אשמח אם כולכם (כל מי שהתחיל עם ה 07 הלא מוגבל ככלי ראשון) תפרסמו פה את החוויות למידה שלכם
עליו ספציפית ככלי ראשון.
אני גם שוקל בקרוב לעשות את המעבר לאופנוע, וקראתי פה כל חוות דעת של כל אנשי הפורום למה כן כדאי להתחיל עם ה 07 (ובכללי עם כלי גדול יחסית) ולמה לא כדאי.
אני מתלבט אם ללכת על ה MT03 בתור התחלה או כבר ישר לעלות ל 07.
יש פה כבר כמה אנשים שמתחילים עם ה 07 הלא מוגבל ככלי ראשון, לכן אשמח שתשתפו בהמשך את החוויה מהלמידה![]()
לדעתי עדיף כנאמר מקודם לקחת קודם כל 250 סמ"ק משומש, לרכב עליו עד שאתה מרגיש מוכן לכלי גדול יותר ולהשתדרג. כרוכב מתחיל לא יכול שלא להודות על העובדה שבחרתי ב-250 סמ"ק ככלי ראשון, הציל אותי בייחוד בהתחלה מהרבה פאשלות שככל הנראה לא היו מסתיימות ללא פגיעה על אופנוע חזק יותר. (ושתדע ה-250 הקטנטן הזה סוחב מאשדוד לזכרון יעקב וחזור, אמנם עם עצירות אך סוחב). ה-MT07 נראה ככלי נהדר, ואם אתה באמת מרגיש בטוח בהחלטה הזו - לך על זה, אבל לדעתי עדיף לעלות בהדרגה.
בגדול אצלי זה פשוט יצא ככה מכורח הנסיבות,
השני בעלים הקודמים הם חברים טובים ככה שלא הייתה לי יותר מדי התלבטות.
כבר אמרו פה מעלי שהכל פונקציה של יד ימין ושלרוב כל אדם שמבטיח לעצמו ולחברה שבהתחלה הוא יהיה ב"איזי" עם הגז ולא ישתולל, אז לרוב זה לא קורה.. האופנוע "דורש" תאוצה וקשה שלא להתפתות.
תראה אני משקיע במיגון וכבר קיבלתי את ההחלטה לעשות קורס באופנוען מאומן ו"בגדול" אני באמת מנסה לעשות את כל השלבים על מנת להיות רוכב טוב יותר (גם קראתי את הספר "רכיבה נכונה", ממליץ בחום).
רק השבוע נהרג חברי מתקופת הצבא בתאונת אופנוע בצירוף מקרים מצמרר שכן אני רק רכשתי את שלי והדבר בהחלט מערער.
אני מניח שהשורה התחתונה היא שלא משנה איזה אופנוע תקנה (כמובן שאני לא אומר לך להתחיל בr6) אבל עצם זה שכבר נכנסת לפורום באינטרנט על מנת להתייעץ כן מראה לפחות על נכונות ועל שקילות וזה השלב הראשון.
ברגע שאצבור יותר חוויות אשתף יותר.
שבוע טוב
תודה על התגובה דבר ראשון, אשמח אם תשתף בהמשך עוד מהחווית למידה.
דבר שני אני מאמין שהכל תלוי באמת בבנאדם ובבגרות שהוא מגלה.
אני לא ילד קטן (29) שמתלהב ממה שהתלהבתי בגיל 17 שרק קיבלתי את הרשיון לאוטו ועשינו תחרויות בשכונה.
אני כבר כמעט שנה על קטנוע ששוקל 250 קילו עם 39 כ"ס (סילבר ווינג). נכון זה לא אותו הדבר כמו אופנוע, אבל מבחינת משקל
וכוח משיכה של כלי אני מאמין שזה דומה כשאתה עובר מקטנוע 125. אחרי הכל 39 כ"ס זה איפשהו באמצע מבחינת ה MT 07.
שורה תחתונה אני גם נמנה עם האנשים שבדעה שהכל תלוי בבנאדם שעל הכלי.
אני דווקא חושב שככל שמתקדמים בגיל ככה יותר קשה לבצע את המעבר.
יש לנו הרבה יותר ניסיון חיים ואנחנו יודעים מה עלולים להפסיד, בדומה לקעקוע שיותר קל לעשות בגיל צעיר כי לא חושבים יותר מדי.
נייק לקחו את הסלוגן just do it ולדעתי זה הדבר הכי נכון, פשוט תעשה את זה.
אני עכשיו בדיוק אחרי רכיבה של 400 קמ ויש לי קצת רשמים של מתחיל אז ככה:
ריכוז!!!
מספיקה שנייה בודדת של מחשבות על דברים שהיו או יהיו ופתאום לא שמת לב שנכנסת לעיקול וכו'...
כמו כן, בנסיעות בכבישים מהירים עם תנועה אני כרגע על נתיב ימני/אמצעי ורק כשיש פקקים רוכב בשוליים, תאכלס זה מתוך פחד כי אין לי מספיק שליטה על הכלי בינתיים אבל בשורה התחתונה גם חשוב לצאת מהמנטליות של הקטנוע שהוא כלי הרבה יותר עביר לדעתי מאשר אופנוע ויודע להתמודד טוב יותר עם כל מיני סללומים בין רכבים (שזה מאוד מסוכן ככה או ככה).
זהו לבינתיים
כפי שכבר כתבתי, אני אכן נרשם לקורס ברגע שיתאפשר.
שנית, כמובן שציטוט הלוגו של נייק בוא לא להמחשה בלבד אלא לפי שיקול דעת, אם דעתך קפצה עד הh2r אני מאחל לך שתשיג אותו בהקדם.
ולגבי ההערה השלישית.. טוב זו למעשה הרחבה של ההערה הראשונה.
אני תמיד משתדל באיזי, מציע לך לאמץ את ההמלצה של עצמך.
שבוע טוב.
מהנסיון המועט שיש לי על דו"ג, וכשאני אומר מועט אני מתכוון לשלוש שנים על ג'ויירייד 125 ועוד 8 חודשים על סילבר ווינג,
זה לא משנה ממש על איזה כלי תתחיל בין אם זה 125 סמ"ק הראשון שלך בחיים או הקטנוע 400 סמק ששוקל 250 קילו,
בשניהם אתה מקבל חוויה שונה מהקודמת, ושונה לגמרי.
הכוונה שכשאתה רק מתחיל איי פעם בפעם הראשונה הכל חדש, גם ההסתגלות לכלי וגם לכביש.
כשאתה עובר לקטנוע גדול יותר אתה שוב מרוכז בכלי ובקושי בכביש כי אתה מתחיל לחשב זויות הטיה/התחמקות ממצבים בכביש בתוספת המשקל הכבד.
אז בשני המקרים הנ"ל נוצר מצב שאתה לא מרוכז באמת בכביש.
במעבר מקטנוע בכל גודל כלשהו, לכל סוג של אופנוע וגודל כלשהו, אתה שוב לא תהיה מרוכז בכביש כי אתה תהיה מרוכז בתפעול האופנוע.
ולא משנה כמה הוא שוקל.
שורה תחתונה אתה בקושי תהיה מרוכז בכביש ובשני המקרים, בין אם זה אופנוע קטן או גדול כמו ה MT07 אתה תתרכז בתפעול הכלי.
בגלל זה הכל תלוי במי שרוכב ובסבלנות שלו לקחת את הדברים באיזי ולהתרגל, לא משנה הגודל (כמובן שיש הבדל לכלים הגדולים ממש כי אז יש גם תוספת כוח ממש משמעותית).
עברתי לMT07, זה לא לכי לראשון שלי, זהו כלי מאוד נוח, שימושי, ידידותי, סלחני וקל לתפעול. אם הרוכב מספיק בוגר ואחראי להתקדם עם האופננוע בהתאם ליכולותיו זה לטעמי כלי נהדר להתחיל איתו.