לצורך חידוד, לא ניסוי שאני ערכתי.
רק ניסוי שנערך על הכלי שלי, שאני פשוט אספתי את התוצאות ממנו.
מי שערך את הבדיקה היו אנשים חכמים ממני, עם ניסיון יותר גדול, ועם כלים טובים לבדיקה.
וכאשר אמרתי "יותר אוויר", הכוונה יותר מאשר המקורי.
מי מכניס יותר, ספוג או בד? לא יודע, לא נעשו מספיק בדיקות.
Sent from my H60-L12 using Tapatalk
בברכה,
SM26
אופנוע, זה בטח הדבר הנכון. יותר טוב מהכל.
אני רוצה להיות מובטל ומסטול ושיכור וערום ושזוף, עם זיקפה ומילים וקוביות בבטן וגב חלק וחיבוק מאחורה, על אופנוע, בדרך אל הים, בשקיעה, עם זיפים וחיוך.
היה מעניין לדעת איך באותו ניסוי מדדו את יכולת הסינון.
יצרני האופנועים כנראה מיצרים פילטר שיעמוד בכל איזור בעולם לכן פילטר מקורי (שוב לפי הערכתי) מסנן יותר ממה שהמנוע דורש, עד היום לא ראיתי שום הוכחה ש4 אחוז ( מקרה הכי גרוע) פחות ממסנן מקורי יכול להזיק למנוע? אל תשכח שהמסנן ותיבת האוויר המקוריים משמשים גם כמשתיק כדי לעמוד בתקנים
תראה אין פה מה להוכיח זה ברור וידוע שככל שיש יותר סיליקה בשמן שזה בעצם חול זה תמיד מגיע ביחס ישיר לכמות המתכות בשמן שגם עולות. עכשיו אפשר לדון ולפתח תאוריות אם הבלאי הזה אקטואלי או לא. בלאי בטוח וחד משמעית עולה עד כמה זה משמעותי לרוכב שעושה 10 אלף בשנה ומוכר לאחר שנתיים? חסר משמעות וככה גם קנייה של מסנן כזה.
דווקא לרוכב שבונה לטווח ארוך ורוצה לשטוף הוא כן אכפת לו מכמות הבלאי והגיוני שרוכב כזה יעדיף מסנן ספוג או מסנן נייר.
אגב אם מסנן כותנה היה הרבה יותר טוב יצרני אופנועים היו שמים כותנה שזולה בכמה מונים ממסנני ספוג שמגיעים מהיצרן בהרבה כלים
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor
ממה שאני רואה דווקא הפילטרים עם סיבים סינטטים הם הכיוון של היצרנים לעתיד הקרוב.
לגבי הסינון, עוד פרמטר שלא דיברנו עליו זה לא רק הסינון עצמו אלה גם גודל הפרטיקלים שעוברים את המסנן שנמדד במיקרונים.
עד גודל מסויים הפרטיקלים יתאדו ויצאו בפליטה ללא כל השפעה למנוע.
ועוד פעם אני יחזור על עצמי, עד היום לא ראיתי שום הוכחה ש4 אחוז פחות סינון של גודל פרטיקלים לא ידוע גורם לבלאי כל שהוא בתנאי אקלים ממוצעים
ואגב מסנן כותנה לא זול יותר מהשאר מכוון שתהליך היצור שלו דורש יותר שלבים וה"חוסר" שימוש שלו ע"י היצרנים לא ממש קשור ליכולות שלו, מסנן כותנה מיצר יותר רעש בחלק מהאופנועים והטיפול בו יהפוך כל החלפת שמנים ופילטר במוסך ליומיים השבתה כי פילטר כותנה דורש יבוש טבעי במקום מוצל לפני השימוש.
לא זאת הייתה הכוונה, הייבוש והשימון יגרמו לזה שאם הכנסת את האופנוע לטיפול בבוקר זמן הייבוש יכניס אותך לסוף יום העבודה והאופנוע ישאר במוסך ליום למחרת, הפילטר מנסיוני לא מתייבש לגמרי בשעתיים וההוראות ליבשו הם ללא כל עזרים למינהם ולא באור שמש ישיר.
יש חשיבות רבה לזה שהפילטר צריך להיות יבש לחלוטין בשביל שהשמן יכנס לתוך הבד
אם ככה למה קוואסאקי שמים ספוג רב פעמי בהמון דגמים? למה לא כותנה? במה פילטר ספוג זול יותר מכותנה?
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor
כותנה כחומר מאוד זולה ביחס לתהליך הייצור המורכב של הפילטר ספוג . וגם תראה באיביי פילטר ספוג עולה כמעט כפול מפילטר כותנה לאותו האופנוע . אם הכותנה טובה מספיק למה אף יצרן לא שם אותם המקורי? ודווקא ספוג בשימוש די נרחב המקורי .
אגב רמת סינון של ספוג זה 98% שמהר מאוד מגיע ל99 בדומה לנייר שגם מתחיל מ98 ההבדל השהנייר מהר יותר עולה ל99.9% סינון אבל גם נסתם מהר יותר מספוג. הספוג יכול לקבל כמויות אדירות של לכלוך ולהמשיך לתפקד
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor
לחזור עוד פעם? לא כל החלטה היא מחיר למרות שהחומרים של הכותנה זולים ההרכבה של הפילטר (במפעל לא על האופנוע) דורשת טיפה יותר, יש גם את עניין הרעש, פילטר כותנה מרעיש יותר והיצרנים נלחמים על כל דציבל ובנוסף כמו שכבר כתבתי הכותנה דורש יותר טיפול וגם בפורום הזה היו דיווחים על מוסכים ששימנו עם שמן מנוע וניקו עם לחץ אוויר, אני מניח שגם זה נלקח בחשבון ע"י היצרנים.
אבל אם על כסף דיברנו הפילטרים שמגיעים בסוזוקי (סיבים סינטטים) יקרים יותר מכל האחרים ועדיים הם משתמשים בהם למה? אין לי מושג ואפשר רק לנחש.
עד היום לא ראיתי מחקר רציני שמראה מהם הגבולות של כמות וגודל החלקיקים שמותרים באופנוע לפני שזה גורם נזק לכן דיבורים על 98% או 96% לא אומרים לי כלום
בקיצור, עדיף לרוכב המתמיד (עם כלי מסוים) לקנות פילטר רב פעמי (K&N או DNA היינו הך) וכדאי לו לטפל בו לבד, כי המוסכניק לא יהיה סבלני כלפיו.
החילזון מהשפן!!
ג'יימס - GS500E 2002-2015
ת.נ.צ.ב.ה
אח"כ "פיצה בית" - לאנטיס 96' Rוצעחת עם מדבקות לחץ אדומות לשיפור כ"ס
היום V-Strom 650 חתיך, יפה ומושך (בגז!)
Itay
לרוכב המתמיד עדיף לקנות ספוג ולטפל בו לבד.
מי שלא מעוניין להחזיק את הכלי הרבה זמן שיקנה כותנה.
ומי שאין לו כוח לשטויות חד פעמי
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor