שקלת את האופציה של ajp? זה אופנוע שמתאים מאוד למי שרוצה התניידות קצרה באמצע השבוע ושטח קרבי בסופ"ש.
אני רוכב על אחד כבר כמה זמן וגיליתי שיש הרבה מאוד אי הבנות לגבי מה זה האופנוע הזה ורמת האמינות\עבירות שלו בשטח או רמת היכולת שלו לשמש כאופנוע כביש.
ראשית אציין שבניגוד להצהרות של גופים כאלו ואחרים ajp הוא במקורו לא דו"ש , היצרן לא מגדיר אותו כך. מדובר באופנוע שטח שנועד לפנות לקהל המתחילים\מבוגרים רגועים ומי שלא יכול\רוצה לקנות אופנוע מקצועי מפעת מחיר או עלויות אחזקה וחוסר שימושיות ביום יום + הצורך בנגרר ואי היכולת להתנייד איתו בכביש.
האופנוע אינו אופנוע כביש וגם לא בנוי לנסיעה ממושכת בסל"ד קבוע ומעט העברות הילוכים. (לא שזה גורם לזנק למיטב ידיעתי) הוא פשוט לא נוכח להתניידות ולכביש בכלל.
בגדול הוא אופנוע מצויין להגיע איתו ברכיבה לשטח ושם לנצל את היכולות שלו. הוא גם לא אופנוע מקצועי לחלוטין (מלבד דגם הextreme שגם הוא ניכן במנוע "רגיל" של דו"ש) אלא אופנוע תקציבי מתון שמספק לחלוטין לדעתי לצרכים של מתחיל.
בשטח הוא יעשה כל מה שתצטרך לפחות בחצי שנה עד שנה הראשונה בלי מאמץ בכלל. אני אישית רוכב אם חברה על gas gas וktm וכו... ומעולם לא נתקלתי במחסום שהאופנוע לא יכל לעבור (היו כאלו שאני לא יכלתי אבל אחד החברה עבר אם האופנוע שלי) ולכביש עבור נסיעות בתוך העיר או נסיעה של 8-10 ק"מ לשטח כפי שאתה מתאר זו ממש לא בעיה.
לנושא האמינות , אני אישית מאוד מרוצה מהאופנוע שחי אצלי חיים לא קלים כבר 2k ק"מ בחודשיים רק בשטח. הוא נפל (הרבה) ועבר די הרבה התעללות כתוצאה מהלימוד שלי כרוכב מתחיל. ועד לרגע זה אני מרוצה מאוד. ללא תקלות ללא בעיות.
לגבי עבירות בשטח (יש לציין אני רוכב מתחיל בשטח וזו דעתי האישית בלבד) , אני מאוד מתרשם מהאופנוע כבר מהרכיבה הראשונה עליו. אני רוכב עם שני חברה באופן קבוע
שרוכבים כבר 30 שנה והם מקצועיים מאוד. כבר ברכיבה הראשונה שלי הם לקחו אותי לשטח די קשה וטכני שללא ספק לא מתאים לרוכב מתחיל , שם התרשמתי מאוד מהגמישות של האופנוע והיכולת שלו לתת לי כרוכב תחושה במקומות מסויימים של "ילד זוז לרגע ותן לי לנהוג בסוף הקטע הקשה נתחלף". בהילוך שלישי הגעתי כש הופתעתי מפנית פרסה בדרך ל20 קמ"ש ובסוף הפניה היה עליה שגם עליה לא הייתי מוכן והאופנוע פשוט עשה רעש מרגיע של טרקטור ועלה בנינוחות מבלי להתלונן. לדעתי למתחיל האופנוע הזה פשוט מדהים. אציין גם שהיום כשאני מתחיל לגשש ולמצוא דרכי בשטח אז אני מרגיש חוסר בכח וכבר מתחיל להתעניין בכלי מקצועי. כך שכמה שהוא טוב וידידותי למתחיל אחרי שצוברים ניסיון ורוצים "לרוץ" יותר מהר כבר מתחילים להרגיש חוסר בכוח מצד המנוע. שבדגם הextreme לדוגמא הוא המכלול היחד שהוא לא מקצועי למטיב ידיעתי.
אם תרצה לשמוע\להתעניין בדעות של עוד רוכבים אתה מוזמן להצטרף לקבוצה בפייסבוק "רוכבי ajp ישראל" ולשמוע גם מה אומרים חברה אחרים עם ניסיון.
אגב לדעתי הדגם שמתאים למה שאתה מתאר הוא הpr5 יד שניה.
בברכה,
pr5ex


ציטוט ההודעה בתגובה