חג אנטי גלוטן שמח לכולם.
*כתבתי סיפור מרתק ומטומטם לפני שהגעתי לתמצית האשכול, אבל אז הבנתי שזה חסר תועלת והחלטתי למחוק הכל*
מקווה שאתם שורדים את העונש הקולקטיבי בסדר.
תגידו, מה התהליך, דרוש, עלויות, אישורים ואיסורים כשזה מגיע ליבוא אישי של אופנוע?
אני לא מדבר על להביא משהו שקיים בארץ רק כדי לומר שזה יבוא אישי. אלא על כלים שלא נמכרים בישראל.
לדוגמא Honda NM4. או Triumph Street Triple (בכללי החברה לא נמכרת פה. ויש עוד הרבה כאלה). או אולי אפילו דגם שכן נמכר כאן, אבל את התת דגם שלא מגיע לפה.
מבאס שלא כל היצרנים נמצאים בהישג יד וגם אלה שכן, לא מציעים הכל. אני יודע שיש סיבות רבות למה, פשוט לפעמים מתסכל.
המשך שביתת רעב קלה.
אז אם אין את היבואן בארץ, אסור ליבא את האופנוע. אז מה הטעם ביבוא אישי? לייבא CBR שגם ככה נמכר פה הינו חסר תועלת.
מה זה אופנוע מסוג L? הטופס הינו מ2008, יכול להיות במקרה חסר תקדים לממשלת ישראל, שיש מעודכן יותר אשר יש בו שינויים?
אני משער שסעיף 2 בטופס מדובר על דגם שלא קיים בארץ אך מחברה בעלת יבואן קיים. מה הכוונה לא בעל רישיון?
נסה לדבר עם ליאור ברוך וחבורת USHOPS.
הם מבצעים את הייבוא מקצה לקצה. כמובן שהעלות תהיה גבוהה יותר מביצוע תהליך הייבוא באופן עצמאי, אבל אם אינך מתמצא בנבכי הבירוקרטיה, שווה לשוחח עימם ולבדוק עלויות.
אני מכור לדף הפייסבוק שלהם, רק חבל שיש שם יותר מדי ייבוא של רכבים לעומת אופנועים...
בקצרה קרא כאן, http://oldgov.gov.il/firstgov/TopNav...ort/SDCIModel/
מה שכתוב 2008 עודכן שוב ב 2010
הכל ממילא ישן נושן וכל החוקים המטופשים והתקנות הם משנות השבעים במקרה הטוב.
אתה יכול להביא רכב (או אופנוע) ביבוא אישי גם ליצרן שלא מיוצג בארץ, לצורך כך אתה צריך להציג הסכם שירות חתום עם היצרן בחול או נציג שלו הכולל הגעה שנתית שלהם לטיפול והגעה למקרה של תקלה. לא תוכל לחדש רשיון אלא אם תוכיח חידוש של החוזה, לא תוכל למכור אלא אם לקונה יש גם חוזה כזה.
עשו את זה כבר פעם אחת לפחות למיטב ידיעתי, אלא שהבחור ייבא רולס רויס. ככה פקידי האוצר מכסים על התחת שלהם שהם לא מאשרים נסיעה של רכב ללא טיפול של גורם מוסמך על ידי היצרן בכבישי ישראל.
Sent from my Lenovo K50-T5 using Tapatalk
הגעה של היצרן לצורך טיפול או תקלה; למה שהיצרן ישלח מכונאי מטעמו בכל פעם שצריך לעשות טיפול או שיש לך תקלה?
אם יש מוסך שיעשה את הטיפול, זה לא מספיק? לא צריך יבואן כדי להחליף שמן ומסננים.
אם יקרה משהו וצריך חלקים, אז זה כבר בעיה שלי להזמינם מחו"ל.
מי שקנה רולס רויס יש לו כסף לשלם להם לשלוח אנשים לארץ. לא כל אחד שחסך לאופנוע מסוים יכול להרשות לעצמו לשלם על טיסה ועבודה של מכונאי מחו"ל 3 פעמים בשנה.
זה פשוט כדי שלא תוכל להרשות לעצמך משהו נחמד.
כי לפי התקנות של משרד התחבורה, אתה אמור לטפל בכלי שלך רק במוסך מורשה. והיות שאין מוסך שמכיר את הרכב, צריך מומחה מחול. ומה תעשה אם יהיה recall ? מבחינת המשרד אתה מחויב לבצע אותו על מנת לחדש רשיון.
לא שאני מסכים איתם. אני פשוט מנסה להסביר לך את הצד שלהם. בעקבות תקדים רמדיה, שבה עובדי משרד הבריאות גם נטלו חלק מהאשמה, במשרד התחבורה לא לוקחים צאנס.
Sent from my Lenovo K50-T5 using Tapatalk
אז יוצא מכך שרק פרסונה בעלת כיסים עמוקים יכולה להרשות לעצמה יבוא אישי של כלי ללא יבואן.
בחו"ל אין "יבואן רשמי" כמו בארץ. סוכניות חותמות עם היצרן ומוכרות את הכלים שלהם. כך זה באירופה וגם באמריקה.
ישראל כל כך מנסה להדמות לאחת מהיבשות האלה, אבל כנגד מקבלת החלטות כמו של סין.
אני לא נגיד בנק ישראל, אבל השיטה שלהם נראית טובה יותר.. מהצד לפחות. יותר אנשים יוכלו להגיעה למעמד טוב יותר, יגרום לתחרות בין יבואנים (כיום המחיר יורד רק כדי להפטר ממלאי ישן או כדי להעלות מכירות), יפתח את השוק ליצרנים חדשים כאשר אנשים יצרו קשר עמם להביא משהו שלא נמצא כאן קיום.
סתם שאלה,אם אני קונה רכב עם מנוע גמור,צבע על הפנים,בסכום של 2000 דולר,משתיל מנוע מפלצתי בארהב,קפיצים,ועוד מכלולים אבל משאיר את הצבע מוזנח,האם יקחו מכס רק על 2000 דולר ? מדובר כל אספנות כמובן.
רכב /אופנוע,הוימקסים שם קורצים
הם לא מטומטמים כמו שאתה חושב, גם אם תצא עם רכב מוזנח מהארץ
ותשדרג בחו"ל הם עדיין ידעו...אל תחשוב,
אמרו את זה קודם...אריק אינשטיין.
ולמתעניינים - http://he.mot.gov.il/index.php?optio...-c-1&Itemid=65
נערך לאחרונה על ידי MasterOz; 27-04-2016 בשעה 14:37.
זרקתי את סין כדוגמה לממשלה שלא מוכנה לתת לאזרחיה לחיות כרצונם ומשליטה חוק על כל דבר. ורק בעלי הממון יכולים לשחד לעצמם חיים אחרים.
בואו ניקח מצב דמיוני שיש לי כסף, מן פנטזיה כזאת. ואין לי בעיה להביא אישור מהיצרן שישלח לארץ במטוס פרטי צוות מירוץ שלם כדי לטפל לי באופנוע. כמה יעלה לי לשחד פקידים כדי לקבל אישור? כמה יעלה לשלם את הבדיקות בארץ לקבלת רישיון לכלי ואישורים למינהם? כמה בכלל עולה להעביר את האופנוע לארץ? (אם אני קונה אותו מאיטליה/אנגליה/קנדה/ארה"ב).
משער שהמחיר כן בעל חשיבות פה, אז מה שאני חשבתי עליו הוא הTriumph Street Triple. באנגליה עולה 42000, בארה"ב 40000 ובקנדה 35000. (איזה הבדל בקנדה, אה?!)
אתה לא צריך לשחד את הפקידים במקרה הזה, תביא חוזה שירות עם היצרן שהוא שולח צוות לטיפול ותיקון תקלות.
המיסים על אופנוע חדש (עד שנתיים בלבד) הם שונים אם אתה מביא ממדינת המקור שיש לה הסכם עם ישראל, קרי אירופה וארהב , אין מכס אחרת יש מכס בשיעור של כ 10%. בכל מקרה תאלץ לשלם מס קניה. שזה המס העיקרי וכמובן מעמ על הקניה,הובלה ומס הקניה.
Sent from my Lenovo K50-T5 using Tapatalk