי שיניים אחד מהשני ומנסה תמיד לנתק את החיבור.
    ואז המזלג בשחיקה מוגברת כי הוא מונעת את הניתוק של החיבור .
    אם העומס בבלימה נמוך הכל טוב והגיר יחיה שנים,
    אם העומס גבוהה הגיר לא תוכנן לזה וזה גורם לבלאי מואץ

    Sent from mTalk using windows 10 mobile
    Si fractum non sit, noli id reficere

    adversus solem ne loquitor

  11. #26
    Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2016
    הודעות
    223
    סטרלוק קבל ח"ח האיור (ברצינות).
    בגלל שאין לך משהו שמסנכרן בין המהירות הקודמת לבין המהירות החדשה נוצר בלאי גבוה יותר בגיר. מה שסטרלוק אמר בסופו של דבר זה שעדיף שתחליף רפידות בתדירות יותר גבוהה מאשר גיר.
    בלימת מנוע בעיניי היא דבר מעולה, אם עושים אותו נכון בלי לפגוע במכלולים.

    Sent from my LG-H815 using Tapatalk

  12. #27
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של lokimonster
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    עיר הקודש
    הודעות
    4,167
    סבבה לקחתי לשימת ליבי בייחוד עם המפלץ שלי שנראה לי שיש לו בגיר עומסים של משאית
    תודה

    מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
    SIC TRANSIT GLORIA MUNDI

אשכולות דומים

  1. תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 21-06-2016, 11:33
  2. הילוך חמישי נכנס אחרי כמה שניות - GSR750
    על ידי Kirma בפורום פורום טכני
    תגובות: 10
    הודעה אחרונה: 07-06-2016, 10:21
  3. תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 12-04-2016, 13:02
  4. החלפת כבל קלאץ' אחרי שנקרע ybr250
    על ידי engi בפורום פורום טכני
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 18-02-2016, 18:42
  5. רעשים בעת בלימה עדינה אחרי החלפת רפידות.
    על ידי Idan b.y בפורום פורום טכני
    תגובות: 8
    הודעה אחרונה: 18-09-2015, 20:06

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO