ציטוט נכתב במקור על ידי nimi9 צפיה בהודעה
אגב, בארה"ב הדלק שבשימוש הוא בעל אוקטן נמוך בהרבה מאשר זה שבישראל. רכבים זהים לאלו שנמכרים בישראל מתדלקים בנזין שבין 87 ל-91 אוקטן. לא זכור לי שראיתי משהו גבוה מזה.
איך יכול להיות שאותה הונדה סיויק שנמכרת בישראל ונמכרת בארה"ב "שותה" בנזין 87 אוקטן והכל בסדר? האם אין קשר בין רמת הזיקוק של הדלק למחיר שלו?
יכול להיות ש"דוחפים" לנו דלק יקר יותר שלא לצורך?Sent via Tapatalk
91 זה 95 שלנו. צורת המדידה בארה"ב שונה מהמקובל בשאר הועלם והם יורדים ב-5. כך ש98 שלנו זה 93 שלהם ו95 שלנו זה 91 שלהם.
כמו כן המכוניות שלהם אינן המכוניות שלנו. לכל מדינה יש דרישות משלה לכלי תחבורה. החל מדו"ג 50 סמ"ק ועד רכבת כביש (אוסטרליה).
יכולים להיות שינויים במכניקה ובמנוע בדגמים שנמכרים שם לעומת מה שאצלינו (אצלינו מתואם לאירופה). לכן גם הדלק יהייה שונה.
לדוגמא, ביפן יש מכוניות של 500-800 סמ"ק. זה מכניס אותן לקטגוריה מיוחדת אשר מוזילה את הביטוח, את המחיר ואת עלות התחזוקה (הונדה S660 הינה דוגמא מודרנית מצוינת). ושם הדלק הוא 92 (נטול רגיל) ו98 (נטול פרימיום). ויש גם 89 ו-96 (מ1986 ע"פ ויקיפדיה, אבל נראה שזה לא מעודכן שם).