עמוד 2 מתוך 2 ראשוןראשון 12
תוצאות 16 עד 29 מ 29

אשכול: פילטר אוויר - סוגים, מחירים וטיב המוצר

צפייה משולבת

  1. #1
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    ציטוט נכתב במקור על ידי SM26 צפיה בהודעה
    מניסיון ובדיקות על כלי אחד ספציפי: WR250X/R
    פילטר רב פעמי (קרטון) של K&N היה נחות מכול פילטר ספוג.
    הוא היה מכניס יותר אוויר, כן, אבל אוויר פחות נקי.
    וכול הפילטרי ספוג היו מכניסים יותר אוויר, אבל כן שומרים על סינון טוב.

    אלה היו השני סנט שלי.
    היה מעניין לראות את תוצאות הניסויי שלך.

  2. #2
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של SM26
    תאריך הצטרפות
    Jul 2015
    הודעות
    687
    ציטוט נכתב במקור על ידי Dresdner צפיה בהודעה
    היה מעניין לראות את תוצאות הניסויי שלך.
    לצורך חידוד, לא ניסוי שאני ערכתי.
    רק ניסוי שנערך על הכלי שלי, שאני פשוט אספתי את התוצאות ממנו.
    מי שערך את הבדיקה היו אנשים חכמים ממני, עם ניסיון יותר גדול, ועם כלים טובים לבדיקה.

    וכאשר אמרתי "יותר אוויר", הכוונה יותר מאשר המקורי.
    מי מכניס יותר, ספוג או בד? לא יודע, לא נעשו מספיק בדיקות.

    Sent from my H60-L12 using Tapatalk
    בברכה,
    SM26

    אופנוע, זה בטח הדבר הנכון. יותר טוב מהכל.
    אני רוצה להיות מובטל ומסטול ושיכור וערום ושזוף, עם זיקפה ומילים וקוביות בבטן וגב חלק וחיבוק מאחורה, על אופנוע, בדרך אל הים, בשקיעה, עם זיפים וחיוך.

  3. #3
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    היה מעניין לדעת איך באותו ניסוי מדדו את יכולת הסינון.
    יצרני האופנועים כנראה מיצרים פילטר שיעמוד בכל איזור בעולם לכן פילטר מקורי (שוב לפי הערכתי) מסנן יותר ממה שהמנוע דורש, עד היום לא ראיתי שום הוכחה ש4 אחוז ( מקרה הכי גרוע) פחות ממסנן מקורי יכול להזיק למנוע? אל תשכח שהמסנן ותיבת האוויר המקוריים משמשים גם כמשתיק כדי לעמוד בתקנים

  4. #4
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של strelok89
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    בצפון הרחוק
    הודעות
    2,176
    ציטוט נכתב במקור על ידי Dresdner צפיה בהודעה
    היה מעניין לדעת איך באותו ניסוי מדדו את יכולת הסינון.
    יצרני האופנועים כנראה מיצרים פילטר שיעמוד בכל איזור בעולם לכן פילטר מקורי (שוב לפי הערכתי) מסנן יותר ממה שהמנוע דורש, עד היום לא ראיתי שום הוכחה ש4 אחוז ( מקרה הכי גרוע) פחות ממסנן מקורי יכול להזיק למנוע? אל תשכח שהמסנן ותיבת האוויר המקוריים משמשים גם כמשתיק כדי לעמוד בתקנים
    תראה אין פה מה להוכיח זה ברור וידוע שככל שיש יותר סיליקה בשמן שזה בעצם חול זה תמיד מגיע ביחס ישיר לכמות המתכות בשמן שגם עולות. עכשיו אפשר לדון ולפתח תאוריות אם הבלאי הזה אקטואלי או לא. בלאי בטוח וחד משמעית עולה עד כמה זה משמעותי לרוכב שעושה 10 אלף בשנה ומוכר לאחר שנתיים? חסר משמעות וככה גם קנייה של מסנן כזה.

    דווקא לרוכב שבונה לטווח ארוך ורוצה לשטוף הוא כן אכפת לו מכמות הבלאי והגיוני שרוכב כזה יעדיף מסנן ספוג או מסנן נייר.

    אגב אם מסנן כותנה היה הרבה יותר טוב יצרני אופנועים היו שמים כותנה שזולה בכמה מונים ממסנני ספוג שמגיעים מהיצרן בהרבה כלים
    Si fractum non sit, noli id reficere

    adversus solem ne loquitor

  5. #5
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    ציטוט נכתב במקור על ידי strelok89 צפיה בהודעה
    תראה אין פה מה להוכיח זה ברור וידוע שככל שיש יותר סיליקה בשמן שזה בעצם חול זה תמיד מגיע ביחס ישיר לכמות המתכות בשמן שגם עולות. עכשיו אפשר לדון ולפתח תאוריות אם הבלאי הזה אקטואלי או לא. בלאי בטוח וחד משמעית עולה עד כמה זה משמעותי לרוכב שעושה 10 אלף בשנה ומוכר לאחר שנתיים? חסר משמעות וככה גם קנייה של מסנן כזה.

    דווקא לרוכב שבונה לטווח ארוך ורוצה לשטוף הוא כן אכפת לו מכמות הבלאי והגיוני שרוכב כזה יעדיף מסנן ספוג או מסנן נייר.

    אגב אם מסנן כותנה היה הרבה יותר טוב יצרני אופנועים היו שמים כותנה שזולה בכמה מונים ממסנני ספוג שמגיעים מהיצרן בהרבה כלים
    ממה שאני רואה דווקא הפילטרים עם סיבים סינטטים הם הכיוון של היצרנים לעתיד הקרוב.
    לגבי הסינון, עוד פרמטר שלא דיברנו עליו זה לא רק הסינון עצמו אלה גם גודל הפרטיקלים שעוברים את המסנן שנמדד במיקרונים.
    עד גודל מסויים הפרטיקלים יתאדו ויצאו בפליטה ללא כל השפעה למנוע.
    ועוד פעם אני יחזור על עצמי, עד היום לא ראיתי שום הוכחה ש4 אחוז פחות סינון של גודל פרטיקלים לא ידוע גורם לבלאי כל שהוא בתנאי אקלים ממוצעים

  6. #6
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    ואגב מסנן כותנה לא זול יותר מהשאר מכוון שתהליך היצור שלו דורש יותר שלבים וה"חוסר" שימוש שלו ע"י היצרנים לא ממש קשור ליכולות שלו, מסנן כותנה מיצר יותר רעש בחלק מהאופנועים והטיפול בו יהפוך כל החלפת שמנים ופילטר במוסך ליומיים השבתה כי פילטר כותנה דורש יבוש טבעי במקום מוצל לפני השימוש.

  7. #7
    Senior Member הסמל האישי של Yigal
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    612
    ציטוט נכתב במקור על ידי Dresdner צפיה בהודעה
    ואגב מסנן כותנה לא זול יותר מהשאר מכוון שתהליך היצור שלו דורש יותר שלבים וה"חוסר" שימוש שלו ע"י היצרנים לא ממש קשור ליכולות שלו, מסנן כותנה מיצר יותר רעש בחלק מהאופנועים והטיפול בו יהפוך כל החלפת שמנים ופילטר במוסך ליומיים השבתה כי פילטר כותנה דורש יבוש טבעי במקום מוצל לפני השימוש.
    יומיים לייבוש פילטר כותנה? שטיפה 5 דקות, ייבוש עד שעתיים מול מאוורר.
    וזה לDNA.

  8. #8
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    ציטוט נכתב במקור על ידי Yigal צפיה בהודעה
    יומיים לייבוש פילטר כותנה? שטיפה 5 דקות, ייבוש עד שעתיים מול מאוורר.
    וזה לDNA.
    לא זאת הייתה הכוונה, הייבוש והשימון יגרמו לזה שאם הכנסת את האופנוע לטיפול בבוקר זמן הייבוש יכניס אותך לסוף יום העבודה והאופנוע ישאר במוסך ליום למחרת, הפילטר מנסיוני לא מתייבש לגמרי בשעתיים וההוראות ליבשו הם ללא כל עזרים למינהם ולא באור שמש ישיר.
    יש חשיבות רבה לזה שהפילטר צריך להיות יבש לחלוטין בשביל שהשמן יכנס לתוך הבד

  9. #9
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של strelok89
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    בצפון הרחוק
    הודעות
    2,176
    אם ככה למה קוואסאקי שמים ספוג רב פעמי בהמון דגמים? למה לא כותנה? במה פילטר ספוג זול יותר מכותנה?
    Si fractum non sit, noli id reficere

    adversus solem ne loquitor

  10. #10
    Senior Member הסמל האישי של Yigal
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    612
    ציטוט נכתב במקור על ידי strelok89 צפיה בהודעה
    אם ככה למה קוואסאקי שמים ספוג רב פעמי בהמון דגמים? למה לא כותנה? במה פילטר ספוג זול יותר מכותנה?
    נראה לי כמו שחולצות מפוליאסטר יותר זולות מחולצות עם כותנה, כותנה יקרה יותר לייצור ועיבוד.

  11. #11
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של strelok89
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    בצפון הרחוק
    הודעות
    2,176
    כותנה כחומר מאוד זולה ביחס לתהליך הייצור המורכב של הפילטר ספוג . וגם תראה באיביי פילטר ספוג עולה כמעט כפול מפילטר כותנה לאותו האופנוע . אם הכותנה טובה מספיק למה אף יצרן לא שם אותם המקורי? ודווקא ספוג בשימוש די נרחב המקורי .
    אגב רמת סינון של ספוג זה 98% שמהר מאוד מגיע ל99 בדומה לנייר שגם מתחיל מ98 ההבדל השהנייר מהר יותר עולה ל99.9% סינון אבל גם נסתם מהר יותר מספוג. הספוג יכול לקבל כמויות אדירות של לכלוך ולהמשיך לתפקד
    Si fractum non sit, noli id reficere

    adversus solem ne loquitor

  12. #12
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    ציטוט נכתב במקור על ידי strelok89 צפיה בהודעה
    כותנה כחומר מאוד זולה ביחס לתהליך הייצור המורכב של הפילטר ספוג . וגם תראה באיביי פילטר ספוג עולה כמעט כפול מפילטר כותנה לאותו האופנוע . אם הכותנה טובה מספיק למה אף יצרן לא שם אותם המקורי? ודווקא ספוג בשימוש די נרחב המקורי .
    אגב רמת סינון של ספוג זה 98% שמהר מאוד מגיע ל99 בדומה לנייר שגם מתחיל מ98 ההבדל השהנייר מהר יותר עולה ל99.9% סינון אבל גם נסתם מהר יותר מספוג. הספוג יכול לקבל כמויות אדירות של לכלוך ולהמשיך לתפקד
    לחזור עוד פעם? לא כל החלטה היא מחיר למרות שהחומרים של הכותנה זולים ההרכבה של הפילטר (במפעל לא על האופנוע) דורשת טיפה יותר, יש גם את עניין הרעש, פילטר כותנה מרעיש יותר והיצרנים נלחמים על כל דציבל ובנוסף כמו שכבר כתבתי הכותנה דורש יותר טיפול וגם בפורום הזה היו דיווחים על מוסכים ששימנו עם שמן מנוע וניקו עם לחץ אוויר, אני מניח שגם זה נלקח בחשבון ע"י היצרנים.
    אבל אם על כסף דיברנו הפילטרים שמגיעים בסוזוקי (סיבים סינטטים) יקרים יותר מכל האחרים ועדיים הם משתמשים בהם למה? אין לי מושג ואפשר רק לנחש.
    עד היום לא ראיתי מחקר רציני שמראה מהם הגבולות של כמות וגודל החלקיקים שמותרים באופנוע לפני שזה גורם נזק לכן דיבורים על 98% או 96% לא אומרים לי כלום

  13. #13
    Senior Member הסמל האישי של ItayK
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    ג'רוזליים
    הודעות
    637
    בקיצור, עדיף לרוכב המתמיד (עם כלי מסוים) לקנות פילטר רב פעמי (K&N או DNA היינו הך) וכדאי לו לטפל בו לבד, כי המוסכניק לא יהיה סבלני כלפיו.
    החילזון מהשפן!!
    ג'יימס - GS500E 2002-2015
    ת.נ.צ.ב.ה

    אח"כ "פיצה בית" - לאנטיס 96' Rוצעחת עם מדבקות לחץ אדומות לשיפור כ"ס

    היום V-Strom 650 חתיך, יפה ומושך (בגז!)

  14. #14
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של strelok89
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    בצפון הרחוק
    הודעות
    2,176
    Itay
    לרוכב המתמיד עדיף לקנות ספוג ולטפל בו לבד.
    מי שלא מעוניין להחזיק את הכלי הרבה זמן שיקנה כותנה.
    ומי שאין לו כוח לשטויות חד פעמי
    Si fractum non sit, noli id reficere

    adversus solem ne loquitor

אשכולות דומים

  1. תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 06-03-2016, 10:53
  2. ניקוי פילטר אוויר
    על ידי דוד בפורום פורום טכני
    תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 20-01-2016, 07:30
  3. פילטר אוויר נשאר נקי אחרי 20 אק״מ
    על ידי dudybou בפורום פורום טכני
    תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 16-11-2015, 14:48
  4. פילטר אוויר k&n לקטמ 690 - מה ההבדל?
    על ידי ktm690smc בפורום שטח וסופרמוטו
    תגובות: 27
    הודעה אחרונה: 22-07-2015, 23:40
  5. איך לחזק הברגה בפלסטיק? (בית פילטר אוויר)
    על ידי shaig בפורום פורום טכני
    תגובות: 12
    הודעה אחרונה: 16-07-2015, 00:37

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO