על פניו, למרות השימוש באותו המנוע, הגאלדיוס יהיה הנכון יותר. קרבה לקרקע עם 2 רגליים בטוחות, תמיד תשרה יותר בטחון ושקט נפשי.
בקרוב אני מתחיל להוציא רשיון A,
כל הרצון להשתדרג לאופנוע התחיל כשראיתי לפני כחודשיים במוסך שלי ויסטרום כתום חתיך עולם.
למורה הנהיגה שאצלו אני יעשה את הרשיון A, יש את הגלאדיוס כאופנוע למידה,
השאלה שלי היא האם הויסטרום והגלדיוס דומים?
אם למדתי על הגלדיוס, האם יהיה לי דומה להמשיך את הלמידה העצמית על הויסטרום?
הנקודות המרכזיות שלדעתי צריך להשוות בניהן הן משקל, תגובת המצערת, ומרכז הכובד של שני האופנועים..
אשמח אם תתנו נקודות נוספות.
תודה!
על פניו, למרות השימוש באותו המנוע, הגאלדיוס יהיה הנכון יותר. קרבה לקרקע עם 2 רגליים בטוחות, תמיד תשרה יותר בטחון ושקט נפשי.
בעל חברה לכתיבת תוכן ופרסום דיגיטלי יוצר דופן ברשתות החברתיות.
אנליסט שוק (נותן שירות לעופר אבניר).
הכרובלוג
יום מסלול - המדריך המלא
מצטרף לכרובי מעל
הויסטורום כלי בעל מרכז כובד גבוהה אני מניח שגם משקל יותר גבוהה והמון פלסטיקה שעשויה לגבות מחיר יקר במקרה של הכרות עם האספלט.
בכל מקרה תעשה סיבוב על הסטורם ותרגיש ( מנסיון לא תמיד תגיע למסקנות הנכונות) אך תוכל לראות האם הגובהה שלו מתאים לך.
בהצלחה
I may simply be a single drop of rain
But I will remain
⚡️![]()
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
האמת שהגלדיוס נראה ונשמע לא רע למתחיל, אבל יש רק 1 ביד2 והוא מוגבל,
וגם באתר של עופר אבניר יש רק מוגבל..
ז"א שבארץ אין כלים לא מוגבלים?
כמה נסיון יש לך ברכיבה ועל אילו כלים.
אם אתה עולה על כלי ראשון ולא רכבת על אופנועים אחרים אז כן כדאי להתחיל לאט.
אם אתה עם נסיון ברכיבה ( לא יודע להגדיר זמן ונסיון אני מאמין שזה אינדיווידואלי) ועם שליטה עצמית אני מניח שקפיצה לכלי חזק לא צריכה להוות בעייה ( זאת דעתי אבל אני מדור אחר שאחרי 50cc עבר ל750cc ושרד) .
לגבי נושא הגובה כאמור אם אתה נמוך אז קרוס אובר מהווה בעייה ומצריך התאמות.
אגב הגלדיוס נראה מגניב.
I may simply be a single drop of rain
But I will remain
⚡️![]()
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
הנסיון היחיד שיש לי עם אופנועים זה בשיעורי נהיגה ל A1.. אבל כמו שאמרת אני מאמין שזה באמת אינדיבידואלי.. אבל מה שמדאיג אותי באמת זה עניין הגובה..
נראה לי שגם לעבור לאופנוע וגם גבוה זה יותר מידי מידע שצריך לעכל...
בכל אופן הגלדיוס באמת נראה אופציה מעולה אבל משום מה זה נראה שיש רק מוגבלים בארץ...
תקנו אותי אם אני טועה
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
הגלדיוס נראה נהדר. קצת נשי, יש אומרים. הוא הרבה יותר קטן ונמוך מהויסטרום וזה נותן לו יתרון גדול בהתניידות בתוך העיר ובכלל בכל הקשור לשליטה על הכלי.
הויסטרום כבד. 200 ק"ג בערך. והוא גבוהה. אני נהנה עליו מאד וממליץ לכולם להצטרף למשפחה.
אבל יותר מהכל, מדובר בשני סגנונות שונים של רכיבה ואופנועים. מה אתה מעדיף? מה אתה יותר אוהב? מה מושך אותך יותר?
החילזון מהשפן!!
ג'יימס - GS500E 2002-2015
ת.נ.צ.ב.ה
אח"כ "פיצה בית" - לאנטיס 96' Rוצעחת עם מדבקות לחץ אדומות לשיפור כ"ס
היום V-Strom 650 חתיך, יפה ומושך (בגז!)
קודם כל ישיבה זקופה בעדיפות ראשונה, לא אוהב את כל הספורט למיניהם..
מה שמשך אותי מאוד בויסטרום זה שאפשר לעשות איתו טיולים גם בסינגלים למיניהם שזה תחום שאני רוצה לאט לאט להכנס אליו..
בכללי הכלי עצמו מדהים בעיני מבחינה ויזואלית.. מה שלפי דעתי גם לא חסר לגלדיוס..
יש לי 2 שאלות שבעיקר נוגעות לגלדיוס כי כנראה זה יהיה הכיוון בגלל הגובה של הויסטרום,
marzi אשמח אם תענה לי על
1. האם לגלדיוס יש יכולות ליסוע בשבילים קטנים סינגלים וכד׳?
2. עלויות טיפולים? ראיתי מרווח של 6000 קמ בין טיפולים שזה סביר.
3. השאלה שהכי מטרידה אותי שלא קיבלתי עליה מענה היא האם יש כלים לא מוגבלים? כל מה שראיתי שזה רק כלי 1 למכירה ביד 2 וגם באתר היבואן שזה רק מוגבל..
שוב אציין שזה כלי ראשון לכן הבחירה השפויה בעיני זה הגלדיוס.. לא נראה לי שבא לי להסתבך עכשיו עם גובה הכלי.. אתרגל ואז אעלה לויסטרום..
וההתלבטות הראשונה הייתה או mt07 או הויסטרום אך האמטי נשלל בגלל עלויות הטיפולים ויוקר החלפים ממטרו, והויסטרום בגלל גובה.
אני כיום מוכר באנדיט 1.2 שהישיבה עליו הייתה זקופה ( רייזרים לכידון) והוא היה די גבוהה, אחד הג'אנרים שהיה לי לבטים הוא הקרוסטוררים דוגמת הוי סטורם.
אני בעל נסיון ארוך ברכיבה והיו לי גם אופנועי שטח וובכל זאת העלייה על הואראדרו אותי קצת הפחידה.
רכשתי קאסטום שהתגלה כלא פרקטי לדרישות שלי וכעת אני שוב ממקד את החיפושים לקרוסטורר.
רכבתי על הקאווסקי וורסיס אלף שהיה יותר ידידותי מהוואראדרו ( נראה לי שהוא צר יותר וקל יותר).
הסיכון של אדם בגובה שלי (1.71) הוא שבעת עמידה נקודת העל חזור כשהאופנוע מקבל הטייה היא מוקדמת והכלי פשוט יפול בשל הקושי לייצבו דבר שיצריך מחשבה ייתרה בעת תימרונים איטיים בין מכוניות בפקק או אפילו יציאה מחנייה.
כשהכלי בתנועה כמובן שהעסקים כרגיל.
קיט הנמכה יעלה כ1500 ש"ח (על סמך שיחה עם מישהו שהנמיך ויסטורם לא בדקתי אם אכן זה כך).
מטבע הדברים אתה צודק
ומכאן אנו לומדים שחשוב לבחור כלי שמתאים או ניתן להתאים למידות הרוכב ( אפשר להתאים גם את הרוכב לכלי אבל זה כרוך בשבירת עצמות ולחכות שהן יתאחוו)
I may simply be a single drop of rain
But I will remain
⚡️![]()
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
אחרי העבודה עברתי במוסך שלי, היה שם וי סטרום אחד וביקשתי לשבת עליו
גליתי שאני מגיע עם שתי הרגליים בו זמנית לרצפה אך לא עם כף רגל מלאה על הרצפה..
השאלה היא כמה משמעותי זה?
הכלי נוח בטירוף וזה שהגעתי עם שתי הרגליים קצת נתן לי יותר ביטחון...
לטעמי זה משמעותי.
התרחיש הוא עצירה במקום עם שיפוע צידי או עליה על מדרכה שלא צולחת טוב הכלי מקבל הטייה ובעצם רגל אחת באוויר בעוד השנייה על הקרקע ( במקרה של מדרכה בו גלגל קדמי עלה אחורי לא אז 2 הרגליים באוויר).
בקיצור המקום לטעויות מצטמצם.
אפשר לחיות עם זה ( אני מניח)
I may simply be a single drop of rain
But I will remain
⚡️![]()
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
כן, אני מבין על מה אתה מדבר ואני מסכים איתך אבל לא רוצה להסכים איתך כי ממש בא לי על הויסטרום..
מצב מבאס.. לא אוהב להתפשר על דברים שאני רוצה במיוחד כשמדובר בכלי תחבורה..
מצד שני להשתפשף וללמוד על משהו נוח זה הכי חכם, כנראה שזה מה שאעשה בסוף.
אז לשאלה הבאה, מכיוון שאין גלדיוס יד שניה כמעט בכלל, חשבתי על קוואסאקי ורסיס.
אבל שוב, מגיעה הבעיה של השסתומים שהבנתי שלכל הכלים עד 2014 אם אני לא טועה יש.
תקנו אותי אם אני טועה לגבי זה..מקווה שכן
כי אם לא אז זה שוב משאיר אותי רק עם שנתונים גבוהים כמו בגלדיוס ואין לי תקציב לזה..