רשיון a1 עולה משהו כמו 1500 שח אם אתה מסתפק בשיעורי מינימום ועובר בטסט ראשון.
תשריין עוד 500-1500 שח אם תצטרך יותר
ערב טוב לכלל הפורטל,פורים שמח לכולנו.
אפרט על עצמי בשורה,ולאחר מכן אגש לעניין.
אנוכי נוהג ב'פחית' והדבר מיצה את עצמו לחלוטין,ולאחר חשיבה ארוכה והתלבטות החלטתי שדו-גלגלי זה אכן בשבילי.
לצורך העניין,בעוד כמה חודשים ימלאו לי 18 שנים להולדתי,ואז אוכל להתחיל את הוצאת רישיון הנהיגה ''A1''.
אגש לשאלות:
1-לאחר שהיום פורסם כי מבחני הנהיגה יופרטו,עד כמה הדבר ישפיע על היותי כלומד נהיגה על דו גלגלי?
2-כמה כסף אצטרך לחסוך לרישיון A1 למקרה חירום?
3-לאחר חיפוש ממושך בגוגל,הבנתי כי יש שני תקנים משמעותיים לבטיחות הקסדה:תקן SNELL,SHARP.איזה תקן הוא הפקטור המשפיע בקניית הקסדה?(הכוונה לחשוב ביותר מבינהם).
4-נחשפתי רבות לסרטונים בהם רוכבי הדו גלגלי מתנגשים "בפחיות"/אובייקטים כאלה ואחרים,ורציתי לשאול האם קיימים חלקי הגנה לעצם שבין כף הרגל עד לברך,ומה מחירו?
5-ברגע שאוציא את הרישיון,כדאי לי להשתפשף עם אופנוע יד 2(בשתי המובנים)?
6-איזה אופנוע מומלץ לרוכבים חסרי ניסיון?
הערה:מנהל יקר,אם חלק מתוכן זה אינו כשורה,בבקשה יידע אותי ואני אדאג לערוך לגופו של עניין,תודה וערב טוב לכולם.
רשיון a1 עולה משהו כמו 1500 שח אם אתה מסתפק בשיעורי מינימום ועובר בטסט ראשון.
תשריין עוד 500-1500 שח אם תצטרך יותר
WILLY
אין מצב שרשיון יעלה 1500, הוא מחוייב לפי חוק לעבור 15 שיעורים.
והמחיר הכי זול שמצאתי לשיעור היה 90 ש"ח (נכון ללפני מספר חודשים). שזה כבר 1350 ש"ח.
תוסיף אגרת טסט, ובין 300 ל 500 שקלים שהמורה מרשה לעצמו לגבות לטסט והגעת ל2000 שקלים לטסט ראשון.
פותח שרשור:
המלצה שלי "תשתפשף" על אופנוע יד שניה קודם כל,
אחרי זה אם תראה לנכון תקנה אופנוע חדש.
יש פה בפורום המלצה גורפת על קורסים מתקדמים לרכיבה-
אולי כדאי לך לבדוק את הנושא.
אני אישית רוכב עם רוכבים מיומנים, ששנים על דו גלגלי,
והם מתקנים אותי ומלמדים אותי מחדש.
את כל מה שלימדו אותי בשיעורי נהיגה או יותר נכון בשיעורי "לעבור את הטסט",
אני צריך לזרוק לפח כי למדתי שם הרבה הרגלים לא טובים. וזה כנראה נכון לגבי כל רוכב חדש.
נערך לאחרונה על ידי AlphaDog; 19-03-2016 בשעה 11:03.
אם אתה מתכוון לזה:
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4779736,00.html
אז "מבחני הנהיגה הראשונים במתכונת החדשה צפויים להתחיל במחצית השניה של 2017"
לא משפיע עליך בכלל
תודה רבה למגיבים.
ראשית אדגיש כי ברגע שאקנה אופנוע והוא יהיה ברשותי,אני אגש לקורס רכיבה שהרבה ממליצים עליו(על שם אביעד אברהם),ההחלטה לקחת קורס רכיבה היא ברירת מחדל ואין מנוס מלעשות כך.
למדתי על בשרי,שהפעולות שמלמדים אותך בשיעורי הנהיגה נשארים אך ורק לטסט,ולא מעבר לו.
אני אוסיף עכשיו עוד שאלה,אשמח למענה עליה גם כן:
האם כל זמני ההמתנה לטסט קיימים גם כאשר רוצים להוציא רישיון לאופנוע(הכוונה ל2 חודשי המתנה כמו לרכב)?
