נשמע שהמצבר ז"ל.
אהלן אנשים.
ברשותי HONDA CBR250 שנת 2013 שלצערי ישב בבית בערך חודשיים ולא יצא לי להזיז אותו בכלל.
באתי להניע אותו והוא לא הגיב לסיבוב המפתח בסוויצ', מה שגרם לי לחשוב שהמצבר ריק.
חיברתי את המצבר אופנוע למצבר רכב כשהרכב לא מונע ואחרי מעט זמן החשמל עבד כרגיל ויכולתי להניע את האופנוע -
אבל רק כל עוד האופנוע מחובר למצבר של הרכב, אני מנתק את הכבלים מהאופנוע והוא כבה תוך כמה שניות.
זה אומר שהמצבר הלך? אולי לא הטענתי אותו מספיק זמן? או אולי זו בכל תקלה אחרת?
תודה לעוזרים!
במקרה כזה הייתי מסוגל לרכב אם כבר הצלחתי להניע את האופנוע, לא?
לא.
המנוע תלוי במצבר בגלל המע' ניהול.
יש 2 אפשרויות.
ראשונה היא מצבר לא נטען (המצבר לפח) ושניה מע' טעינה שלא מתפקדת.
חבר את המצבר של הרכב לאופנוע ותמדוד מתח על ההדקים.
בסל"ד 3K 4K אתה אמור לקבל באזור 14 וולט (מתח מיושר),אם אתה מקבל ערכים באזור הנמוך של 13 ומטה יש בעיה במערכת טעינה,אחרת תחליף מצבר.
יש שרשור נעוץ שקוראים לו "לא מניע - מה עושים".
כל המצב הזה מתואר שם, ולא היה צריך לשאול את השאלה בכלל - רק לקרוא.
זה, בנוסף לכותרת שהיא לא משהו. אין לך "בעיה במערכת החשמל", האופנוע שלך לא מניע בלי כבלים. הכותרת נערכה בהתאם.
יש לך טעות בהסבר. כדי לוודא אם האלטרנטור מטעין אתה חייב לנתק את הכבלים בין המצברים.
ראשית כאשר האופנוע כבוי ולא מחוברים כבלים בדוק את המתח בין ההדקים (של המצבר). לאחר מכן תניע את האופנוע על ניוטרל באמצעות כבלים, תנתק את הכבלים ובדוק את המתח. זה יעזור לך להבין את הבעיה. אם האופנוע יכבה לאחר כמה שניות מעצמו כנראה שהמצבר לא נטען. על כל מקרה לפי תיאור המקרה הלך לך המצבר או שהוא סה"כ צריך טעינה. עדיף להחליף זה לא כזה יקר.
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
המודגש עם קו למעלה נכון חלקית. ל"מצבר לא נטען" יכולות להיות 2 סיבות - מצבר פגום ומע' טעינה לא מתפקדת, והבדיקה שאתה מציע לא עוזרת בשום צורה להבדיל בין המקרים.
יש אופנועים שמע' ההזרקה ו\או ה-ECU שלהם מסתמכים על קיום מצבר טעון יחסית עבור ייצוב המתח, וללא המצבר הכלים האלה פשוט לא יעבדו.
אם המצבר בכלי כזה גמור ולא יכול להיטען (לוחות שבורים בתוכו) - או לחילופין אפילו פרוק מדי ולא מסוגל לייצב את המתח מעל סף מסוים - האופנוע לא יצליח לעמוד מונע אחרי ניתוק המצבר החיצוני, אבל זה לא אומר כלום לגבי מע' הטעינה.
הייתי מציע את הבדיקה לעשות דווקא עם מצבר של אופנוע מנותק ומצבר של רכב מחובר ישירות (כשהוא מנותק מהרכב עצמו). כמובן שעדיף בכלל להשתמש במצבר אופנוע נוסף, או לטעון את המצבר במטען מצברים יממה ואחרי זה לבדוק את עמידותו (מה המתח בזרם הפריקה), אבל בהיעדר האפשרות הזאת - לנתק את מצבר הרכב ולחבר אותו במקום מצבר האופנוע לטובת בדיקת טעינה זאת האופציה הטובה ביותר הבאה.
את זה לא ידעתי נחמד להשכיל(:
שים לב שכתבתי שכנראה המצבר לא נטען. לא חתכתי אם הבעיה במצבר או במערכת הטעינה.
על כל מקרה אם הבעיה היא שהמצבר נפרק יחסית מהר אז כל עוד האופנוע מונע הוא לא יכבה.
יהיה לו יותר פשוט לחתוך באמצעות מד מתח פעם על המצבר כשהאופנוע אינו מונע ופעם כשמונע.
זו דעתי ולפי דעתי תחסוך לו פירוק מצבר.
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
אם אתה באזור תל אביב תביא את המצבר לטעינה (ללא עלות כמובן)
חברים תודה על התגובות המפורטות.
ALF אני גר לא רחוק מת"א ואם אצטרך אני אנצל את ההזמנה הזותודה אחי.
זה לא מדויק.
מצבר פרוק אבל תקין לא יטען אחרי כמה שניות.
מצבר שצריך טעינה,בגדול (אלא אם הכלי עמד הרבה זמן\זליגה) מעיד על בעיה במערכת הטעינה באופנוע,אם תטעין אותו ע"י מקור חיצוני המצב יחזור לקדמותו.
הכוונה להחליף את המצבר הנוכחי במצבר של רכב ולא לחבר במקביל.
ככה תהיה אינדיקציה לאשמים,היא חוסכת זמן.
נכון הוא לא נטען אחרי כמה שניות אבל ברגע שהמנוע מונע אין יותר צורך בכבלים כי המנוע מסובב את המגנטים באלטרנטור ויוצר זרם שמטעין את המצבר שמצית את הפלאגים. יש כאן פעולה מחזורית. מהרגע שהאופנוע הונע הוא ישאר מונע עד שלא יכבו אותו או יפריעו לפעילותו התקינה בצורה כזאת או אחרת (בהנחה וסה"כ נפרק המצבר)
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
אספר לך מהידע שלי ואשמח אם תתקן אותי כשאני טועה.
תפקיד המצבר הוא לשמש מתח ראשוני להנעת המנוע או לדברים קטנים (אורות ברכב, רדיו וכו' כשהמנוע כבוי). מהרגע שהמנוע רץ האלטרנטור ממיר זרם חילופין לזרם יחסית ישר בעל אדווה שמטעין את המצבר ומספק מתח לשאר הצרכנים דרך המצבר שמסייע לישר אותו מעט.
אם כן, בהנחה ואני מניע מנוע בעירה פנימית שמחובר לאלטרנטור המספק זרם ישר מספיק חזק אין סיבה שלא אצליח להחזיק את המנוע חי.
Sent from my LG-H815 using Tapatalk