דווקא כן.
לפי החוק מותר להיכנס לצומת מרומזר רק כאשר האור ירוק. בכל קורס של נהיגה מונעת אחת המנטרות היא שדין אור כתום כדין אור אדום. מצלמת הרמזור אולי לא תצלם את מי שעובר בכתום אבל אם יהיה שוטר שיעמוד שם הוא יכול לתת על זה דו"ח. יתרה מזאת אם תגיד לשוטר שעוצר אותך על מעבר באור אדום שעברת באור כתום זה כמו הודאה בעבירה ובמשפט אתה תימצא אשם.
הנה כמה דיונים בנושא:
http://www.lawguide.co.il/forum/print.asp?f=24&m=116242
http://www.carsforum.co.il/vb/showth...99%D7%A8%D7%94
וכן, החיישנים בכביש (אלו שנמצאים בצמתים ונראים כמו חתכים בכביש) הם לא חיישני משקל אלא חיישנים אלקטרומגנטיים (או משהו דומה, אל תתפסו אותי במילה) שמזהים רכב לפי השדה החשמלי שהרכב מיצר. דו"גים לרוב יוצרים שדה קטן יותר ממכוניות ולכן הרבה פעמים קורה שהחיישנים לא מזהים דו"ג הרמזור ומתעלמים מקיומו.
לגבי השאלות של אבירם:
2. המצלמת רמזור מצלמת שתי תמונות בהפרש של שניה בערך (פלוס מינוס) שאמורה לתפוס את הכניסה לצומת והיציאה מהצומת. הזיהוי שלה פועל ע"פ זיהוי של מעבר של קו העצירה באופן אופטי ע"י המצלמה. לדוגמא, אם ניכנסת לצומת ברמזור אדום בגלל שפינית מקום לאמבולנס אז המצלמה תצלם אותך וכשתלך להישפט תוכל לטעון שהסיבה שנכנסת לצומת היא האמבולנס, שתי התמונות יספקו את ההוכחה בשבילך.
3. לגבי הפניות זה רק עניין של תרגון וניסיון.
7. בתור נהג חדש אתה צריך לבצע ריענון נהיגה לאחר תום תקופת ה'נהג חדש' (ככה היה לפחות בתקופתי).
8. בכל נהיגה אתה חייב לתכנן את הנסיעה שלך לפני מראש, ולכוון את עצמך לנתיב שאתה צריך הרבה לפני שאתה צריך בפועל לפנות.
9. לפי הכתובת שרשומה על רשיון הרכב.
10. כל ה#ין...
11. כמו שכתבו כאן, אתה נוסע על כלי איטי מרוב שאר משתמשי הדרך, לכן אתה צריך לדאוג לא להפריע לתנועה. אל תיסע בנתיב השמאלי. דרך אגב, הפרעה לתנועה (נסיעה איטית בנתיב לא ימני לדוגמא) היא עבירה על החוק ושוטר יכול לתת לך דו"ח על זה.



ציטוט ההודעה בתגובה