אני מנחש (רק מנחש) שהשמן הזה מתפקד כמו מתנול או אתנול במנועי בנזין - אוקטן בוסטר. בדיזל מדובר על מספר צטן (לא אוקטן) כאשר צטן הוא בדיוק מסוג החומרים (אלקנים לינאריים) שגורמים למספר אוקטן נמוך בבנזין. במנוע 2 פעימות תפקיד השמן הוא לשמן מכלולים ואם הוא היה נשרף לגמרי הוא לא היה עושה את תפקידו. במנועי דיזל, הטמפרטורות גבוהות בהרבה כך שהשמן יכול להישרף לחלוטין, ותוספת קטנה שלו מיטבה, כנראה, עם אחידות השרפה.

לתחושתי, תוספת קטנה של אתילן גליקול (המרכיב העיקרי באנטיפריז) או פרופילן גליקול תיטיב עם הסולר. ידוע אולי אם מישהו ניסה?