עמוד 1 מתוך 9 123 ... אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 129

אשכול: שיפוץ BSA M21

צפייה משולבת

  1. #1
    Member הסמל האישי של MADMAN1200
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    91

    שיפוץ BSA M21

    את האופנוע קניתי לפני כ 18 שנה כאופנוע פרוייקט לשיפוץ. שנת המודל ברשיון היא 1960 אבל האופנוע כנראה ישן יותר, להבנתי נכנסו לארץ בשנה זו אופנועים מעודפי הצבאות מחו״ל ונרשמו כמודל 1960.
    לא היה לי באמת זמן, מקום או תקציב לשיפוץ לכן הסתפקתי בסיבוב פה ושם והגדרתי לעצמי 20 שנה לסיום הפרוייקט. המציאות הכתיבה עיסוק בנושאים אחרים ולאחר כמה שנים מצא עצמו האופנוע שוכב תחת ערמת סמרטוטים בחצר שם הוא המתין כ 12 שנה!
    לאחרונה גבר החשק להתחיל את הפרוייקט ונזכרתי שעוד רגע יעברו 20 שנה ללא התקדמות אז אין ברירה, לעבודה!

    כיוון שזמן עדיין אין לי אז ההתקדמות תהיה איטית, מקווה לסיים תוך שנתיים אבל אין לחץ או הגדרות דד ליין. אעדכן את הפוסט בכל פעם שתהיה התקדמות. אשמח כמובן להצעות, הערות וטיפים מבעלי נסיון.

    ככה המתין האופנוע 18 שנה:


    זה מה שמצאתי תחת ערמת הסחבות:



    כשהעמדתי אותו הוא עוד היה במצב נסיעה אבל נסיון התנעה כושל אחד שכנע אותי לותר ולהתחיל בשיפוץ. טוב שכך כיוון שלאור מה שמצאתי בראש המנוע לא ברור לי איך בכלל הניע קודם, אבל על זה בהמשך.

  2. #2
    Member הסמל האישי של MADMAN1200
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    91
    מעלה את האופנוע על הרמפה ועכשיו מה? איפה מתחילים?


    אף פעם לא נכנסתי לפרוייקט כזה אז הטקטיקה שנבחרה היא לפרק את האופנוע לגורמים ולהתחיל לשפץ חלק חלק.
    עם השנים צבר האופנוע כל כך הרבה אילתורים, חלקם על גבול הפלילי (מבחינתי).
    מישהו רצה סבל גדול אז הוא ריתך סבל אלומיניום מכוער על הסבל המקורי (למה לרתך!!!).


    קצת עזרה מאדון דיסק והסבל המקורי חזר לתצורה מקורית (עדיין לא קוסמטית)


    המושב הקדמי במקור אמור לשבת על זוג קפיצים שמחוברים לשלדה, מישהו החליט שלא מתאים לו ויצר קונסטרוקציית אלומינים לתוכל לקבל כסא של וספה (עם קפיץ אורכי תחת הכסא). תרגיל נחמד אבל לא רלוונטי עבור השיפוץ, לפחות הוא לא ריתך את הקונסטרוקציה לשלדה. הכסא עצמו, כפי שהסתבר, חוץ מלהיות שייך בכלל לוספה גם היה עטוף בלא פחות משלוש שכבות של כיסויים! כל פעם שנקרע הוא כוסה מחדש על הכיסוי הקרוע (למה?).



    תא כלי עבודה, מיכל דלק וכנפיים יורדים בקלות, צריך כאן הרבה עבודת פחחות וצבע. מיכל השמן נוזל מאחת ההברגות שאמורות להחזיק אותו במקום (נרשם ואטפל בזה כשיגיע תורו).



    הכידון במצב מצויין אבל ממש לא מקורי, משוך מידי לאחור, אחשוב אם להשאיר או להחליף יותר מאוחר.


    נשארתי עם זה:


  3. #3
    Member הסמל האישי של MADMAN1200
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    91

    שיפוץ BSA M21

    אחד הדברים המאפיינים חלק מאופנועי BSA ישנים הוא שהגיר נפרד לגמרי מהמנוע אז אפשר לפרק כל בנפרד מהשלדה.
    קרבורטור יורד.


