ננסה לפשט עם הסרטון הבא שממחיש איך גיר של אופנוע מתפקד בהעברת הילוכים שיהיה מול העיניים.
קודם כל שים לב ששיני הגלגלים ישרות (לטובת חוזק ביחס לגודל) לעומת אלכסוניות בגירים של רכב (לצרכי התאמה מירבית בין הגלגלים ועבודה שקטה יותר).
דבר שני ולעניין שילוב ההילוכים - בסרטון אתה יכול לראות שבין גלגלי השיניים בגיר האופנוע אין שום חלקים או מכלולי שילוב בניהם (סינכרונים, מנעולים, טבעות שילוב), אלא פינים ומגרעות שילוב גסים וחזקים כחלק אינטרגלי בגלגלי השיניים עצמם.
צורת העבודה הזו - מרווחים גדולים שיכולים לקלוט ולעמוד בשילוב מהיר וגס, יחד עם גג"שים ישרים מאפשרת העברה עם הפרדה מינימלית של הקלאץ' (באופנועים הקלאץ' עושה תנועה קטנה מאוד ולרוב בהאצה ההילוך עובר לפני הפרדה מלאה של הקלאץ') ונותנת יכולת להעברת הילוכים מהירה וגסה (קליק ברגלית).
הסיבות האלו ונוספות אגב, הן הסיבות שברכבי כביש חזקים מאוד המשפרים מתקינים תיבות העברה גסות וחזקות (Dog-Leg Gearbox) שבהן הגג"שים בנויים כמו באופנוע (ישרים ולא אלכסוניים) לטובת חוזק הגיר מול הכח שהמנוע מוציא ולעמידות בעומס כבד בהעברת הילוכים גסה בהאצות חזקות.
רק חשוב לציין -זו לא המלצה להעביר הילוכים בלי קלאץ'. עבודה עם הקלאץ' יכולה רק לעזור ולהאריך את חיי הגיר.






ציטוט ההודעה בתגובה