פילטר אוויר רב פעמים מכניס יותר אוויר ויותר לכלוך למנוע אם זה כותנה.
בגלל זה שים ספוג דו שלבי או קנה סטוק חד פעמיים ב30 שקל ועזוב שטויות
רבים מאד ממליצים על פילטר אוויר רב פעמי כשברוב המקרים הסיבה היא חיסכון לטווח הארוך.
אני גורר כמה שאלות בנושא:
1. האם בפילטר אוויר רב פעמי יש שיפור בביצועים בניגוד לפילטר רגיל/מקורי?
2. האם פילטר אוויר רב פעמי אכן מחזיק "לנצח" כמו שK&N טוענים?
3. האם ועד כמה ניקוי "חפיף" של פילטר כזה גורר בעיות בזרימת האוויר, ביצועי המנוע ותקינות הפילטר?
4. אילו חברות מומלצות מלבד K&N? נתקלתי במקרה בזה http://dnafilters.co.il/ ותהיתי לטיב המוצר.
החילזון מהשפן!!
ג'יימס - GS500E 2002-2015
ת.נ.צ.ב.ה
אח"כ "פיצה בית" - לאנטיס 96' Rוצעחת עם מדבקות לחץ אדומות לשיפור כ"ס
היום V-Strom 650 חתיך, יפה ומושך (בגז!)
פילטר אוויר רב פעמים מכניס יותר אוויר ויותר לכלוך למנוע אם זה כותנה.
בגלל זה שים ספוג דו שלבי או קנה סטוק חד פעמיים ב30 שקל ועזוב שטויות
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor
אומנם פילטר כותנה מכניס יותר "ליכלוך" אבל מדובר בפחות אפס נקודה משהוא אחוז בהשוואה לפילטר מקורי, יש הטוענים שבטווח הארוך האפס נקודה משהוא הזה זה נזק מצטבר אבל כמו קרינה סלולרית זה אף פעם לא הוכח בצורה אמפירית.
הבעיה הכי גדולה של פילטרים כותנה זה המוסכים, אין להם זמן וחשק לחדש אותו בטיפול (דורש יום שלם כי יש זמן ייבוש) ובפורום הזה כבר ראינו רוכבים שהמוסך שימן להם את הפילטר עם שמן מנוע או השתמש בלחץ אוויר כדי לנקות אותו, שני דברים שיחסלו את הפילטר.
אם אתה קונה פילטר כותנה DNA וK&N חברות מעולות אבל קח בחשבון שאתה צריך לטפל בפילטר לפי הוראות יצרן.
לגבי ביצועים יש מנועים שיגיבו מאד טוב לפילטרים כאלו כמו למשל הטנרה, לDNA יש כמה אופציות לאופנוע הזה וכל אחת הוכחה על דיינו כמעלה את כח הסוס ללא כל התערבות במפות ההזרקה של האופנוע.
לעומת זאת יש לשים לב במנועים 4 בשורה כי שם תיבת האוויר לרוב מהונדסת בצורה מיוחדת ומותאמת למנוע וכל שינוי שם יכול לגרוע מהביצועים
אני אומר תעיף תתיבת אוויר לגמרי.
שתלך לעזאזל עם הפילטר המקורי.
ואז פילטר פתוח וסיימת!
ליתר דיוק הם אומרים בין 1 ל4 אחוז בK&N ובין 1 ל2 אחוז בDNA יש לך איזה מבחן שמראה שיש לזה השפעה כל שהיא?
לגבי ביצועים יש ויש וזה מה שכתבתי, מנועים 4 בשורה רגישים לעומת השאר אבל אין זה אומר שלא תמצא מנועים אחרים שמגיבים לא טוב להחלפת פילטר בלבד שלא לדבר על מנועים בעלי קרבורטור ששם תשרוף שסתומים.
בטנרה בSMT וXB12 אין בעיות להחליף ללא כל שינוי ויש עליה קלה בכח הסוס בזמן שבטנרה יש עליה יותר רציניתבכח הסוס בהתקנת פילטר ותיבה של DNA ללא כל שינוי אחר
מפילטר ועד לשרפת שסתומים על מערכת קרבורטור המרחק גדול.
אני עם K&N ב3 אופנועים אחרונים, אין תלונות. ניקוי טוב, ייבוש נורמלי, ושימון-והוא יישאר להרבה מאוד זמן.
לגבי שיפור בביצועים קשה לי לשפוט, ב2 אופנועים הוא כבר היה מורכב, באחר הרכבתי כמעט מייד לאחר הקניה, אז גם אם כן היה שינוי לא הרגשתי אותו.
לגבי סוגים אחרים- חבר עם BMC היה מבסוט גם כן.
אתה לא עיקבי.
מדגם אחד הכללת על מנועים שלמים.
מסנן "ביצועים" ומאייד זה לא שילוב טוב בגלל שמאייד זה לא רכיב דינאמי בניגוד להזרקה,הוא מסתמך על וואקום בשביל לתת תפוקה מסויימת של דלק (גם הזרקה לצורך העניין אבל זה סוטה מהנושא),כשהוואקום קטן לרוב גם תקטן התפוקה ולכן מסנן כזה ידרוש שינויים נוספים. אבל,בין תערובת מעט יותר ענייה ועד לבעיית קירור יש דרך ארוכה ואני לא מדבר על מרחק נסיעה.
נערך לאחרונה על ידי Tribalmistyc2; 21-03-2016 בשעה 09:00.
לא בהכרח,זה תלוי בהרבה גורמים ובעיקר בכמות החמצן.
בנסיעות עירוניות האפקט יהיה זניח עד לא קיים.
מניסיון ובדיקות על כלי אחד ספציפי: WR250X/R
פילטר רב פעמי (קרטון) של K&N היה נחות מכול פילטר ספוג.
הוא היה מכניס יותר אוויר, כן, אבל אוויר פחות נקי.
וכול הפילטרי ספוג היו מכניסים יותר אוויר, אבל כן שומרים על סינון טוב.
אלה היו השני סנט שלי.
בברכה,
SM26
אופנוע, זה בטח הדבר הנכון. יותר טוב מהכל.
אני רוצה להיות מובטל ומסטול ושיכור וערום ושזוף, עם זיקפה ומילים וקוביות בבטן וגב חלק וחיבוק מאחורה, על אופנוע, בדרך אל הים, בשקיעה, עם זיפים וחיוך.
מסנן כותנה מכניס 1-4% שזה די הרבה בהתחשב בארץ המדבר והשרב שלנו.
אם כבר רב פעמי אז ספוג בכמה רמות סינון.
אין פלאים במסננים זה הכל עיניים של שטח מגע ורמת סינון פילטר כותנה עובד על כשליש שטח מגע של פילטר נייר רגיל ומספק רמת סינון נמוכה מאוד.
פילטר ספוג עובד על פי 2-5 שטח מגע יותר מנייר ומספק רמת סינון דומה ובגלל זה שניהם מזרימים יותר אוויר . האחד על חשבון רמת סינון השני על שטח מגע זה הכל
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor