בידיוק מה שטורקיוסר כתבת וארחיב.
במשאית יש בלם אגזוז שזה חוסם אגזוז ומעלה התנגדות פליטה.
יש ריטרדר שזה מנגנון שיושב על הקראנק ובמידת הצורך מגרה סליל שמאט את הקראנק.
גם השמן בגיר מתיז כנגג סיבוב גלגלי השיניים וכל זה כדי להאט את המשאית ,למה זה נדרש? כי ככל שהגוף בעל מסה גבוהה יותר התנע שלו גדול יותר ונדרש יותר כוח כדי לעצור אותו.

אופנוע ששוקל 200 קילו לערך אין בעייה של תנע כמעט , אין שום בעיה לבלום עם הבלמים בלבד .

יותר מזה עלות של מצמד אופנוע עולה בכמה מונים יקר יותר מסט רפידות בלימה.
ויש עוד נתון וזה מבנה הגיר , גיר של אופנוע בנוי בצורה כזו שהוא מאוד קטן וקל ,אז כדי לחסוך הורידו סינכרואים מה שגרם לזה שבדוגס(הפינים שמברים גלגלש לגלגלש) יש חלק אלכסוני כדי שהעסק ישתלב.

החלק האלכסוני מן הסתם על הצד של הבלימת מנוע , משמע אם הגיר יכול להעביר אנרגיית תאוצה של נניח 100 כוח סוס
בבלימה הוא יעביר כ 30 כוחות סוס בלבד וגם זה בגלל המבנה האלכסוני יגרום לבלאי מואץ במזלגות שמחזיקים את הגלגלי שיניים מחוברים , הרי הדוגס בשיפוע בקצה ובזמן בלי החזקה מנסים להידחק החוצה כלפי ניטרל.

בזמן ההאצה האלכסון הזה מושך את הדוגס פנימה כלפי החיבור של הגלגלי שיניים

Sent from mTalk using windows 10 mobile