אז שוב אין בסיס להשוואות שלך.

תראה, סטרלוק, ההגיון הפשוט והפיזיקה הבסיסית אומרים דבר ברור: (1) עד שמגיעים למקדם החיכוך הדינמי (שתלוי בהמון גורמים כמו סוג הגומי, המשקל שמגדיל את החיכוך הססטי, שטח המגע של הצמיג והכביש וכו') החיכוך הוא סטטי ולכן אוכל פחות צמיגים. (2) הצמיג יעבור מחיכוך סטטי לדינמי כשפעימת הכוח תהיה גדולה מהגבול. (3) ככל שאתה מחלק את אותו כוח ממוצע ליותר פעימות (פר סיבוב גלגל) בכל פעימה יש פחות כוח. (4) מכאן יוצא שאם בכוח x אתה עובר לחיכוך דינמי, אז מנוע עם 2 צילינדרים ישאר בטווח הסטטי בכל כוח ממוצע קטן מ-x בעוד שמנוע 4 צילינדרים יישאר בטווח הזה עבור כל כוח ממוצע קטן מ-2x.
(5) כשעוברים לטווח החיכוך הדינמי, בו החיכוך לא משתנה עם הכוח, התופעה מתהפכת. בתחום הזה אכילת הצמיגים פרופורציונית למספר הפעימות.

בכל ההשוואות שאנחנו מנסים לעשות יש המון פרמטרים לא מוגדרים שלא מאפשרים השוואה אמתית. אתה גם יכול לטעון (וכנראה בצדק) שרוב הבעלים של אופנועי ה-4 בשורה ירכבו מהר וחזק יותר מרוב אופנועי ה-2 צילינדרים המיועדים לרכיבה רגועה, אז דה פקטו, אם מסתכלים על השוק, אופנועי 4 בשורה אוכלים יותר צמיגים.

בשביל לעשות השוואה אמתית צריך מבחן שחיקת צמיגים אמתית על 2 אופנועים דומים בתכונות מלבד במספר הצילינדרים וע"י אותו רוכב בתנאים מבוקרים וזהים, פעם ברכיבה רגועה ופעם ברכיבה חוליגנית. למיטב ידיעתי מבחן כזה לא קיים.

אז בוא ונסכים שלא להסכים.