ציטוט נכתב במקור על ידי nimi9 צפיה בהודעה
ממה שזכור לי, הן מחיפושים והן מדיונים בעבר הלא מאוד רחוק, שימוש באוקטן גבוה במנועים בעלי מומנט נמוך לא מומלץ ועשוי לגרום לדטונציה. באופנועים כמדומני הדיבור היה על בערך 11 קג"מ ומעלה.Sent via Tapatalk
הפוך, גוטה, הפוך.



ציטוט נכתב במקור על ידי nimi9 צפיה בהודעה
אגב, בארה"ב הדלק שבשימוש הוא בעל אוקטן נמוך בהרבה מאשר זה שבישראל. רכבים זהים לאלו שנמכרים בישראל מתדלקים בנזין שבין 87 ל-91 אוקטן. לא זכור לי שראיתי משהו גבוה מזה.
איך יכול להיות שאותה הונדה סיויק שנמכרת בישראל ונמכרת בארה"ב "שותה" בנזין 87 אוקטן והכל בסדר? האם אין קשר בין רמת הזיקוק של הדלק למחיר שלו?
יכול להיות ש"דוחפים" לנו דלק יקר יותר שלא לצורך?


Sent via Tapatalk
אני לא בטוח איך זה היום, אבל בעבר, במכוניות אירופאיות שיובאו לארה"ב, יחס הדחיסה (ובהתאם לכך, הכוח שהמנוע הפיק) הוקטן בגלל דלק באוקטאן נמוך. זה לא סתם שההמכוניות בארה"ב משווקות עם מנוע בנפח גדול מאשר באירופה.