תודה.
עד כמה שידוע לי, זמן ההמתנה לטסט שני עומד על 3 שבועות מהיום בו נכשלת.
3 שבועות המתנה לפי חוק.
תלוי איפה אתה לומד - יש מקומות שיש טסט כל שבועיים ואז תמתין חודש, במקומות יותר עמוסים יש טסט כל שבוע ואז תמתין בדיוק 21 יום.
לגבי מחיר, במקום שבו עשיתי זה עולה 1590 שח (לא כולל אגרת רישוי) ל15 שיעורים+טסט
אני רק אגיד כמה דברים דבר ראשון ברוך הבא לעולם הדו גלגלי
קח בחשבון בתקציב שלך גם עלות של ציוד.
החוק אומנם אומר שחובה רק קסדה אך לביטחות שלך חשוב לא פחות
מעיל מוגן
מגני ברכיים
כפפות
קח את זה במסגרת התקציב
אני חוטא לפעמים ונוסע ללא מעיל אך זה לא הופך את זה לנכון ואל תלמד אחרים
כל עליה לאופנוע חובה
קסדה טובה , נוחה ובטיחותית
מעיל ממוגן ונוח (אל תיקנה דו כונתי מנסיון בחורף קר מידי בקייץ חם מידי)
מגני ברכיים רצוי עם מפרק אם תחליט לגדול בנפח
כפפות ממוגנות לחורף ולקיץ
והכי חשוב נסיעות בטוחות!!!
לא הייתי מתכנן על סכום מסויים כי לעולם אי אפשר לדעת מה יוליד יום!!! אני לדוגמה עברתי רק טסט חמישי שמתוכם בשני נהגתי מדהים ובאחד בכלל לא הגישו אותי !!
לגבי קסדות יש לי דעה שונה מרוב המומחים פה אז פשוט אתן להם לענות וכמו כן קיימים לא מעו דיונים על זה בפורום אז תפשפש קצת.
בהצלחה, תזכור, רכיבה על אופנוע היא מקצוע ולכן צריך להשקיע וללמוד.
תרכוש אופנוע נוח אולי קטנוע. תרכב ,תלמד ,תעשה קורסי רכיבה ואחר שנה תחליט לאיזה כיוון אתה מכוון את דרכך בעולם האופנועים.
מיגון מלא , קסדה שלמה, כפפות, מגיני ברכיים, נעלי רכיבה - העלות לא זולה תבדוק ותתכנן תקציב.
רכיבות בטוחות
תודה לכולם,אני רק אשמח אם תתייחסו לשאלות בנוגע לציוד מיגון+לשאלה על 2 התקנים ששאלתי.
חג פורים שמח לכלל הפורטל.
לגבי התקנים
זה לא ממש משנה,קסדה איכותית מחברה מוכרת תעשה את העבודה,שואי הם החביבות עליי אך גם אראי,AGV,HJC,וכו יעשו את העבודה מצויין.
מה שחשוב,שהקסדה תשב על הראש כמו שצריך ותיהיה לך נוחה,אם תוכל צא איתה לרכיבה קצרה אם לא,תכנס לרבזילה (http://www.revzilla.com/sportbike-gear)
יש שם מספיק מידע בשביל להגיע להחלטה.
לגבי המיגון,גם אם תיהיה בתוך שיריון אבירים זה לא ימנע ממך ב100% מוות או פציעה קשה,זה דבר שאתה צריך לקחת בחשבון.
אבל בכל זאת:http://www.revzilla.com/motorcycle-p...cets%5B%5D=431
בהצלחה.
אני חיי בשביל למות על האופנוע שלי.
snell וsharp אינן תקן כביש לקסדה.
התקן בישראל הינו התקן האירופאי ECE. אם לקסדה יש ECE אז בסדר.
SNELL הינו תקן קסדות למסלול המירוצים. קסדה שיש לה את המדבקה שלהם עברה מבחנים קדחניים והתעללות יותר מהדרישה של תקן הכביש.
SHARP.. אני מאוד סקפטי לגביהם. איך קסדה פתוחה מקבלת 5 כוכבי ביטוח? הם לא נותני תקן והכוכבים שלהם נתונים בספק.
יש אנשים שלוקחים אותם בתור איכות ויש שנגדם.
לגבי כלי חדש או משומש. גם אני חדש על הדו"ג. עם רישיון רק חצי שנה. וללא ניסיון קודם על 2 גלגלים כלל (גם לא אופניים). אפילו הרכבה הייתה לי פעם אחת.
הוצאתי ישר A1 וקניתי כלי חדש במגבלת הרישיון. לא חושב שיש משמעות לחדש מול משומש חוץ מזה שפחות יכאב לך אם יקרה משהו למשומש וגם המחיר של חדש. אבל גם תחשוב על זה שמשומש לרוב צריך להעביר טיפול ישור קו שיכול לעלות סכום לא מבוטל. (זה בנוי על שיחות עם מנהלי מוסכים ומה שראיתי בפורומים של האתר).
קורס רכיבה הוא משמעותי לדעתי. עברתי אחד כזה בפרורידינג וזה לימוד הרבה. ישיבה, אחיזה, מבט, בלימה ועוד. דברים שבלימודים לא מלמדים. כמו שאמרו, לומדים למבחן, לא לחיים.
מגיני בירכיים אינם יקרים. קניתי של לרט 2 מפרקים ב260 שקלים. כפפות ומעיל שווה יותר להשקיע כדי שזה יהייה נוח. מעיל לא מתאים יציק לך כל הזמן (מניסיון) וכפפות לא מתאימות מאוד יפריעו ויפגעו באחיזה והשליטה (גם מניסיון). אמליץ גם על נעלי/מגפי רכיבה. נעל רגילה לא תגן על הקרסוליים במקרה ויקרה משהו, וגם הסולייה שלהם בנוי לאחיזה טובה יותר בכביש כדי שלא תחליק הרגל מכתם שמן כשאתה עוצר. יקרות אבל לדעתי שוות.
לגבי טסטים אין לי הרבה לומר כי עברתי ראשון (אני משער ששאלת לגבי שני והלאה), אבל אמרו לי שזה משהו כמו 3 שבועות.
לגבי אופנוע לחסרי ניסיון. כמו שאמרתי למעלה, קניתי למגבלת הרישיון וללא שום ניסיון על 2 גלגלים. פשוט מתחילים לאט ורגוע.
מה גם שכל אופנוע הוא שונה ולא רק בעניין הסוגים (ספורט/דו"ש/שטח וכו') אלא גם בין חברות ודגמים. R1 וZ10 וCBR1000RR ועוד, שונים אחד מהשני למרות ששניהם "אותו" הכלי. בקיצור, קח את הזמן ותלמד את האופנוע. גם תיהנה מחווית הלמידה וגם תיהנה אחרי זה מהשליטה בכלי שאתה מכיר.
אם דעותי שגויות או שיש לבעלי ידע רב ממני מה לשנות ו/או להוסיף, אשמח גם אני לשמוע.
שבוע טוב לכול הרוכבים.
היי וברוך הבא לתחום הדו גלגלי.
1. רישיון נהיגה יעלה כ-2000 ש"ח, בחישוב של 100 ש"ח לשיעור, אגרת טסט, ותשלום על טסט.
2. SNELL זה גוף חיצוני שנותן תקנים לקסדות, והוא לא תקן מחייב.
SHARP זה גוף חיצוני שמבצע מבחנים לקסדות, וגם הוא לא מחייב.
מה שמחייב אותנו בארץ (כמו שנרשם פה) זה תקן ECE-R2205 האירופאי.
אם הצלחת למצוא קסדה העומדת גם ב-SNELL וגם בציון גבוה ב-SHARP - הרווחת.
3. אכן, קיימים מגיני ברכיים כדי להגן על הברך והשוק.
יש 3 סוגים עיקריים - ללא מפרק, חד-מפרקי ודו-מפרקי.
המפרקים מאפשרים תנועה חלקה יותר של מפרק הברך, אך קצת מסרבלים את העסק.
לדוגמא:
http://www.apexmotors.co.il/Product/...-impact-evo-20
5. מניסיוני - כדאי "להשתפשף" (לא פיזית בבקשה) על אופנוע משומש.
במקרה של החלקה\נפילה, כואב פחות (בכיס ובאגו בעיקר)
6. לאיזה סוג רכיבה אתה מתחבר? כביש? שטח? דו שימושי?
אייפקס מוטורס - Apex Motors
www.apexmotors.co.il - התעשייה 5 ירושלים
דף הפייסבוק שלנו!
Furygan # Axo # Monimoto