בשנה שעברה מקצי האימון רמזו על כך שדובי ולורנזו צפויים לדרג גבוה בשבת, להבדיל מרוסי, מרקז ופדרוסה שהתקשו מעט לספק זמנים עקביים.
בין אלו לאלו הצליחו להשיג זמנים לא רעים גם יאנונה, קראטשלו, סמית' ופול אספרגרו.

מקצה הדירוג לא היה מאוד שונה, למעט מרקז שהצליח לזנק מהפול להבדיל מפול (...) אספרגרו שיכול והיה צריך להשיג תוצאה טובה יותר ב-Q2.

המרוץ כבר היה סיפור אחר:
לורזנו מסיים ראשון, אחריו רוסי ודובי. מרקז רק רביעי. יאנונה, סמית' ואספרגרו דווקא מצליחים לסיים במקום הריאלי עבורם (5-7, בהתאמה). פדרוסה רק 16 אחרי החלקה בשלב מוקדם. קראטשלו, "כמה מפתיע", מתרסק ולא מסיים.

אבל

בשנה שעברה ברידג'סטון ספקה צמיגים א-סימטריים מתאימים למסלול בצרפת, הדרושים בשל מבנה המסלול וההבדל בכמות הפניות הימניות לעומת השמאליות.

מישלין השנה מתקשה מאוד לספק את מגוון הצמיגים שעמדו לרשות הרוכבים בשנים האחרונות, בתקופה שבה ברידג'סטון היתה ספקית הצמיגים, בדגש על הצמיגים הא-סימטריים שעליהם הרוכבים התלוננו לא פעם.

בסבב הצרפתי של סוף השבוע הנוכחי, היצרן המקומי חושף 2 צמיגים אחוריים א-סימטריים חדשים שמעולם לא נעשה בהם שימוש קודם לכן. המשמעות היא שלקבוצות אין שום מידע על הצמיגים הללו והן צריכות לנצל את מקצי האימון עד תום בשביל לנסות ולפענח את התנהגות האופנועים על האספלט הצרפתי יחד עם הצמיגים הללו.

ואם זה לא מספיק, אז הרי שמזג האויר באזור לה-מאן עשוי להביא עימו גשמים במהלך סוף השבוע ולטרוף את הקלפים, עוד קצת.




יהיה מעניין