15/50 ואתה גולדן.
אהלן,
בשני ספרי הרכב (service ו-owners) רשום בכל המקומות 10W30. בלי שום חופש החלטה לפי אקלים או שום הסתייגות אחרת.
בארץ בחנויות אופנועים לא הצלחתי למצוא שמן כזה (בחנויות רכב יש), וכשהתקשרתי ליבואן בתקווה שיהיה לו במחיר מופקע - אמרו דבר מאוד תמוה: לא אין להם, כן, גם הם שמים 10W40, וכן, גם להם בספר רכב רשום 30. איך זה? חם בארץ.
עכשיו, עד כמה שאני יודע, המספר השני הוא הצמיגות בטמפרטורת עבודה, שהיא מבוקרת במנוע מקורר מים בכל מקרה, לכן לא קשורה לאקלים (אולי יותר לכמה חזק עובד המנוע). חוץ מזה, בתאילנד איפה שמייצרים אותו גם לא בדיוק קר, גם לא בקליפורניה או בעוד אינספור מקומות שבהם מוכרים את האופנוע הזה. באופנועים אחרים של הונדה לפעמים נותנים טווח צמיגויות לפי אקלים, אבל לא במקרה הזה (חיפשתי בספרים את כל המקומות בהם מזכירים צמיגויות שמן מנוע).
בפורומים בחו"ל גם קראתי שמישהו רשם שהיבואן בארץ למעשה דורש 40 (!) בשביל האחריות, שזה עוד יותר מעניין!
השאלה שלי היא לא האם המנוע ייהרס אם אשים 10W40, ברור לי שלא (כי כל הCRFים בארץ בסדר).
השאלה שלי היא - מה היבואן יודע שהונדה החליטו לא לרשום בספרי רכב? האם יכול להיות שהונדה נתנו להם אישור רשמי ולשאר העולם המערבי לא?
15/50 ואתה גולדן.
התשובה הרווחת לשאלה היא שבישראל חם, מגעיל ולח. מניסיון בgs שמן 10w40 (המלצת יצרן) עבד פחות טוב מ15w50.
מטרו יודעים שהם עושים על הצרכן הרבה כסף ולא נותנים שירות. איך זה קשור להונדה, השד יודע..
החילזון מהשפן!!
ג'יימס - GS500E 2002-2015
ת.נ.צ.ב.ה
אח"כ "פיצה בית" - לאנטיס 96' Rוצעחת עם מדבקות לחץ אדומות לשיפור כ"ס
היום V-Strom 650 חתיך, יפה ומושך (בגז!)
בארץ מאוד אוהבים לשחק אותה ממומחים ויודעים הכל,מוזר שהיבואן של הונדה לישראל חושב שהוא מבין באופנועים יותר מהיצרן הכי גדול בעולם.
יש לפעמים הסתייגויות מהספר יצרן והוא לא באמת כזה קודש קודשים,צריך לעשות בדיקה.
אני בכל מקרה לא הייתי סומך על היבואן והייתי עושה בדיקה עם אנשים אחרים שיש להם את הכלי הזה
הכלים באחריות במשך שנתיים ובמהלך האחריות הזו היבואן ממלא בהם 10w40, וגם אין בכלל בארץ שמן אופנועים 10w30 - אז די בטוח לומר שכל מי שיש לו את הכלי הזה בארץ ממלא שמן לא לפי הספר רכב.
השאלה שלי היא לא מה למלא (ותודה למי שכן קרא והבין את זה).
השאלה שלי איך ייתכן שהיבואן פועל כך ולמה? למה הוא מחליט ללכת נגד הספר במקום להביא ארגז של 10w30 וגם למכור אותו ביותר כסף ללקוחות? האם אתם מכירים מקרים דומים? אולי מקרים שבהם באמת היבואן קיבל אישור רשמי מהיצרן?
אתה לא הראשון שמתלונן על זה.
בתכלס צריך תגובה מהיצרנית ולא מהיבואן.
יתכן שהיצרנית אומרת רשמית שצריך את ה30 אבל בפועל ההבדל הוא כלכך קטן ורק נועד לתת להם יתרון במבחני חסכוניות למיניהם.
כי היצרנים לפעמים שולחים technical bulletin שבו הם מרשים להישתמש בשמן שונה מן הספר בגלל אקלים שונה לכאן או לכאן.
עכשיו זה לא בידיוק האקלים זה יותר האופי שימוש . בתאילנד(משער) רוב השנה לא נוסעים בפקק של תל אביב כשהאוויר מבחוץ 50-55 מעלות בכיף.
עכשיו המנוע אכן מקורר נוזל והחום של הצלינדר מבוקר בעזרת נוזל קירור אבל חוץ מהצלינדר והראש מנוע בחלקו כל שאר המנוע הוא בעצם מקורר שמן.וככל שהאקלים חם יותר ככה השמן חם יותר ודורש עמידות בטמפרטורות גבוהות יותר כי השמן מגיע לזמן קצר לטמפרטורה גבוהה מבאקלים קר.
אם התא שריפה בחורף הוא כ250 מעלות בקיץ כשהאוויר חם והכל רותח בחוץ התא שריפה יגיע נניח ל400 מעלות . והשמן מקרר את הבוכנה, שמן שצריך לקרר בוכנה בחום כזה חייב להצליח לעמוד בחום כזה , ותוך כדי הקירור גם לשמן את הכל מסביב.
*הטמפרטורות רק לשם המחשה
על כן יבואנים מקבלים אישורי חריגה לפי אקלים מהיצרנים
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor