איתי תהנה וסע בזהירות, קנית אחלה מעיל לאשה.
איתי תהנה וסע בזהירות, קנית אחלה מעיל לאשה.
Tracer 900
הרפידה שהסתבכה
הרפידות של הבלם האחורי היו גמורות. ממש גמורות. עד כדי כך גמורות הן היו ש... טוב התמונות בהמשך ידברו בעד עצמן.(מצחיק שסיפרתי את כל הסיפור שאתם הולכים לקרוא לכפרה, הראתי לה את הרפידות הישנות ונתתי סיקור והשוואה בהתלהבות, והיא בסוף אומרת לי משהו כמו: "מה זה רפידות ולמה זה סיפור מעניין?" נו טוב, ניסיתי לשתף מעולמי... לא עבד הפעם).
בכל מקרה, החלטתי להזמין לגיבן רפידות חדשות של EBC והמחיר בAPEX MOTORS ממש נתן את הדעת.
הגעתי לחנות ב09:00 וגיא (guyt) נידב לי ערכת כלים מלאה וגריז לעבודה. טוב, מתחילים לעבוד. היינו שנינו מופתעים מרמת השחיקה שהגיעה עד הברזל(!) והפרוצדורה נראתה לי ממש פשוטה ומהירה. לאחר החזרת הקליפר למקום, הגיע שלב הברגת הברגים חזרה.
מה קורה לבורג שמבריגים אותו פנימה? הוא כמובן נכנס לו לעתו ומחליט פתאום ובלי שום התראה מוקדמת להישבר בתוך חור ההברגה! נו, מה עכשיו? אתה עושה לי דווקא? יש לי ולכפרה פגישת חתונה חשובה בתל אביב עוד כמה שעות!
בורג, ארור תהיה!
יוסי ממיסטר מוטו (200 מ' קדימה) שמח לעזור אבל לא היה לו בורג מקורי במלאי וההזמנה ה"מיוחדת" תגיע רק מחר. יופי. כשהלכתי לדני ויואש הם הביאו לי בורג חליפי אבל מרווח הפסיעה שלו היה שונה קצת ויוסי התגאה ב"אני-רק-חלקים-מקוריים-והולך-לשחוט-לך-את-הכיס-תשכח-מזיקוקין-בחתונה". (*מיסטר מוטו אחלה מוסך, אולי אמשיך לטפל שם)
אז המצב הוא כזה.
במקום שארכב צפונה לחבר טוב ואטפל בגיבן יחד איתו בנחת, במקום שאסע עם הכפרה לפגישות חשובות על גורל עתידנו, קוואזימודו נשאר אצל יוסישמוסי לטיפול 120000 ובמקום שארכיב לו פילטרים של K&N נרכיב מקורי. ההזמנה בין כה לא הגיעה עדיין....
כך נשרף לו עוד יום שלם בניסיון להבין איך אני יוצא עם אופנוע שיודע גם לעצור אחרי ההאצה.
אייפקס סבלו אותי מאד יפה במשך כמה שעות טובות. מציע להגיע לבקר אותם - יש שם אחלה ספה, מזגן, רחפן מגניב וסימולטור מכוניות. כל מה שצריך כדי להעביר את הזמן בזמן שמחפשים לך FUCKING בורג דפוק.
הרפידה שהסתבכה יצרה לי טראומה. אולי אתן למומחים להתעסק לי עם הגיבנת...
החילזון מהשפן!!
ג'יימס - GS500E 2002-2015
ת.נ.צ.ב.ה
אח"כ "פיצה בית" - לאנטיס 96' Rוצעחת עם מדבקות לחץ אדומות לשיפור כ"ס
היום V-Strom 650 חתיך, יפה ומושך (בגז!)
איתי גברא ראשית זו היתה דעתך שלך על המחיר, למחיר אין דיעה.
על כן אמור מחיר מניח את הדעת, קוטל קנים וכ'ו.
ניתן גם לומר שהמחיר ניחן את הדעת. המחיר חינני לדעתך. אבל אין דבר כזה בשפה העברית.
שנית. ר י כ ו ז!
בחברתנו המולטי דיפליקט אטנשן דיסאורדר רווית הקרינה והסמים הריכוז ממנה והלאה.
הבורג לא נשבר. אתה שברת אותו בזמן שהיו לך רעשים לבנים בראש (כמו הפגישה בת"א) ולא הרגשת שאתה בזון הפלסטי.
ובנוסף,
אינני יודע מאיזה חומר (מרוכב?) קורץ הגיבן שלך.
שלי מסתם ברזל פשוט. כזה שאם אכלת לו את הראש של הבורג ניקוז שמן שילדה אתה יכול לקנות בטמבוריה אחד חלופי עם שייבה.
השאלה היא אם אתה אוהב למזמז את הגיבן שלך או שכל טראומה כזו מטכנפבת אותך עוד יותר.
דרך אגב כתיבה מאוד יפה. אני לא וותיק בפורום אבל כבר קראתי על סופו של ג'יימס ואני שמח שכבר יש התחלה חדשה. בהצלחה עם הגיבן ורציתי רק להוסיף בקשה - שלכל סיפור תקדיש שרשור חדש משלו, ואנחנו נוסיף את השטויות שלנו ונכנס לדיונים מעניינים מחכימים ובטיחותיים כמו אם אופנוע זה בן או בת![]()
קסד, תודה על ההערה. להבא המחיר לא יתן לי דעתו. לגבי הבורג, פשוט לא מצאתי בורג מתאים ולא היה לי כח להתווכח עם המוסכניק. שיהיה, לא עלה לי יותר מעבר למה ששילמתי על הטיפול.
קסיאמוי תודה לך:-) אני מעדיף לכתוב הכל כאן כדי ליצור המשכיות. אין שום בעיה לפתוח תו"כ דיונים על מין האופנוע ונטייתו. להיפך, זה מגוון ומעניין וכך אין רק את השטויות שאני רושם.
החילזון מהשפן!!
ג'יימס - GS500E 2002-2015
ת.נ.צ.ב.ה
אח"כ "פיצה בית" - לאנטיס 96' Rוצעחת עם מדבקות לחץ אדומות לשיפור כ"ס
היום V-Strom 650 חתיך, יפה ומושך (בגז!)
אני יודע, אני חי על הקצה....
Sent from my ASUS_Z00AD using Tapatalk
החילזון מהשפן!!
ג'יימס - GS500E 2002-2015
ת.נ.צ.ב.ה
אח"כ "פיצה בית" - לאנטיס 96' Rוצעחת עם מדבקות לחץ אדומות לשיפור כ"ס
היום V-Strom 650 חתיך, יפה ומושך (בגז!)
ילד רפידות שחוקות לוקחות איתן את הדיסק ואז הסיפור יקר עשרות זוזים יותר.
מנסיון 2 דיסקים קדמיים לבאנדיט שהוחלפו לפני כשנה!
עד מאה ועשרים (1,000)
הסיפור הזה כבר ישן. אני סתם עצלן ולא כותב...סופסוף חופשת פסח. ואם אתם שואלים את עצמכם מה עושה סטודנט בחופשות, התשובה פשוטה: הוא לומד ועובד פי 4 מהרגיל. ממש חופשה למהדרין.
החלטתי שקוואזימודו צריך לשחרר את הסוסים שלו ופניתי בזהירות לכפרה: "את חושבת שזה יהיה בסדר אם אקח חופש מהעבודה ליומיים? כן, אני ממש רוצה קצת חופש. אממ... חשבתי אולי לנסוע צפונה ומשם, נאלתר. אני יודע. כן, אני יודע שאת עובדת כל השבוע. אבל בטוחה שלא תוכלי לקחת קצת חופש ולבוא איתי? אני יודע שאמרת לי, אני פשוט שואל שוב. לא יודע למה שאלתי שוב.... אז... אולי.... אוקי. ואם, נניח, אולי... אסע לבד? יומיים ואני חוזר".
מכיוון שיש לי את האישה הכי הכי בתבל, אושרה העסקה הנ"ל: בליל הסדר אני כמובן איתה, לא נוסע בשישי לבנטל, בשבת מתכרבלים בכיף ובראשון אני יוצא - עד שני בצהריים.
"יש! קוואזי, אנחנו יוצאים לטייל!"
את היציאה מירושלים ועד לתל אביב עשיתי עם לוקימונסטר. הXV החדש שלו השאיר אבק לגיבן (זה תלוי גם ברוכב, ופה יש לי עוד הרבה ללמוד) אבל היה נחמד מאד לרכב ביחד. ניסיתי לתפוס טיול ספונטני של מועדון הוי-סטרום לאיזור הכרמל אבל הם יצאו בלעדיי ולכן החלטתי פשוט ליהנות מהדרך ברוגע, הרי אין לי לאן למהר.
בקרית טבעון נתתי כיף לאמא ובספונטניות גמורה עוד שני חברים טובים החליטו שהעובדה שאני באיזור היא זמן טוב לעשות לילה בירדן.
"קוואזי, ממשיכים צפונה! לצפון האמיתי!" התרגשתי שיש לי אפשרות לבחון את הגיבן לאורך זמן, לבד, ועם חופש מוחלט לבחור מה, איך וכמה.
הגיבן דהר קדימה על כבישי הצפון ויחד עם ההיכרות שלי את האזור, הרכיבה הפכה למהנה ממש. מזג האוויר היה חם אבל מעיל קיץ מאוורר כראוי ומהירות גבוה עשו עבודת ונטילציה נהדרת. הגענו לצומת מחניים 40 דק' לפני הפחית של נתנאל (להלן, נתי) ויצאנו 10 דק' אחריו. גם בדרך חזור נתי יצא חצי שעה לפנינו והגיבן ואני עשינו לו שלום כשחלפנו על פניו בהמשך הדרך.
באזור קדרים שמתי לב שהגיבן הולך להחליף קידומת. זה תמיד מרגש שמתחיל "עידן ספירה חדש" אצל האופנוע שלך. גם מי שלא מודה, עוצר בצד ב999, מצלם, ונוסע עוד קילומטר כמו זקנה על קלנועית בשבילי הקיבוץ כדי להצליח לצלם בדיוק את ה0000 ושחס וחלילה לא יתגנב לו איזה 01 לתמונה.
אומרים שוי-סטרום הוא אופנוע דו שימושי - משמע, ניתן לרכב עליו גם בשבילים כבושים וכו'. הידע שלי על רכיבה שכזאת אפסית וחששתי מהמשקל הכבד של הגיבן אך גיליתי שהוא מאד יעיל ב"שטח". היה קל מאד לתמרן אותו בין בורות ואע"פ שהצמיגים צריכים החלפה, האחיזה היתה מספקת. 5 ק"מ של שביל כבוש עשינו יחד. הוא מהמהם לו ונהנה ואני מתרכז שמא ניפול יחדיו ארצה. מאד אהבתי את עבודת המתלים שספגו חלק ניכר מאד מהמפגעים בדרך. דבר שפחות היה נעים ברכיבה היה רעש פלסטיקה מקרקשת שנשמע לעיתים כאילו הגיבן הולך להשאיר חלקים מאחור.
ראיתי רוכבי אנדורו ודו"ש שעומדים על הכלי בזמן הרכיבה בשטח. חוץ מההנאה שיש ברכיבה בעמידה מה הרעיון מאחורי טכניקה זו? אולי מדובר בהעברת משקל לגלגל הקדמי? אשמח שתאירו את עיניי.
פילטר האוויר כידוע לא הוחלף ואחרי 5 ק"מ (לכל כיוון) בשבילי עפר חשבתי שאולי הגיבן יפתח אסטמה. לצערי, החבילה מחו"ל טרם הגיעה ולמרות שנראה שהכל תקין, זה מקרב אותי לנק' בה אחליט לרכוש פילטר מקורי.
התרשמות.
720 ק"מ ביומיים עברו ממש חלק. קוואזימודו יודע מה הוא עושה, והוא עושה זאת ברוגע ונעימות. צריכת הדלק שלו עומדת על בערך 21.5 ק"מ/ליטר בדרכים בין-עירוניות, עם לחיצות תכופות. ברכיבה רגועה אני מניח שהוא לא ירד מ1/24
אין לגיבן שום בעיה לדהור במהירויות של סוף-סקאלה. הוא אוהב את זה ומרגיש מאד יציב. לא היו שום רעידות - להפתעתי - גם במהירויות הקצה שלו.
בהילוך 6 בין 4.5 ל-5 סל"ד הגיבן מבקש, כמעט דורש, לתת לו עוד מזון. טווח אידיאלי לנסיעה רגועה הוא בין 5.5 -6.5 (130 עד 140 קמ"ש בערך) ועם כפרה מאחורה, למי שיש, אפשר להסתפק ב5-5.5. המושב מפנק ונוח (לעומת ה-GS500, שהוא ההשוואה הכי אמינה שלי) ותנוחת הישיבה הזקופה מאפשרת רכיבה ממושכת ללא עצירות. עם מיכל דלק של 18 ליטר, אפשר לרכוב בקלות 350 ק"מ ברציפות ולצאת רעננים.
למרות מגן הרוח הגדול והאפקטיבי (מגן מקורי ולא אפטרמרקט) מעל 120 קמ"ש הייתי ממליץ לשים אטמים כדי לשמור על האזניים. וכדאי לקנות קסדה טובה...
איפה התמונות? בפלאפון. איפה הפלאפון? בתיקון...
החילזון מהשפן!!
ג'יימס - GS500E 2002-2015
ת.נ.צ.ב.ה
אח"כ "פיצה בית" - לאנטיס 96' Rוצעחת עם מדבקות לחץ אדומות לשיפור כ"ס
היום V-Strom 650 חתיך, יפה ומושך (בגז!)
כיף להתעורר ב 3 בבוקר עם התרגשות לקראת מסיבת טבע, לשתות קפה ולקרוא את הפוסטים שלך פה.
כתיבה יפה!
עכשיו אני כמעט בטוח שאני משדרג את עצמי לויסטרום.![]()
אחח, כמה שאני מתגעגע לרכיבות שלי על הוי סטרום.
תענוג האופנוע הזה...
דווקא אצלי המגן רוח עושה אחלה עבודה גםב 160....אבל תמיד יש מקום לשיפור.
מקווה לתפוס את הטיול של המועדון שבת הבאה...הבנתי לפי הפייסבוק שאתה לא בא,לא?
תתחדש חבר יקר , אופנוע מדהים סע בזהירות!