ציטוט נכתב במקור על ידי almooog101 צפיה בהודעה
יש לך טעות בהסבר. כדי לוודא אם האלטרנטור מטעין אתה חייב לנתק את הכבלים בין המצברים.
ראשית כאשר האופנוע כבוי ולא מחוברים כבלים בדוק את המתח בין ההדקים (של המצבר). לאחר מכן תניע את האופנוע על ניוטרל באמצעות כבלים, תנתק את הכבלים ובדוק את המתח. זה יעזור לך להבין את הבעיה. אם האופנוע יכבה לאחר כמה שניות מעצמו כנראה שהמצבר לא נטען. על כל מקרה לפי תיאור המקרה הלך לך המצבר או שהוא סה"כ צריך טעינה. עדיף להחליף זה לא כזה יקר.
המודגש עם קו למעלה נכון חלקית. ל"מצבר לא נטען" יכולות להיות 2 סיבות - מצבר פגום ומע' טעינה לא מתפקדת, והבדיקה שאתה מציע לא עוזרת בשום צורה להבדיל בין המקרים.

יש אופנועים שמע' ההזרקה ו\או ה-ECU שלהם מסתמכים על קיום מצבר טעון יחסית עבור ייצוב המתח, וללא המצבר הכלים האלה פשוט לא יעבדו.
אם המצבר בכלי כזה גמור ולא יכול להיטען (לוחות שבורים בתוכו) - או לחילופין אפילו פרוק מדי ולא מסוגל לייצב את המתח מעל סף מסוים - האופנוע לא יצליח לעמוד מונע אחרי ניתוק המצבר החיצוני, אבל זה לא אומר כלום לגבי מע' הטעינה.


הייתי מציע את הבדיקה לעשות דווקא עם מצבר של אופנוע מנותק ומצבר של רכב מחובר ישירות (כשהוא מנותק מהרכב עצמו). כמובן שעדיף בכלל להשתמש במצבר אופנוע נוסף, או לטעון את המצבר במטען מצברים יממה ואחרי זה לבדוק את עמידותו (מה המתח בזרם הפריקה), אבל בהיעדר האפשרות הזאת - לנתק את מצבר הרכב ולחבר אותו במקום מצבר האופנוע לטובת בדיקת טעינה זאת האופציה הטובה ביותר הבאה.