    אגזוז יורד, מגלה שהמשתיק הוא בכלל של דוקטי כלשהוא (מישהו צריך?).

    מתחיל לפרק את ראש המנוע בחשש, כל העסק חלוד ולא נראה לי שנפתח עשרות שנים. ניגש לבורג הראשון ומגלה שהוא נשלף ממקומו עם שתי אצבעות! בכלל אין הברגה! שאר הברגים נפתחים יחסית יפה, ההברגות במצב בינוני, תהיה כאן עבודת שיפוץ הברגות בעתיד...
    תחת ראש המנוע מספיק פיח להפעיל איזו תחנת כח קטנה:




    הצילינדר עצמו מתנגד מעט לפרוק אבל נכנע לבסוף


    ניגש בחשש לבדוק את מצב הבוכנה...


    רינגים ואטמים שבורים, פגיעה רעה בחלקה העליון של הבוכנה...


    בודק בחשש את הצילינדר ומזהה שקע לא יפה בחלקו העליון באזור המתאים לפגיעה בבוכנה.
    החלפת בוכנה וחריטה למנוע - רשמתי, שם בצד.
    כשהעמדתי את האופנוע הוא עדיין היה במצב נסיעה, לא זכורה לי תקלה בסגנון, או שעבד כך ללא בעיה או שהנזק נעשה בפירוק בזמן שליפת הצילינדר? לא נראה לי הגיוני, בכל מקרה התוצאה זהה.
    נערך לאחרונה על ידי MADMAN1200; 01-05-2016 בשעה 13:57.

  4. #4
    Member הסמל האישי של MADMAN1200
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    91
    ניגש לפרק את בית השרשרת הקדמית (מעבירה כח מהמנוע לגיר, עליה יושב הקלאץ׳).
    מופתע לגלות שבמקום 16 ברגים מחזקים את המכסה החיצוני רק שלושה! ובמקום אטם שמו, איך לא, סיליקון!


    מפרק את הקלאץ׳, האום שסוגר אותו הוא מהסוג המשונן, זה הספיק למישהו להעביר אותו התעללות עם פטיש ואיזמל לצורך פתיחה/סגירה, למזלי עדיין מתפקד ולא גלוי לעיין אז ניתן להשתמש לאחר השיפוץ. (כנ״ל בזה הסוגר את ציר גלגל השיניים הקדמי מהמנוע).


  5. #5
    Member הסמל האישי של MADMAN1200
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    91
    השלב הבא הוא לשלוף את הגיר, 4 ברגים עייפים והופה העסק בחוץ.

    שימו לב לגילוי הבא, מישהו החליט בכשרון רק שעדיף לרתך את רגלית ההתנעה למקום! תדרש כאן עוד עבודת דיסק לפני פרוק הגיר.


    עוד כמה ברגים והמנוע התחתון גם בחוץ


    גלגלים ירדו, צמיגים לפח (לא מעיז אפילו לבדוק ממתי הם...).

    מפריד בין השלדה הקדמית לאחורית וזה המצב כרגע:


    השלב הבא הוא לפרק את המזלג והבולמים האחוריים ואז להתחיל עם שיפוץ השלדה (ניקוי חול וצביעה).
    הגיע הזמן להתחיל לחשוב איך אני רוצה שהתוצר הסופי יראה.
    הכוונה שלי היא להתחיל עם השלדה, לעבור לשאר החלקים שאינם מנוע ובסוף להתעסק עם המנוע והגיר.

    יקח זמן עד העדכון הבא אבל הוא יגיע.

  6. #6
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2016
    הודעות
    1
    עבודה יפה.
    מה ניתן לעשות לגבי צמיגים חדשים? המידות כבר לא קיימות.

  7. #7
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    170
    אחלה פרויקט!
    בהצלחה.
    You live more in five minutes on a bike like this going flat out than some people live in a lifetime" - Burt Monroe"
    KTM 790 Adventure R

  8. #8
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,197
    בהצלחה בפרוייקט.
    טונות של חלקים מסתובבים באנגליה.

  9. #9
    Banned
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    Usa
    הודעות
    84
    בהצלחה, מחכה לעדכונים

  10. #10
    Senior Member הסמל האישי של R86
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    982
    אופנוע ישראלי טיפוסי...מעניין לראות איך יצא בסוף.
    אני חיי בשביל למות על האופנוע שלי.

  11. #11
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    128
    בהצלחה! איך הצלחת להתאפק כל כך הרבה שנים... כבוד.

  12. #12
    Member הסמל האישי של MADMAN1200
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    91
    התקדמות קטנה, המזלג פורק:

    בסה״כ במצב סביר, רק צריך לנקות היטב משאריות הנוזל המגעיל שהיה פעם שמן, ולטפל קוסמטית במה שצריך.

    השלדה הקדמית מוכנה לניקוי חול:

    היא תמתין לשאר החלקים...

    בנתיים הצטברו מעט חלפים:

    תושבות ומגיני רגליים למיכל הדלק, גומי לרגלית התנעה, גומיות לרגליות רוכב, אטמים לכל המנוע, מחזירי שמן למזלג, פילטר שמן ומפתח מיוחד שאמור היה לעזור בפירוק המזלג אבל הסתדרתי בלעדיו.

    היעד הבא הוא פירוק הבולמים האחוריים.

  13. #13
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    511
    איזה יופי

  14. #14
    Member הסמל האישי של MADMAN1200
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    91
    שמחה וששון, הגיע כידון...
    (וידיות ברקס/קלאץ׳ ודיסקיות קלאץ׳...):

  15. #15
    Member הסמל האישי של MADMAN1200
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    91

    שיפוץ BSA M21

    עברו כמה חודשים עם מעט מאד עבודה על האופנוע (התרוצים הרגילים: עומס בעבודה ובחיים בכלל), כנראה שהתקופה הקרובה תהיה זהה אבל בכל זאת יש מעט התקדמות.
    הגיעו זוג כסאות חדשים במקום הכיסא של הווספה שאולתר על האופנוע והכרית הקטנטנה למורכב שאולי היתה מקורית אך דרשה החלפה (אם אני רוצה שאשתי תהיה מוכנה לרכב איתי על האופנוע...):


    המתלים האחוריים גם פורקו:



    השלדה על חלקיה, הכנף האחורית, מיכל השמן ועוד מספר חלקים נשלחו לניקוי חול ועבודת פחחות אצל נופר ואביו מ- ״קוייפר קאסטומס״. ההפתעה היתה מיכל הדלק שניקוי החול חשף חלק מהעבר האומלל שלו.
    המיכל כפי שהיה על האופנוע (ניתן לראות בתחילת בשרשור) היה חסר את החורים להתקנת מגיני הירכיים ואת השקע לסמל היצרן. ניקוי החול חשף שמישהו בעבר לא רצה את כל הנ״ל לכן נעזר בפטיש להשטיח את צידי המיכל ואז יצר את הצורה העגולה בעזרת חומר מילוי כלשהו:



    ואחרי שעבר תחת ידיהם של נופר ואביו:




    אני עדיין ממתין לראות מה יתגלה בשאר החלקים, המשך יבוא...
    נערך לאחרונה על ידי MADMAN1200; 13-11-2016 בשעה 19:06.

אשכולות דומים

  1. gn 250 caferacer המשך שיפוץ
    על ידי caferacer בפורום פורום משקיענים
    תגובות: 288
    הודעה אחרונה: 25-09-2019, 20:39
  2. שיפוץ קטן לגילרה ראנר 50
    על ידי TPH בפורום פורום משקיענים
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 13-04-2016, 10:33
  3. שיפוץ קרבורטור ומשאבת דלק,dr big 800
    על ידי skull בפורום פורום טכני
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 21-03-2016, 12:13
  4. שיפוץ רפלקטור- כיצד?
    על ידי Cheezy Rider בפורום כללי
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 17-12-2015, 17:59
  5. פרוייקט שיפוץ וצביעה
    על ידי yaruns בפורום פורום טכני
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 04-09-2015, 00:06

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO