דיוק 131K
במוו 123K
מונסטר 1200 , 109K
מונסטר 1200S ב 135K
דיוק 131K
במוו 123K
מונסטר 1200 , 109K
מונסטר 1200S ב 135K
ניין T לא בקטגוריה הזאת. המתחרה של ב.מ.וו הוא הS1000R. של אפריליה זה הטוארנו, ושל קוואסאקי (מתחרה מבית) Z1000 נכון לפרסומים היום 85 אלף ש"ח!!!!!!
*יש לציין שבפרסומות מטרו שמו תמונות של ה1000 הישן, אז או שהם טמבלים או שהם ממש ערמומים.
מטרו טעו בתמונה, היה כבר שרשור על עודפים שנתקעו איתם ורוצים למכור כדי לא לרשום כיד בחברה, מדובר בדגם החדש.
הניין T אכן לא בנישת הנייקדים הסטנדרטית, הנייקדים האירופאים יקרים יותר מהיפנים אבל יש כנראה סיבה בגלל מכלולים טובים יותר ובקרות שונות שאין ליפנים.
בכל אופן הZ נשמע אחלה עסקה במחיר הזה (שוב הכל יחסי למחירים פה).
Tracer 900
אני מרגיש צורך לעשות קצת סדר בקטגוריה
ראשית, כפי שציינו, הבמוו R-nineT הוא ממש לא סופר נייקד. הוא סוג של רטרו מודרני, אמנם נייקד אבל לא כזה שנולד מאופנוע ספורט או במטרה להיות אופנוע ששם ביצועים
בראש הצ'קליסט של מתכנניו. גם לא במקום השני.
אחר כך, יש לנו את הסופר נייקדים, שגם אותם אפשר לחלק בגדול לשתי קטגוריות - אלו שנולדו מאופנוע ספורט - כמו למשל הטואונו, ה-S1000R, הברוטאלה הגדול והMT10 החדש, סוג של סטריטפייטרים אם תרצו. אחריהם יש את האופנועים שפשוט נולדו להיות סופר נייקדים אבל הם נולדו כאופנועי כביש, ביצועיסטים, אבל לא אופנועי מסלול. שם אפשר למצוא את המונסטר 1200 וההקאווסאקי Z1000. שני האחרונים (ובמיוחד הדוקאטי) הם אופנועי כביש מגניבים מאוד אבל פחות "חדים" מהקודמים. הק.ט.מ סופרדיוק 1290 הוא דווקא יצור מענין, שכן מבחינת שלדה, מכלולים ומנוע - הוא לגמרי עם הבמוו והטואונו, אבל לא נולד בתור RC8 מופשט אלא תוכנן מראש כסופר נייקד, סטריטפייטר, אופנוע מפגר - איך שתרצו.
הבמוו והאפריליה לא עולים 100-110 אש"ח ובטח לא הקטמ. גם האמ.וי ברוטאלה, שהוא אגב, אופציה מאוד מגניבה למי שמוכן לנסות משהו קצת שונה.
ה-MT10 צפוי כאמור לעלות סביב ה-100 אש"ח ואם אכן זה יהיה מחירו אז הוא בהחלט, לפחות על פי הנתונים היבשים, אמור להיות הצלחה במכירות שכן הוא יהיה זול מהאחרים.
אגב, במבצע הזמני של מטרו מוכרים Z1000 ב-85 אש"ח שזה וואחד דיל קרוקודיל למי שלא מחפש את האקסטרה שגעת של ה"סופר נייקדים".
אסף, תודה על הסקירה קודם כל.
שנית, לדעתך ה cb1000r לא בתמונה כי הוא מיושן מדי? לא ציינת אותו... ומה עם ה gsx 1000?
ה-CB1000R מחד אינו אופנוע חדש (מיוצר פחות או יותר ללא שינוי כבר מאז הצגתו) ומאידך, הוא ממש לא בליגה של היתר בכל מה שקשור ל" Janana Level"... הוא תמיד
היה רך יחסית, הן מבחינת שלדה ומתלים והן מבחינת מנוע שהיה חזק ויעיל אבל לא מאוד מרגש בהשוואה לשאר הסופר נייקדים. כשכל המשוגעים העלו הילוך במשחק הסופר נייקד הונדה לא עשתה שום שינוי ובכך עוד יותר הוציאו אותו מהקבוצה והוא נשאר פשוט אופנוע נייקד חזק. אגב, הוא אופנוע מצוין בעיני, פשוט לא ממש חד ומרגש כמו האחרים.
את הסוזוקי GSX1000S הייתי באמת צריך להכניס לרשימה - הוא יהיה יחד עם ה-Z1000 מבחינת מכלולים וקונספט. למרות שבמקור הוא נולד דווקא מאופנוע ספורט, סוזוקי
מעולם לא כיוונו לקטגוריה של הסופר נייקדים, אלא יותר משהו בסגנון ההונדה או הקאוואסאקי. לצערי היבואן בארץ באמת לא הפשיר אופנוע מבחן כך שלא יצא לי לרכב על אחד, אבל מבחנים בעולם די אומרים את אותם דברים שניתן להסיק מהטבלאות הטכניות ומה שסוזוקי אומרים בעצמם על האופנוע.
לכל האופטימים שהימרו על מתחת ל-100 אלף, היה שווה לשמור על האופטימיות.
עד שתעלה הכתבה של פולגז מההשקה, קבלו בינתיים:
https://www.youtube.com/watch?v=V44IxCY1_kU
Tracer 900
התחלתי לחסוך,
האופנוע הבא שלי
Honda Forza 750
בן 38, רוכב על אופנועים 22 שנה כבר, והוגה מטבע הלשון 'ילד A1'