כתיבה יפה. נהנתי לקרוא. רכיבות בטוחות ונוחות p:
שלום לכולם אני יתחיל קצת על עצמי ולאחר מכאן למה בחרתי בכלי וכאמור חוות דעת אז תהיה קצת חפירה ...
אני יציין שלמרות שהיו לי הרבה חברים שאהבו אופנועים והיו עמוק בתחום בעיקר בשטח אלי העולם הזה לא דיבר כל כך, הייתי רוכב אופני שטח בצורה אגרסיבית שנים רבות
אבל אופנועים אף פעם לא אהבתי. שהשתחררתי מהצבא חיפשתי עבודה והתקבלתי לעבודת אבטחה בה איבטחתי שר מסוים. הוא גר בחור ממש והיה רק פעם ביום אוטבוס בזמנו והעבודה כמובן היא במשמרות, מכונית לא רציתי זה היה יקר מידי להחזיק ורציתי לחסוך כמה שיותר כסף קניתי מובי 125. ומשם התחיל החיידק להשתלט עליי והגעתי למצב של
גרורות בכל בגוף וכל יום קורא בכל הפורומים בארץ ובעולם ומשתוקק לידע. נסעתי עם הקטנוע הקטן הזה כדרך קבע פעמיים בשבוע לרחובות מב"ש בחורף ובקיץ ונהנתי מהנסיעה והרוח מהיכולת להתחבר לדרך ולהריח את הסביבה ומחוסר הבידוד שיש במכוניות (אני יודע שזה נשמע הזוי להנות מכזו נסיעה אבל זה מה שהיה לי והערכתי אותו מאוד), כל פעם שרכבתי איתו וראיתי אופנוע חולף בקלילות אמרתי לעצמי שאני חייב אחד כזה בשביל לרסן את המחלה, ידעתי שזה עיניין של זמן אבל את הפנטזיה הזו אני מגשים בטוח.
בהמשך השתדגרתי לקטנועים כאלו ואחרי ושנה שעברה היה לי מספיק כסף כדי לקנות אופנוע. היות ואני סטודנט ואני חיי ביחד עם חברה שלי וזה הכלי רכב היחיד שלנו היה לי חשוב שהאופנוע יהיה בעל יכולת נסיעה של דברים ( בקטנוע הייתי חוזר מרמי לוי עם מרכי כביסה ואבקות וגלילי נייר טואלט בלי בעיה בזכות המקום ברגליים) ורציתי אופנוע שאני יוכל לשיים עליו 3 ארגזים ולא יהיה לי כואב בעיניים. ההתלבטות העיקרית הייתה בין 4 אופנועים היה את הויסטרום הורסיס הcb ו bmw. כאמור קראתי המון מבחנים דרכים והמלצות בחו"ל וחיפשתי מחלות לכל אחד מהם בעיות ועליות אחזקה.
האופנוע הראשון שבחנתי היה הויסטרום אופנוע עם המון המלצות ועם ההתאמות הנכונות יכול להיות בעל יכולות שטח בקטנה השנתונים שאני יכולתי לאפשר לעצמי היו באזור ה2010 עד 2012, מבחינת אמינות מכל מה שקראתי הוא מעולה. אבל ממה שהבנתי התחזוקה שלו מעט יקרה בארצנו וכעיקרון הוא נזקק לטיפול כל 6000 דבר שטיפה מבאס, לקחתי נסיעת מבחן עליו, כבר בישיבה עליו הוא הרגיש לי מאוד ארוך ולא אהבתי את זה הרגשתי שעם כל הפירינג אני רוכב על לימונזינה מעבר לכך הגעתי די בקלות לרצפה עם קצות האצבעות + (אני לא גבוה במיוחד 1.70 וקצת), אז סה"כ היה נחמד עליו והדבר שלי בעיקר הפריע לי אצלו היה האורך אני סטודנט ולכן חשוב לי התניידות בעיר ובעודי רוכב מתחיל לא חשבתי שיהיה לי נוח לבצע איתו פרסות או התניידות בעיר אבל מחוץ לעיר הוא היה מדהים ונוח.
השני היה הורסיס אני יודע שהצורה שלו שנויה במחלוקת אני אהבתי אותו ואת הציר האחורי שלו לי הוא נראה כמו buble B ואהבתי את זה. יכולתי להרשות לעצמי אחד חדש אבל הבעיה הייתה שאני אצתרך להמתין עד שיהיה לי כסף למזוודות דבר יקר ולכן השנתונים שיכולתי להרשות לעצמי על מנת שאני יוכל לרכוש סט מזוודות היו בין 2013 ל 2011 אז היתרון הראשון שלו על הורסיס זה קפיצה של שנה קדימה. בניגוד לסטרום הוא הרגיש פחות ארוך אבל קצת יותר גבוה. הדבר שהכי היה בעייתי והיה סוג של דיל ברייקר היה הבעיה שלו ושל הER עם הבוכונות שכמה אנשים בארץ ובעולם דיווחו על קריסה של הבוכנות ושפיכת מנוע ולא רציתי שדבר כזה יחמיץ לי את כל הפנטזיה.
BMW האמת שפחות התעמקתי באופנוע, המחירי יד שנייה היו זהים לאלו של הcb והפרש הכוחות סוס היה זניח, סיבה שהייתה בעייתית מבחינתי זה שבאותה תקופה חיפושים שלי (כחצי שנה) לא היה הרבה מבחר והדגמים נחטפו.
ה-cb אני ממש אהבתי את הרעיון של לקחת אופנוע בעל מרכב יחסית פשוט ולתת לו את המראה של אדוונצ'ר גדול שאני בכייף יכול להגיע עם הרגליים ושאינו ארוך, ובכלל כל הקטע והנראות של אופנועי האדוונצ'ר אני מת על זה ויש בהם הרבה פרקטיות.
לפני רכיבת המבחן ממש תהייתי עם יש לבחור מספיק כוח כי אני מתנייד לפעמים עם החברה, אומנם היא קטנה אבל בקטנועים שהיו לי הרגשתי שהיה להם ממש קשה כשהיא הייתה עם תיק וכל תא המטען עמוס + אזור הרגליים. הסקפתיות שלי נעלמה בנסיעת המבחן. לבסוף בחרתי בו הן מבחינת הנוחות, הוא הרגיש לי מספיק חזק בשבילי וחברתי, לא חזק כמו הסטרום או הורסיס אבל בשביל הצרכים הבסיסיים שלי הוא מספיק ובכלל אני חושב שניתן עם אופנוע כזה לצלוח מרחקים ועשיתי זאת עמו. הוא היה הכי זול ויכולתי לרכוש לעצמי חדש. המבחנים בחו"ל ממש שיבחו אותו מבחינת יכולות וטענו שהוא תמורה מאוד יפה לכסף, צריכת הדלק שלו נמוכה ובחלק מהאתרים היו דיווחים שהוא יותר חסכוני
מהnc, הרגשתי דיי יציב עליו והגעתי ללא בעיה לרצפה בצורה מלאה ולא הרגשתי את בעיית האורך או הגישום שהרגשתי בסטרום, בניגוד לסטרום הוא הרגיש לי קצת יותר שובב ופחות בוגר. הטיפולים הם כל 12 אך היצרן בארץ ממליץ לבקר כל 6 וזה בגדר המלצה ולא חובה, לגביי אופי הנסיעה שלי ידעתי שהוא ישתנה ובעקבות כניסת אופנוע אני יטייל איתו הרבה אך בזמן המבחן היה לי חשוב שאני יוכל לנסוע בעיר במהירויות איטיות כאלו שקצת פחות מרגישים יציב.
האופנוע עצמו ממש נוח לי יש כאלה שטוענים שהמושב מעט קשיח יכול להיות שזו טענה שבא עם הגיל אני יחסית צעיר (בן 28) ולא מרגיש לי ככה. כאמור קניתי את האופנוע עם סט ארגזים מקורי שמאחור 39 ליטר ובצדדים 29, אני באופן אישי לא הייתי ממליץ לקנות את הארגזים המקוריים אם אני לא טועה הם של חברת Shade והם דיי רכים ועדינים, באופן יחסי לארגזים אחרים הנמכרים(GIVI ורוב הסיכויים שבהזמנה מחול עם מזל רע של מיסים עדיין זה יצא יותר זול מהמחיר של היבואן ואיכותיים יותר ממה שראיתי) כמו כן היה לי בעיות במנגנון של הארגז האחורי פעמיים והמנגנון בשני הפעמים הוחלף ללא בעיות על ידי היבואן, במנגנון בידית של אחד מארגזי הצד השתחררו שני שייבות בצורות אומגה שגרמו לידית להיות עם יותר מידי חופש פניתי לחברה ואחרי שבועיים קיבלתי שני ארגזי צד חדשים היות ואין להם שייבות כאלה.
השתחלות עם האופנוע במרכז ממש לא בעייתית גם שאני עם 3 המזוודות היות ומזוודות הצד הם ברוחב של המראות ככה שיכולות ההשתחלות לא נפגעו כשהאופנוע מזווד.
במהלך השנה האחרונה יצא לי לעשות את קורסי הרכיבה הבסיסים של אופנוען מאומן וגם לעשות כמה אימונים ממש נהנתי ללמוד כמה יש לאופנוע לתת ולהציע וזה עוד עם צמיגים שהם לא 100 אחוז צמיגי כביש.
סה"כ יצא לי לרכב עם האופנוע המון והיו לי ימים שרכבתי בהם יותר מ700 קילומטר, רכבתי בחורף ובקיץ והוא מאוד נוח ולא הרגשתי שהאגזוז מחמם או מעיק. בעיר המתלים שלו בולעים מהמורות בצורה נפלאה ולא מרגישים אותם, לפי חברה שלי גם מאחור נוח מאוד כל כך נוח שהיא נוטה להירדם בנסיעות ארוכות, באופן כללי האופנוע נורא פרקטי ושימושי יצא לי להעמיס עליו המון ולסוע עליו עמוס (אומנם אני יחסית קל וקטן וכך גם חברה שלי) ולא הרגשתי שהיה לאופנוע קשה אפילו בעליות הקשות בצפון או בירושלים.
לי באופן אישי יש שתי תלונות עיקריות האחת זה הגיר ומעבר ההילוכים שהוא אינו מהחלקים שיצא לי לראות וזה דבר מבאס בנוסף הג'ק אמצע היה יכול להיות עם אזור דריכה גדול יותר ובכלל המנגנון עצמו היה יכול להיות יותר טוב ולהקל לעלות אותו על הג'ק שמעט קשה מה שלא אמור להיות מעבר לכך הוא מעולה וכל נסיעה קשה או אימון רכיבה אני מופתע מחדש כמה הוא טוב ויכול ואיזה שותף נהדר.
לאחרונה הייתי צריך להחליף סט גלג"ש ושרשרת, נאמר לי כבר בטיפול 12 שיש לו חוסר אחידות בשרשרת וישנה נקודה קשה השרשרת נמתחה והמשכתי בדרכים עוד 6000 ק"מ ב18 אלף החליפו לי סט כזה אני לא יודע כמה נהוג לקחת אבל הרגשתי שהמוסך המרכזי (שעד עכשיו המחירים שלו היו סבירים) השחילו לי אחד לא קטן וההחלפה יצאה ל1547 לאחר 20% הנחה (אין לי מושג עם זה הרבה, אני חושב שזה הרבה, אני ישמח לדעת מה הטווח מחירים והאם המחיר הזה פרופרוציוני או שאני יחליף מוסך) אותי זה מאוד הפתיע שהשרת החזיקה יחסית מעט אני ממש פדנט והקדפתי כל שבועיים במידה ולא נסעתי או כל 500 ק"מ לשמן, יכול להיות שהנקודה הזאת התרחשה כי בהתחלה השתמשתי בספריי גרפן ואולי הוא פחות מתאים לשימוש באופנוע ( לאחר מכאן עברתי לשמן גיר).
מלח מים שום בצל לא הייתה לי כל בעיה באופנוע חריגה או "אכילת" שמן כמו שהוזכר פה בפורום.
למי שיש ספק אני ממש ממליץ על האופנוע למי שמחפש כלי שהוא ממש פרקטי ואני חושב שהוא סוג של all around פשוט ומקבלים הרבה אופנוע ואחלה תמורה למחיר, הוא
כייפי וניתן להנות ולהפיק הרבה כייף איתו במיוחד בימי מאומן.
נ.ב
רציתי להוסיף עוד כמה תמונות אבל אני לא מצליח שום תמונה אחרת חוץ מזו האתר נותן לי התראות שהעלאות שלי נכשלו אז אם מישהו יודע איך ניתן אני ישמח לעלות עוד תמונות
כתיבה יפה. נהנתי לקרוא. רכיבות בטוחות ונוחות p:
סקירה מעולה.
רוכב על אותו דגם, לא מזמן עברתי את ה 20,000 ק"מ - מסכים עם כל מה שנכתב מעלי.
שרשרת וגלגל"שים הוחלפו ב 17000 - שילמתי קצת יותר ממך
היו לי מספר אופנועים בעבר, ירדתי בנפח כי התחשק לי חדש.
החלפת צמיג אחורי (dunlop roadsmart 2) שיפר מאוד את האחיזה.
מרוצה מהבחירה למרות שהגיר ממש מבאס.
כמה עלו הארגזים?
לגבי ארגזים יש ארגזי קאפה. זהים לגיבי וזולים יותר. נמכרים גם בארץ והמחיר אם זכרוני אינו מטעה חצי מהיבואן של הונדה
הארגזים מהיבואן (כמובן עם הסבל והמנשאים עבור ארגזי הצד) עולים קרוב ל 10 במעמד הקנייה קיבלתי 45% הנחה.
אני רוצה גם לציין אם זה לא היה ברור שמעבר לטיפול האחרון ( שוב אין לי יותר מידע ידע לגביי מחירונים של החלפת גלג"ש) אני מרוצה מרמת הטיפול במוסך המרכזי.
נערך לאחרונה על ידי snirw; 09-07-2015 בשעה 10:37.
סקירה טובה. ממש נחמד לקרוא.
בצורה כנה, אם יכולת לשפר משהו באופנוע, מה היית משפר?
אני רואה שמי שקונה את האופנוע הזה בעיקר לנסיעה בתוך העיר לא מתלונן לגבי הכסא וצריכת השמן.
ברגע שרכבתי על הcb500x גם לי הוא היה נוח, אך זה נכון רק לחצי שעה הראשונה, אחרי זה הרגשתי שאני מתיישב על אבן, יכול להיות שההרגשה הזו נובעת מזה שאני רגיל לכסא המפנק של הוי סטרום.
אפשר למצוא הרבה פוסטים בחו"ל לגבי צריכת השמן, חבר שלי נוסע רק בכבישים בינעירוניים, כנראה שם מתחילה צריכת השמן הלא אופיינית.
10????????????
אלוהים אדירים...
ועשו לך טובה ומכרו לך ב5500?
כמו שאמרתי אני לא ממש מרוצה מהגיר וכל נושא החלפת ההילוכים, קניתי את האופנוע עם משקף גבוה ומגן מנוע אז עוד שיפורים אני לא רואה כל כך אולי ידיות הקלאץ + ברקס
אם יכולת כיוונון טובה יותר וקרובה יותר היד שלי קצת קצרה מעבר לכך לא הייתי משנה כלום הוא מעולה לי כמו שהוא ואומנם אני לא מנוסה כמו רבים אחרים פה אבל במאומן הוא ממש מפנק אותי ואני מצליח להגיע לקצב דיי טוב איתו.
אני כנראה התבלבלתי לגבי מחיר הארגזים יצא שהם היו 4500 אז ההנחה הייתה יותר בכיוון של 50% ועדיין אפשר למצוא ארגזים טובים יותר לדעתי ב500 עד אלף פחות.
אני ישמח אם מישהו שיודע יוכל לומר לי פה כמה לפי דעתו אמור לעלות סט גלג"ש+עבודה. ולמה לא ניתן להעלות תמונות נוספות האתר כל הזמן כותב לי שהעלאה נכשלה.
תעלה תמונות לאתר imgur.com ותשים פה את הקישורים בפורמט הבא:
[img]ערך[/img]
ניתן פשוט לגרור את התמונות אל תוך דף האתר imgur אז מאוד קל להעלות לשם.
בתום ההעלאה הוא יתן לך את הקישור.
אפשר גם לעשות אלבומים וכו'.
אפשר לדעת באיזה שנתון מדובר ?
ובאיזה מוסך מרכזי טיפלת ?
שנתון 2014, המוסך המרכזי בתל אביב ברחוב שבח
כלבוטקס מיגון ואביזרים הבית היחיד לדו גלגלי שלך
יבואנים ומפיצים של מותגי רכיבה מהמובילים בעולם
DAINESE RST IXON RAMMOUNTS 70D'S
תוספות מבית- GIVI- AKRAPOVITC-RIZOMA-KTECH
קסדות ממיטב היצרנים במבחר גדול
X-LITE-MOMO-SHARK-NOLAN-MT
מערכות מיגון מתקדמות
איתוראן SCOOTER
SMV80 אזעקה עם שלטי LCD המובילה
www.kolbotex.co.il
שוקן 32 תל אביב 03-5051162