כי היצרנים לפעמים שולחים technical bulletin שבו הם מרשים להישתמש בשמן שונה מן הספר בגלל אקלים שונה לכאן או לכאן.
עכשיו זה לא בידיוק האקלים זה יותר האופי שימוש . בתאילנד(משער) רוב השנה לא נוסעים בפקק של תל אביב כשהאוויר מבחוץ 50-55 מעלות בכיף.
עכשיו המנוע אכן מקורר נוזל והחום של הצלינדר מבוקר בעזרת נוזל קירור אבל חוץ מהצלינדר והראש מנוע בחלקו כל שאר המנוע הוא בעצם מקורר שמן.וככל שהאקלים חם יותר ככה השמן חם יותר ודורש עמידות בטמפרטורות גבוהות יותר כי השמן מגיע לזמן קצר לטמפרטורה גבוהה מבאקלים קר.
אם התא שריפה בחורף הוא כ250 מעלות בקיץ כשהאוויר חם והכל רותח בחוץ התא שריפה יגיע נניח ל400 מעלות . והשמן מקרר את הבוכנה, שמן שצריך לקרר בוכנה בחום כזה חייב להצליח לעמוד בחום כזה , ותוך כדי הקירור גם לשמן את הכל מסביב.
*הטמפרטורות רק לשם המחשה
על כן יבואנים מקבלים אישורי חריגה לפי אקלים מהיצרנים