תוצאות 1 עד 13 מ 13

אשכול: העלאת הילוכים ללא קלאץ

צפייה משולבת

  1. #1
    Member הסמל האישי של ducati boy
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    מיקום
    pole position
    הודעות
    205

    העלאת הילוכים ללא קלאץ

    שלום חברים,
    לאחרונה התאמנתי על העלאת הילוכים ללא קלאץ ואני מצליח להעלות את כל ההילוכים ללא קלאץ,
    השאלה שלי האם העלאת והורדת הילוכים ללא קלאץ פוגעת באופנוע?

    תודה!
    ducati monster 796 2014:- טוטאלוס

    עכשיו: ducati supersport 939

  2. #2
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    הודעות
    1,467
    לא חושב שסתם ככה המציאו את ידית הקלאץ'..
    ממה שאני ניסיתי קודם אתה מאיץ לטורים בינוניים וכבר מניח את הרגל עם טיפה לחץ כלפי מעלה (לעלות הילוך)
    אתה עולה בטורים, ותוך כדי, בלי הרבה כוח, מעלה את הרגלית הילוכים למעלה.
    צריך להרגיש חלק.
    להוריד אני פחות הצלחתי.
    אבל להעלות הילוכים בלי קלאץ' אפשר בקלות.

  3. #3
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של Jack_R1
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,155
    ציטוט נכתב במקור על ידי JohnnyDee צפיה בהודעה
    אתה עולה בטורים, ותוך כדי, בלי הרבה כוח, מעלה את הרגלית הילוכים למעלה.
    לא, לא כך. כשאתה עולה בסל"ד שיניי השילוב נצמדים בכח למגרעות שלהם, ולהזיז אותם דורש הפעלת כח שוחק מאוד על דוושת ההילוכים = נזק לגיר.
    צריך להפסיק את הגז רגעית כדי לשחרר את ההצמדה ולאפשר להילוך לעבור.
    לא קשה במיוחד, אבל מפספסים כשמתאמנים, ויש אופנועים שידועים כרגישים מאוד לפספוסים האלה, ולא צריך להתפלא אם יום אחד ההילוך יתחיל לקפוץ החוצה.

  4. #4
    Member הסמל האישי של ducati boy
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    מיקום
    pole position
    הודעות
    205
    אני מתאמן על זה ב 4 ימים האחרונים, בהתחלה היו קצת פספוסים, עכשיו עד ההילוך 5 לא יוצא לי כמעט לפספס וההילוך תמיד עובר חלק לגמרי, מה שאני עושה נניח מראשון לשני מגיע לנקודה המתאימה תוך כדי או לפני אפשר להגיד מעלה טיפ טיפה את הטורים , עוזב את הגז ומעלה, למרות שאני מבין אותך בסך הכל אשמח אם תסביר לי מה כוונה בדיוק בפיספוס, תודה.
    ducati monster 796 2014:- טוטאלוס

    עכשיו: ducati supersport 939

  5. #5
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של Jack_R1
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,155
    אם אתה עושה את זה ממש טוב - לא, לא פוגעת, להיפך.
    אם אתה עושה את זה לא ממש טוב, או ממש גרוע - כן, מאוד פוגעת, עד כדי הצורך בשיפוץ הגיר במקרים הגרועים באמת.

  6. #6
    Senior Member הסמל האישי של Shasha127
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    Usa
    הודעות
    1,365
    ציטוט נכתב במקור על ידי ducati boy צפיה בהודעה
    שלום חברים,
    לאחרונה התאמנתי על העלאת הילוכים ללא קלאץ ואני מצליח להעלות את כל ההילוכים ללא קלאץ,
    השאלה שלי האם העלאת והורדת הילוכים ללא קלאץ פוגעת באופנוע?

    תודה!
    בלהעלות הילוכים בלי קלאץ' הסיכוי לנזק נמוך יותר מאשר להוריד הילוכים בלי קלאץ'.
    אם אתה עושה את זה כמו שצריך (עניין של סל"ד מנוע והבנה איפה נמצאות הנקודות המתאימות להעברה ומתי לשחרר את הגז ולהעביר) אין בעיה להעלות הילוכים ככה, להוריד תוריד עם קלאץ'.
    למעשה, הגיר באופנוע בנוי ויודע לעבוד כך - אין בו סינכרונים או כל מכלול שילוב חיצוני פרט לגלגלי השיניים עצמם (ואעצור את ההסבר כאן כי הוא ארוך).
    נערך לאחרונה על ידי Shasha127; 29-06-2015 בשעה 22:45.

