עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 17

אשכול: רישומים מנסיעת מבחן-cb500f/cbr500r/duke390/mt07

  1. #1
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    הודעות
    29

    רישומים מנסיעת מבחן-cb500f/cbr500r/duke390/mt07

    לאור הפוסט הקודם שפרסמתי, החלטתי לפתוח בפוסט חדש את רישומיי מנסיעות (רכיבות) המבחן שערכתי על הכלים הבאים:
    CB500F
    CBR500R
    DUKE390
    MT07 (מוגבל) - אציין שעל הכלי הזה ערכתי סיבובון, ולכן ההתרשמות הייתה חלקית ביותר.

    אציין מראש כי חלק מהדברים כנראה ייראו תמוהים לחלקכם, מהסיבה הפשוטה שאני לא במידות הממוצעות של עורכי המבחנים-
    בחורה בגובה ממוצע+ (1.64), במשקל נוצה-
    מתנצלת מראש שהפוסט לא יהיה מסודר ויחולק לכותרות וכותרות משנה וכו' - הזמן שלי קצוב

    DUKE390

    כשקראתי על הדיוק באינטרנט, רוב ההתלהבות הייתה מהמשקל הקל שלו. כמו כן, המחיר שלו זול משמעותית מהמתחרים שנבדקו.
    נכון, כשעליתי על הכלי ורכבתי בתור העיר - הכי היה פשוט מושלם!
    זריז, קטן - כמו קטנוע מהנה על הילוכים.
    המושב אמנם טיפה גבוה, אבל הסתדרתי איתו בלי בעיה למרות הגובה הנמוך שלי. בזכות המושב הצר, הגעתי עם שתי הרגליים לקרקע.
    מה שכן, המושב לא נוח. בכלל לא נוח. בשנייה שהתיישבתי עליו הרגשתי כאבים. במהלך הנסיעה המצב מעט השתפר, אבל לא הייתי רוצה לנסות עליו רכיבות ארוכות. כמובן שאפשר להחליף את המושב למושב ג'ל, אך עדיין מדובר בתוספת מחיר.
    אציין כי העברת ההילוכים הייתה חלקה, אך (וכפי שציינו שלל מבחני דרכים) ההילוך הראשון מאוד קצר. לדעתי מדובר בעניין של הרגל ולא מדובר בחיסרון משמעותי.
    מבחינת המראה - לטעמי הוא נראה מעולה והכתום יושב עליו בול (לצורך העניין, בדגמי ההונדה 500 החדשים שעתידים להגיע לארץ יש צביעה כתומה, לטעמי לא פחות ממדהימה).
    לוח השעונים שלו אינפורמטיבי בצורה בלתי רגילה-מחיווי ההילוך ועד הנורה שמסמנת מתי להחליף הילוך. מיותר לציין כי לא הרגשתי בה שום צורך...
    כשהגעתי לאיילון (כאמור, רוב הנסיעה שלי היא בכבישים בינעירוניים) הדיוק הפך לבלתי נסבל.
    המשקל הקל שלו, יחד עם המשקל הקל שלי, הוריד כל פיסת ביטחון שהייתה לי.
    כל מה שהיה חסר לי זה מטריה, והייתי מגיעה ליעד כמו מרי פופינס.
    האופנוע הקטן הרגיש כאילו איבד כל אחיזה, ובמהירות של 100 קמ"ש התחושה הייתה ממש לא נעימה.
    בנקודה הזו האופנוע נפסל והחלטתי לעבור הלאה.

    CBR500R

    האופנוע הבא שבאתי לבחון היה הF, אבל עם המזל שלי הוא לא היה זמין.
    החלטתי לנסות את הR, מה יש לי להפסיד? הX, כאמור, לא היה רלוונטי (בקצרה-לא מה שחיפשתי).
    מבחינת הגובה- האופנוע לא גבוה, והגעתי עם שתי הרגליים לרצפה בקלילות.
    המשקל-לא מתקרב לדיוק (194 ק"ג), אבל נראה כמו משהו שאפשר להתרגל עליו. כמובן ידרוש תכנון נסיעה/חניה, ומקסימום קבלת סיוע מעוברים ושבים
    המראה- לא הטעם שלי. מעדיפה פחות פלסטיקה וקשקושים.
    תנוחת רכיבה- פה אני חייבת לציין שהופתעתי. ציפיתי לתנוחת רכיבה 'קרבית' משהו, והתנוחה הייתה דיי זקופה.
    בעמידה בפקקי ת"א או ברמזור הייתי חייבת להעביר לניוטרל ולשחרר את הידיים, אז באמת הרגשתי שאני רוכנת קדימה והידיים הקטנות שלי התעייפו.
    בזמן רכיבה זה ממש לא הפריע, להפך - רכיבה במהירות גבוהה דורשת בלאו הכי רכינה קדימה. בנקודה הזו מגן הרוח עשה עבודתו נאמנה (אני קטנה, והשימושיות שלו הייתה נהדרת לגודל שלי).
    בסה"כ הרכיבה הייתה מהנה. שיפור עצום(!) מהדיוק. כאן הצלחתי להגיע למהירות גבוהה בהרבה מהצרכים שלי (80-100 קמ"ש לרוב..). העובדה שהאופנוע כבד דווקא הייתה לי נהדרת- הוא נשאר יציב על הקרקע וכאילו נסע בעצמו (המשקל שלי הפך לכל כך לא משמעותי בנקודה הזו, שהרגשתי שאני "מצטרפת לרכיבה"). בכל זאת, לא הרגשתי שאני מאבדת שליטה על האופנוע.
    בסופו של יום נהניתי, והR, עד כמה שנמנעתי ממנו, נוסף להתלבטות.
    תחילה קיבלתי הצעת מחיר מפתה, אך לאחר שהיא ירדה מהפרק (בהיעדר "אישור מנהל")- המחיר היה לא אטרקטיבי מול העובדה שהR לא היה הבחירה הראשונה שלי.

    CB500F

    האופנוע הזה טיפה יותר נמוך מהR, ומבחינת הגבוה, מבין שאר האופנועים, הוא אופטימאלי לנמוכים.
    כשהתיישבתי עליו, מגיני הברכיים שלי לא מצאו את מקומם (שזה מוזר כי בR, עמוס הפלסטיקה, זה ממש לא הפריע), וחששתי שזה ישפיע במהלך הרכיבה. כשיצאתי לרכיבה, בכלל שכחתי שהם שם.
    מראה- העדפה אישית שלי. מאוד אהבתי.
    תנוחת הרכיבה- תנוחת 'סטריטפייטר', ישיבה זקופה, אין לי פה תלונות.
    באופן כללי המאפיינים שלו זהים לR וכך גם הביקורת (מבחינת המשקל וכו').
    לגבי היעדר מגן רוח - את האמת לא הרגשתי בחסרונו יותר מדי, גם כשהגעתי למהירות גבוהה. כמובן, הרכיבה הייתה קצרה ולכן לא יצאתי עם כאבים. בכל אופן, מדובר באביזר שאפשר להוסיף בהתקנה פשוטה ביותר (ואני כנראה אעשה זאת).
    סך הכל רכיבת המבחן הזו רק נועדה לתת גושפקנא לאופנוע שנבחר מבעוד מועד.
    אני רק אציין שראיתי סרטונים בהם אנשים טענו כי הם הרגישו איבוד אחיזה בצמיג האחורי (וכך גם ציין בחור שרכב עליו לפניי).
    לא הרגשתי דבר כזה- לא בפתיחה (אם כי נזהרתי בגלל ההלחצה הזו..) ולא ברכיבה במהירות גבוהה. כנראה עוד יתרון במשקל נמוך.
    [מה גם שאני רגילה לזרוק זנב בקטנוע הנוכחי, אז בכלל..]

    הגיר- נוגע הן לR והן לF - העברת ההילוכים באמת הרגישה קצת "קשיחה", בטח לעומת הדיוק ולעומת הMT. באחת הפעמים נאלצתי להפעיל כוח כדי להכניס לראשון משני, אחרת נכנס לניוטרל. שמעתי את הביקורת הזו גם ממי שרוכב עליו תקופה, כך שכנראה לא מדובר בתקלה של אופנוע מבחן.
    בכל מקרה, עוד עניין שאפשר להתרגל עליו.
    להגיד שזה הפריע לי? טיפה, אבל זה לא deal breaker.

    MT07 מוגבל

    לקחתי את הMT לסיבוב קצר.
    אני אציין שעד עכשיו אני מחכה שיחזרו אליי ממטרו בנוגע לרכיבת מבחן על מוגבל (שכנראה ואין), ובכל מקרה השימושיות שלו ממש לא בשבילי.
    גובה- אמנם גבוה מהשאר, אבל גם כאן צורת המושב ממש תרמה לעניין והגובה לא היה משמעותי.
    המשקל- קל מההונדה וכבד מהדיוק. לצערי לא הגעתי לכביש מהיר ולכן אני לא יודעת איך הוא ירגיש ברכיבה כזו.
    בכל מקרה ההרגשה הייתה נוחה, והוא לא היה מאיים מידי לגודל שלי.
    מראה- אין ספק שהוא לוקח בהליכה, לאור צביעת הRB. כך גם לוח השעונים, לטעמי, מאוד יפה ואינפורמטיבי.
    מחיר- מטרו ראו את הרווחים, והעלו מחירים. גם ביד2 המחירים מעל המחירון. בשקלול הנתונים, הוא נפסל גם מסיבה זו.
    צמיגים- ראוי לציין את הצמיג האחורי הרחב (180 לעומת 160 של הונדה), שמשרה תחושת ביטחון נוספת.
    תיבת הילוכים-נעימה מאוד. אני לא רואה צורך בפירוט נוסף.
    לסיכום, נראה כמו אופנוע מאוד מהנה, אך פחות מתאים לצרכים שלי ולכן לא התעמקתי.

    אני רוצה לציין את היחס החם שקיבלתי בהונדה ודלב (KTM). שיפור משמעותי מהחוויה שהייתה לי במטרו (עוד סיבה למה לא לבחור בMT).
    נכון, מדובר באנשי מכירות שזו חלק מאסטרטגיית המכירה שלהם, אך גם כאשר לא הייתי בטוחה בקנייה (בהונדה הייתי 3 פעמים, סוכן KTM עזר לי לחפש אופנוע ביד2), הם היו אדיבים מאוד. גם כששיגעתי אותם עם בקשות הם סייעו בכל דבר (גם אתה, סוכן הונדה, שרק "קורא פה".. לא אפליל אותך).

    מקווה שהפוסט הזה, לא מקצועי ככל שיהיה, יעזור פה למישהו.
    שבת שלום ורכיבות זהירות לכולם

  2. #2
    אז אני מבין שאת בוחרת ב CB500F? שיהיה במזל ורכיבות מהנות וזהירות. אם את הולכת על חדש מהסוכנות, אז דגם 2016 נראה יותר טוב מהקודם, לטעמי:

    נערך לאחרונה על ידי Ser Jorah Mormont; 27-02-2016 בשעה 12:43.

  3. #3
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    הודעות
    29
    מסכימה.
    בהונדה אמרו לי שהוא יגיע רק עוד שנה

  4. #4
    אוי. טוב זה לא שהקודם מכוער או משהו. הוא גם סקסי. תתחדשי

  5. #5
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jan 2016
    הודעות
    99
    תתחדשי, תתחדשי ותמשיכי לכתוב.

    Sent from my Elephone P6000 using Tapatalk

  6. #6
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של MasterOz
    תאריך הצטרפות
    Jan 2016
    הודעות
    1,375
    יופי שאת כאן, אחלה גלידה - באמת.

  7. #7
    Senior Member הסמל האישי של shushu
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    הודעות
    738
    סחה על הכתיבה ילדה.
    Honda Forza 750

    בן 38, רוכב על אופנועים 22 שנה כבר, והוגה מטבע הלשון 'ילד A1'

  8. #8
    חבר מערכת FullgaZ הסמל האישי של אסף זומר
    תאריך הצטרפות
    Dec 2012
    הודעות
    226
    אהלן צ'אבי האבי,
    ראשית תודה על הפוסט. נחמד לקרוא פוסט התרשמות של רוכבת שמדגיש כמה האספקט של הגודל והמשקל משחק תפקיד (נושא שעלה כמעט בכל שיחה שהייתה לי עם רוכבות באופן משמעותי הרבה יותר מאשר אצל רוכבים). אני לא חושב שמבחינת רכיבה יש הבדל בין גברים לנשים, אבל כל נושא ההתנהלות עם אופנוע והארגונומיה זה בדרך כלל משהו שקשה לנו כבוחנים זכרים להתייחס אליו באופן שימחיש תחושות של, נו, רוכבת. (אפילו שרובנו במערכת נעים על הסקאלה של ננסים-גמדים).

    שנית, לא בהכרח מסכים לגבי כל הנקודות (ועם חלק כן), חלקן נוגעות לתחושות וחלקן להנחות בבסיס התחושות שלך (כמו צמיג 180 שנותן יותר בטחון מצמיג 160, איבוד אחיזה בגלל משקל נמוך וכו').


    עכשיו, רוצה לזרוק לך שתי אפשרויות שלא בחנת שיכולות אולי להתאים אבל הן לא בדיוק "הסטייל" של הקנדידטים האחרים, אז יש גם שאלה אם את מתחברת ללוק.

    הראשון - מוטוגוצי V7. פה במבחן דרכים ו-פה ברכיבת התרשמות ראשונה מהדגם העדכני. יש לו גרסה מוגבלת A1, יש לו סטייל בקילוגרם (בעיני על אף שמדובר בכיוון שונה מאוד - אף אחד מהחשודים המידיים בקטגורית A1 שציינת לעיל לא מתקרב אליו בנוכחות) ואם ביצועים הם לא כזה אישו מבחינתך - אז הוא בהחלט מתאים לצרכים שהצגת. הוא נמוך (אבל עם מושב רחב, רך ונוח) וכבד יותר מהאופציות האחרות שהצגת, אבל מרכז הכובד הנמוך מסייע לו להתנהל בקלילות במהירות הליכה והמנוע שונה בתחושה אבל גם מאוד קל לרכיבה.


    השני - הדוקאטי סקרמבל SIXTY2 החדש בנפח 400 שאביעד כתב עליו מההשקה ממש לאחרונה. הוא אמנם לא זול, אבל אם אני לא טועה זול מה-07 ואם בתקציב שלך אז יכול להיות בול על דרישותיך ולא בכדי - את בדיוק קהל היעד שדוקאטי, כשבאו לתכנן אותו, התכוונו לפנות אליו.
    מניח שעדיין אין נסיעת מבחן, אבל אם מדבר אליך - נראה לי ששווה להמתין ולנסות.

    בכל מקרה, תעדכני בהמשך הלבטים והחיפוש וכמובן בבחירה שלך בסוף

  9. #9
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jul 2015
    הודעות
    283
    אל תמהרי להזמין.

    כאשר הזמנתי את הcb500x שאלתי אותם מתי מגיע הדגם החדש של 2016, אמרו לי עוד חצי שנה, אך בפועל זה הגיע אחרי כחודש וחצי.

    לא חדש שרוב אנשי המכירות אלופים בשטויות, כך שבמידה וננעלת על הcb500f, תמתיני עם ההזמנה.

  10. #10

  11. #11
    מסכים עם מתן מעלי,
    הייתי שוקל את ה-mt03.
    Supermoto Rider
    SMC690R 2021
    Instagram & TikTok: Yadin_Tal

  12. #12
    Member הסמל האישי של danielk
    תאריך הצטרפות
    Jul 2015
    הודעות
    405
    03 עדיין מיובא על ידי מטרו, איך עזרתם לה?
    רצית מההתחלה cb500f, ומסתבר שהוא באמת הכי מתאים עבורך.
    לגבי תיבת ההילוכים, אמליץ על נעלי רכיבה שיקלו מעט כל התהליך, ותתחדשי!

  13. #13
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jul 2015
    הודעות
    283
    לגבי ההילוכים, אחרי תקופה מסויימת את תתרגלי, אני רוכב תמיד עם נעלי רכיבה ובהתחלה כאשר עברתי מהויסטרום לcb הרגשתי את הקושי בהעברת ההילוכים שיש להונדה, אך עכשיו אני כבר רגיל לזה ולא ממש מרגיש את הקושי, עברתי עד עכשיו 3 חודשים עם 7k ק"מ.

    את תרגישי את הקושי שלהם רק במקרה ותרכבי על אופנוע אחר שהעבר ההילוכים בו תהיה אופינית וקלה.

  14. #14
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    60
    הבנתי שבדגמים של 2016 הונדה טיפלה קצת בעניין העברת ההילוכים לא? לפחות זה מה שקראתי על ה 500x 2016

  15. #15
    Banned
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    הודעות
    195
    הונדה שיפרה הרבה נושאים מציקים בדגם החדש:

    1. משקף גבוהה יותר הסטנדרט
    2. גיר קל ומדויק יותר
    3. ידית בלם קדמי עם אפשרות לכוונן
    4. מכסה תא דלק לא יוצא לגמרי
    5. כסא רחב יותר
    6. מיכל דלק טיפה גדול יותר מהקודם
    7. ואם אני לא טועה הם גם הנמיכו את הפרונט לפחות שימושיות בשטח אך יותר יציבות בכביש, בגלל אי יציבות בדגם היוצא.

    נשמע כחבילה מבורכת שיכולה לשנות את דעתי על הדגם הזה, טרם עשיתי נסיעת מבחן.

אשכולות דומים

  1. מבחן וידאו השוואתי באנגלית MT07- SV650 2017
    על ידי torquser בפורום כללי
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 06-10-2016, 14:50
  2. טוב. אז קניתי CBR500r.
    על ידי יהונתן הקריר בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 10
    הודעה אחרונה: 07-07-2016, 08:11
  3. המלצות בבחירת אופנוע ראשון R3 / CBR500R/ CB500F
    על ידי סער666 בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 33
    הודעה אחרונה: 29-05-2016, 15:40
  4. CBR500R, CB500F החדשים עוד מעט כאן
    על ידי airwolf בפורום כללי
    תגובות: 6
    הודעה אחרונה: 18-04-2016, 13:16
  5. CBR500R VS YAMAHA R3
    על ידי סער666 בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 16-03-2016, 14:36

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO