היי,
איך זה שלקסדה כמו שואי GT Air יש 3 כוכבי בטיחות לעומת קסדות של מותג פחות יוקרתי שיש להן 5 כוכבי בטיחות?
בנוסף, רוב הקסדות של אראי, שנחשבת ליריבה של שואי, מכילות 4 כוכבי בטיחות.
אשמח להסבר,
תודה.
היי,
איך זה שלקסדה כמו שואי GT Air יש 3 כוכבי בטיחות לעומת קסדות של מותג פחות יוקרתי שיש להן 5 כוכבי בטיחות?
בנוסף, רוב הקסדות של אראי, שנחשבת ליריבה של שואי, מכילות 4 כוכבי בטיחות.
אשמח להסבר,
תודה.
כי שארפ מודדים אנרגיה למוח
וזה הכוכבים שאתה רואה, הקסדה עם פחות כוכבים מגנה פחות על המוח בנפילה חלשה
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor
הדעות שנויות במחלוקת לגבי מבחן שארפ. בגדול זה מבחן שממומן ע"י הממשל הבריטי. לא יודע בדיוק מה הולך שם אבל המבחן מפתיע.
קסדות שעולות 3000 4000 בארץ קיבלו פחות כוכבים מקסדות של פחות מ1000 שאני רוכב איתן.
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
יש להם סרטון בו הם מסבירים איך מתבצעת הבדיקה.
חייב להגיד שהסרטון מרשים.
היתרון היחסי של שארפ על הקונה הממוצע הוא שהמכון הבריטי, לקח x קסדות והעביר את כולן מבחן זהה,
ואז חלק אותן על פי כמות הנזקים שנגרמו להם במבחן.
לאף אחד בעולם (כרוכש קסדה) אין את האפשרות לעשות מבחן דומה לפני קניית קסדה.
המכון הגדיל ועשה ודרג את נק' הכשל של הקסדות ונק' החולשה שלהם ובנה אתר בו אתה יכול לראות
את התוצאות של כל קסדה וקסדה להשוות מול מחיר וקסדות אחרות ולקבל החלטה מלומדת יותר מאשר
התבססות על אמנות טפלות, המלצת המוכר, או אופנה.
יצרנים מסוימים מסיבותיהם הם, מסרבים לשתף פעולה עם המכון, בעוד אחרים למדו את המבחן ומשפרים
את התוצרת שלהם בהתאם אליו ומכאן נובעת ההצלחה שלהם.
עד כמה יעיל המבחן ומשקף תאונה אמתית קשה לקבוע, קסדה שקיבלה ציון גבוה לא חייבת להיות גם המשוכללת
ביותר או בעלת החומרים איכותיים ביותר, אופנתית, או בעלת פייצרים יקרים.
ניתן למצוא קסדות של אותו היצרן במגוון תוצאות, רק בגלל שינוי דגם או חומר של הקסדה, ללא קשר למותג.
כל קסדה שנמכרת בארץ או בחו"ל, בעלת תקן נוסף דוגמת מכון התקנים, (הישראלי האמריקאי או האירופאי)
שאמור להבטיח שלא יכנס מוצר זול ובלתי בטוח, ועכשיו נשאלת השאלה כמה את סומך על מכון התקנים
שידע לבדוק בדיקה מקצועית מתאימה לקסדה והאם הבדיקה שלו מספקת אותך למרות שהתוצאה שלה "עבר
או לא עבר" ללא ציון.
דבר נוסף שכדאי לתת עליו את הדעת, הוא גיל הקסדה ותנאי האחסון לה זכתה שמשפעים על הבטיחות והמראה.
עכשיו, קניית קסדה היא עניין של תקציב וההחלטה אם לקנות קסדת פרימיום יקרה, או קסדה אחרת היא של הרוכב
על פי אופן השימוש, הצורך וסגנון הרכיבה.
בקיצור לקסדה ששומרת על הראש שלך חשוב לעשות רכישה מושכלת. - רן
נערך לאחרונה על ידי השושנים; 22-02-2016 בשעה 08:25.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
אני ירחיב קצת אם זה הולך לכיוון הזה.
שארפ מתבסיס על מחקר בשם cost 327
שזה מחקר שבוצע בשנת 2000 לערך וזה מחקר בשיתוף כמה ממשלות אירופה וכמה יצרני קסדות על תאונות אופנוע . נכון להיום זה המחקר ההכי עדכני וההכי מקיף הקיים בעולם.
המחקר מצא שב95% מהפעמים מהירות הפגיעה של הראש בעצם אחר זה ב8.5 מטר לשניה שזה כ33 קמש.
עכשיו הדירשה של תקן ece זה שבמכה כזו הראש יקבל פחות מ400 g
שארפ בעצם מפילים את הקסדה במהירות של 9.5 מטר לשנייה ומודדים כמה g עובר ולפי זה נותנים כוכבים .
באתר גם יש צבעים שזה בעצם כמה g עבר בכל אזור ריסוק של הקסדה.
עכשיו אם נקח קסדה שאמורה להגן במהירות פגיעה גבוהה, נניח 17 מטר לשניה אז החומר סופג אנרגייה צריך להיות לפחות פי 2 קשיח יותר הדבר הזה יציל מפגיעה מוחית חמורה במהירות הזו אבל יגרום לפגיעה מוחית חמורה ב8.5 מטר לשניה.
עכשיו יש יצרני קסדות שהולכים לפי סנל שדורשים 2 מכות באותו המקום בקסדה מה שמכריח חומר קשיח יותר ותראה שקסדות סנל מקבלות פחות כוכבים כי הן מתאימות למסלול יותר ולמהירויות גבוהות וסביר להניח שיגרמו לפגיעה מוחית חמורה יותר מקסדה ב300 שקל שבנוייה לעיר
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor
סטרולוק, אם אני מבין אותך נכון, אתה אומר שקסדה שתגן עליך במהירות נמוכה לא תגן עליך במהירות גבוהה וההפך? אם זה נכון, האם לא קיים מבחן שבודק קסדות במספר מהירויות ומשקלל את התוצאות?
http://lanesplitter.jalopnik.com/thi...lme-1736843351
זה יבהיר איזה עניין או שתיים.![]()
קראתי, התרשמתי, חשבתי ואני לא מבין (או לא קונה את ההסבר).
לא ממש מסתדר לי עם חוקי הפיזיקה שאני מכיר (הניוטונית, לא היחסותית ולא הקוונטית).
בתאונה בה קסדה (עם האבטיח בפנים) נעצרת, אפשר לחשוב על שני דברים: אנרגיה קינטית ותנע או מכה.
לגבי האנרגיה הקינטית, חומר שסופג אותה והופך אותה לצורה אחרת של אנרגיה יעשה את העבודה. זה מה שקורה ברוב הקסדות שאני מכיר.
לגבי התנע: בוא נחשוב על המוח בגולגולת ככדור גומי בתוך חלל מפלדה. כשאתה מאט את התנועה של הנ"ל, הגומי ינוע ויתכווץ. ככל שההאטה תהיה יותר גדולה, ככה הגומי יתכווץ יותר בכיוון התנועה. עכשיו, הנה העניין: מה שקובע כאן הוא שינוי המהירות לדרך שעברת ממהירות התנועה לאפס (דלתה וי לדלתה אל). והדרך הזו לא משתנה כפונקציה של מילוי הקסדה.
בוא ונעשה שלושה ניסויים מחשבתיים: נזרוק את כדור הפלדה עם הגומי שבפנים על שלושה משטחים: גומי, בור מלא בפלסטלינה ומשטח זכוכית.
בגומי, האנרגיה הקינטית תהפוך למתח בגומי (ספיגת אנרגיה קינטית) והמהירות תואט ל-0 (ואח"כ הכדור יעוף בחזרה – לא מעניין). יהיה לך דלתה וי לדלתה אל מסוים.
בפלסטלינה האנרגיה תהפוך לחום והמהירות תואט ל-0 בערך לאורך אותו מהלך, כלומר, דלתה וי לדלתה אל דומה.
את הזכוכית תציב על שתי אבנים קטנות, ותבחר אותה כך שהיא תהיה בדיוק בחוזק המקסימאלי כדי להישבר (ככה שאם תזרוק את הכדור מ-5 ס"מ נמוך יותר היא תישאר שלמה). שבירת הזכוכית תספוג אנרגיה קינטית, אבל אתה שוב במצב של דלתה וי לדלתה אל דומה.
המסקנה – מילויים שונים בקסדות יקבעו מה בדיוק יפעל בזמן תאונה על הגולגולת, אבל זה לא ישנה את התזוזה היחסית של המוח בתוך הגולגולת.
אשמח להסבר למה אני טועה.
עוד מקרה שחוקי הפיזיקה יפים בספרים אך לא במציאותאני אוסף לך כאלו...
אני אנסה להסביר לך את זה "בפשטות". שכחת שחלל הפלדה הזה יושב בתוך עוד כדור מחומר סופג שיושב בעוד חלל מפלדה.
החומר הסופג בקסדה 'איטית' סופג במהירות X את האנרגיה כשהוא מתכווץ מעובי של Y סנטימטר למילימטר אחד ומנצל את מלוא יכולת הספיגה שלו.
במהירות X*a כבר לא ישאר לו מה לספוג...
בקסדה 'מהירה' החומר הסופג קשה יותר כך שבמהירות X*a ייתכווץ מעובי Y לאחד מילימטר אבל במהירות X הוא יתכווץ רק Y/b.
ובמילים פשוטות:
קסדת ece - חומר סופג רך - במהירות נמוכה ניצול מלא של יכולת הספיגה. במהירות גבוהה ספיגה לא מספקת.
קסדת snell - חומר סופג קשה - במהירות נמוכה ספיגה לא מנוצלת. במהירות גבוהה ניצול מלא של יכולת הספיגה.
מקווה שהבנת אותי כי אני כבר ממש מבולבל...
בכל מקרה בחזרה למבחן שארפ - הסיבה שבשבילה הוא נוצר וממומן ע"י הממשלה היא אחת: להראות שהקשר בין מחיר לבטיחות אינו 1:1. את המטרה הזו הוא השיג יפה. הם יכלו לעשות מבחן יותר מקיף ולחלק ציונים לפי מהירות אבל יש לי הרגשה שזו תהיה טעות כי אז כולם ירצו לקנות קסדה שמגינה על הראש שלהם ב-300 קמ"ש גם אם בפועל הם נוסעים במהירות זו רק 0.000001% מהזמן. בתכלס גם אם יש להם מובי 125...
אתה מבין אותי כמעט נכון .
כדי שקסדה תגן עלייך בכל המהירויות יש בעייה כי למהירות נמוכה אתה רוצה חומר רך שיספוג אנרגיה.
אבל במהירות גבוהה החומר נדחס ולא יכול לספוג מספיק. משם יש 2 אופציות:
להיתפשר במידות הקסדה כמו שעושים עם קסדות אמריקאיות ושמים יותר חומר מה שבעצם הופך את הקסדה לגדולה וכבדה.
אופציה שניה והנפוצה שמים חומר קשיח יותר.
עכשיו חומר קשיח יותר יעבוד טוב במהירות גבוהה אבל לא טוב במהירות נמוכה.
משם זה עוד יותר מסובך, יש לך את האירופאים שמתבססים על cost 327
יש את הבריטים שזה השארפ שטיפונת מחמירים
ויש את סנל שמחמירים מאוד ומכוונים לכיוון המרוצים.
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor
יתכן והיצרנים הזולים בונים את הקסדות שלהן כדי שיצטיינו במבחן אבל מפקירים תחומים אחרים בקסדה.
אם זה המצב, והמבחן לא מייצג בטיחות ריאלית אז הקסדות האלה לא יהיו יותר בטוחות למרות הכוכבים.
יורי, את זה הבנתי לבד ממה שכתב סטרולוק. תודה.
מה שלא הסברת זה למה זה משנה לגבי התנועה של המוח בתוך הגולגולת. זה המאמר שאלכס-סופרים שלח אליו ולזה התייחסתי.
אה, ואשמח לדוגמאות לחוקי פיזיקה שלא מתקיימים במציאות. יש לך איזה פרפטום מובילה שעובד? שנפתח סטרטאפ ביחד?
התנועה של המוח בתוך הגולגולת מושפעת מהתנועה של הגולגולת. אם המעבר מתנועה לעצירה הוא הדרגתי זה שונה מאם המעבר הוא פתאומי - אני מאמין שגם את זה אתה יודע. אז מה כאן השאלה?
לגבי חוקי פיזיקה שלא עובדים במציאות התייחסתי לוויכוח שלנו בו טענת שלמשאית 18 גלגלים יש את אותה אחיזת כביש כמו לאופנוע, ולזה שאמרת שאי אפשר להתחשמל ממערכת של 12v. שניהם נכונים אבל לא עומדים במבחן המציאות.
זהו בדיוק. בקסדות במקרה של תאונה העצירה היא פתאומית בכל מקרה. ההבדל בזמן ממהירות מלאה לעצירה מוחלטת בין קסדות עם חומרים שונים יהיה, במקרה הטוב, אלפיות שנייה. מה שאומר, שלחומר הרך (המוח) בתוך הקופסה הקשיחה (הגולגולת) זה לא משנה. זה גם עונה, לדעתי, לסטרולוק עם דוגמת הג'ל.
בוא נישאר במסגרת העובדות. אחיזת כביש זה דבר שמורכב מהרבה גורמים, אבל לחץ זה מוגדר - כוח על שטח. עד לפני כמה שנים (ואולי גם היום, לא יודע) היה אסור לעלות למטוסים עם נעלי עקב מחט, כי הלחץ שמפעילה לובשת הנעליים גדול יותר מלחץ שמפעיל פיל. ואגב, אני מניח שראית מה קורה לאחיזת הכביש של משאית 18 גלגלים כשבולמים במהירות בקו לא ישר.
באשר ללהתחשמל מ-12v - הארגומנט שלך מזכיר לי את השאלה אם אפשר לקבל איידס בשירותים. התשובה היא שאפשר, אבל זה לא ממש נוח. בטח שאתה יכול להתחשמל כשמקור המתח הוא 12v, אם יש משהו שמעלה את המתח (כמו בקויל). אבל אז זה כבר לא 12v.