  7. #7
    Senior Member הסמל האישי של R86
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    982
    ציטוט נכתב במקור על ידי Shasha127 צפיה בהודעה
    בלהעלות הילוכים בלי קלאץ' הסיכוי לנזק נמוך יותר מאשר להוריד הילוכים בלי קלאץ'.
    אם אתה עושה את זה כמו שצריך (עניין של סל"ד מנוע והבנה איפה נמצאות הנקודות המתאימות להעברה ומתי לשחרר את הגז ולהעביר) אין בעיה להעלות הילוכים ככה, להוריד תוריד עם קלאץ'.
    למעשה, הגיר באופנוע בנוי ויודע לעבוד כך - אין בו סינכרונים או כל מכלול שילוב חיצוני פרט לגלגלי השיניים עצמם (ואעצור את ההסבר כאן כי הוא ארוך).
    אשמח אם תמשיך,בדיוק התחיל להיות מעניין
    אני חיי בשביל למות על האופנוע שלי.

  8. #8
    Senior Member הסמל האישי של Shasha127
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    Usa
    הודעות
    1,365
    ציטוט נכתב במקור על ידי R86 צפיה בהודעה
    אשמח אם תמשיך,בדיוק התחיל להיות מעניין

    ננסה לפשט עם הסרטון הבא שממחיש איך גיר של אופנוע מתפקד בהעברת הילוכים שיהיה מול העיניים.



    קודם כל שים לב ששיני הגלגלים ישרות (לטובת חוזק ביחס לגודל) לעומת אלכסוניות בגירים של רכב (לצרכי התאמה מירבית בין הגלגלים ועבודה שקטה יותר).
    דבר שני ולעניין שילוב ההילוכים - בסרטון אתה יכול לראות שבין גלגלי השיניים בגיר האופנוע אין שום חלקים או מכלולי שילוב בניהם (סינכרונים, מנעולים, טבעות שילוב), אלא פינים ומגרעות שילוב גסים וחזקים כחלק אינטרגלי בגלגלי השיניים עצמם.
    צורת העבודה הזו - מרווחים גדולים שיכולים לקלוט ולעמוד בשילוב מהיר וגס, יחד עם גג"שים ישרים מאפשרת העברה עם הפרדה מינימלית של הקלאץ' (באופנועים הקלאץ' עושה תנועה קטנה מאוד ולרוב בהאצה ההילוך עובר לפני הפרדה מלאה של הקלאץ') ונותנת יכולת להעברת הילוכים מהירה וגסה (קליק ברגלית).
    הסיבות האלו ונוספות אגב, הן הסיבות שברכבי כביש חזקים מאוד המשפרים מתקינים תיבות העברה גסות וחזקות (Dog-Leg Gearbox) שבהן הגג"שים בנויים כמו באופנוע (ישרים ולא אלכסוניים) לטובת חוזק הגיר מול הכח שהמנוע מוציא ולעמידות בעומס כבד בהעברת הילוכים גסה בהאצות חזקות.

    רק חשוב לציין -זו לא המלצה להעביר הילוכים בלי קלאץ'. עבודה עם הקלאץ' יכולה רק לעזור ולהאריך את חיי הגיר.
    נערך לאחרונה על ידי Shasha127; 29-06-2015 בשעה 23:36.

  9. #9
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של Jack_R1
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,155
    ציטוט נכתב במקור על ידי Shasha127 צפיה בהודעה
    צורת העבודה הזו - מרווחים גדולים שיכולים לקלוט ולעמוד בשילוב מהיר וגס, יחד עם גג"שים ישרים מאפשרת העברה עם הפרדה מינימלית של הקלאץ' (באופנועים הקלאץ' עושה תנועה קטנה מאוד ולרוב בהאצה ההילוך עובר לפני הפרדה מלאה של הקלאץ') ונותנת יכולת להעברת הילוכים מהירה וגסה (קליק ברגלית).
    ובדיוק נקודות השילוב הגסות האלה (GEAR DOGS) הן הנקודות שנשחקות בשילוב לא מדויק, ואם לא בנויות מראש עם הטיה הפוכה (פין שמתרחב לקראת הקצה וכך "נועל את עצמו" תחת לחץ" - יישחק בשילוב לא מדויק ויפסיק לנעול את ההילוך.

    לכן כתבתי את מה שכתבתי - אם מעבירים הילוכים טוב, אז לא מזיקים. אם לא מעבירים טוב - אז מזיקים מאוד.

    אפשר לראות כאן reverse taper (הטיה הפוכה):



    וכאן אפשר לראות איך שיניי השילוב נהרסות:
    נערך לאחרונה על ידי Jack_R1; 29-06-2015 בשעה 23:53.

  10. #10
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    73
    אפשר לדעת למה זה טוב?
    אתה במירוץ מוטו גפ שכל שניה חשובה לך?
    הקלאץ' קיים על מנת להפריד בין המנוע לגיר,אם אתה מעביר הילוכים בלי קלאץ' וגז פתוח(אחרת למה לא ללחוץ קלאטץ') אז אתה בעצם יוצר לחץ מטורף על הצלחות של הקלאטץ' וטוחן את הגלגשים של ההילוכים.
    אני אישית לא מבין למה לעשות את זה בכל רכיבה שהיא לא על מסלול מירוץ ובזמן תחרות
    אשמח לשמוע אם אני טועה במשהו

  11. #11
    Senior Member הסמל האישי של R86
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    982
    תודה רבה לשניכם! ג'ק ושאשא
    אני חיי בשביל למות על האופנוע שלי.

  12. #12
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    הודעות
    1,467
    סליחה אם הטעתי אבל אני עושה בדיוק כמו שג'ק כתב.
    כמובן שלרדת זה יותר טריקי, בגלל זה רשמתי שלעלות זה יותר קל.
    מרגיש לי מאוד חלק.
    כשאתה רוכב הרבה זמן על אותו הכלי וכבר מכיר את כל התגובות שלו אז זה יותר נקלט.
    אם אני מעביר בלי קלאץ' זה יוצא מאוד חלק ולא מרגישים שום מכות או "כוח" כשאתה לוחץ על הרגלית הילוכים.
    צודק ג'ק זאת טעות שלי לגמרי זה פשוט יוצא אינסטינקטיבית שסוגרים את הגז, לחלק הקטן הזה יש השפעה משמעותית על כל ה"חלקות" בהעברה.
    אשמח לצלם וידאו אם מישהו מוכן לצלם אותי עם gopro או להשאיל אחת, אתן פקדון בתמורה
    פות"ש תשתפשף על זה עד שיצא חלק כמו חמאה.
    אם אתה מהצפון תבוא נתרגל ביחד.

  13. #13
    Senior Member הסמל האישי של ItayK
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    ג'רוזליים
    הודעות
    637
    אותי מעניין לדעת עד כמה זה מאפשר מעבר הילוכים מהיר לעומת שימוש במצמד


    Sent from my iPhone
    החילזון מהשפן!!
    ג'יימס - GS500E 2002-2015
    ת.נ.צ.ב.ה

    אח"כ "פיצה בית" - לאנטיס 96' Rוצעחת עם מדבקות לחץ אדומות לשיפור כ"ס

    היום V-Strom 650 חתיך, יפה ומושך (בגז!)

אשכולות דומים

  1. מדריך העלאת תמונות וסרטים לפורום
    על ידי uriar בפורום תמיכה טכנית באתר ובאפליקציה
    תגובות: 7
    הודעה אחרונה: 26-10-2017, 12:38
  2. העלאת תמונות
    על ידי Yuv_Coehn בפורום תמיכה טכנית באתר ובאפליקציה
    תגובות: 27
    הודעה אחרונה: 28-05-2016, 21:39
  3. העמדת אופנוע בבית חודשיים
    על ידי Yadin Tal בפורום כללי
    תגובות: 28
    הודעה אחרונה: 05-02-2016, 13:23
  4. העלאת וידאו מהמחשב
    על ידי ducati boy בפורום תמיכה טכנית באתר ובאפליקציה
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 01-08-2015, 16:14
  5. העלאת עמלת המרה ברכישה מחול
    על ידי אמיר בפורום אוף טופיק
    תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 30-06-2015, 22:48

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO