הירוק זה שטח המגע.
השן בנויה בצורה אלכסונית כזו
כן אני צייר גרוע.
מה שקורה זה על מנת להקל שילוב של הילוך מורידים לה פאזה באלכסון בצד האחורי של השן.
ועל מנת לגרום למגע טוב בעומס עושים אלכסון בצד העומס קדימה.
כל עוד מאיצים זה עובד מעולה הגיר נכנס חלק והאלכסון מקדימה מושך את הגלגלי שיניים אחד כלפי השני.
ברגע שיש עומס הפוך(בלימה) יש שטח מגע קטן מאוד כי הפאזה שעוזרת לשלב היא בעצם מקטינה שטח מגע ,וגרוע מזה היא דוחפת את הגלגלי שיניים אחד מהשני ומנסה תמיד לנתק את החיבור.
ואז המזלג בשחיקה מוגברת כי הוא מונעת את הניתוק של החיבור .
אם העומס בבלימה נמוך הכל טוב והגיר יחיה שנים,
אם העומס גבוהה הגיר לא תוכנן לזה וזה גורם לבלאי מואץ
Sent from mTalk using windows 10 mobile