בשנים האחרונות רוב החברות היפניות נותנות זריקת מרץ רצינית לאופנועי הסופרבייק לשוק האזרחי - R1, zx10r, שנה הבאה גם GSXR1000 חדש
למה קטגוריית הסופרספורט לא זזה ?
רעיונות ?-
בשנים האחרונות רוב החברות היפניות נותנות זריקת מרץ רצינית לאופנועי הסופרבייק לשוק האזרחי - R1, zx10r, שנה הבאה גם GSXR1000 חדש
למה קטגוריית הסופרספורט לא זזה ?
רעיונות ?-
בדיוק חיפשתי על זה קצת ברשת לפני כמה ימים. זכרתי שראיתי בחטף משהו על כך שיש דיבורים על ביטול/שינוי הקטגוריה בנפחים הבינוניים בקרוב בעולם המרוצים (סופרספורט/מוטו2), מה שמסתדר עם העובדה שציינת (אותו הדבר היה רשום שם).
מאידך, לא מצאתי שום שסמכתא לכך שאכן צפוי שינוי כזה, אי כי טרם הספקתי לחפור יותר לעומק.
Sent via Tapatalk
אני זוכר גם משהו כזה. מנוע ה cbr600rr שמריצים באופן גורף באחת הקטגוריות יוחלף בעונת 2018/9.
לינק לדוגמא
https://motomatters.com/news/2015/05...2_spec_en.html
אני עדיין אבל לא מצליח להבין למה
נגמר החוזה, זה למה.
זה יותר פשוט מזה - הביקוש לכלים בקטגוריה הזו בכל העולם פשוט צונח בשנים האחרונות.
אפשר לומר ביצה ותרנגולת אבל זה לא ממש משנה - כרגע הביקוש נמוך, הפופולריות של אליפות הסופרספורט יכולה להתחרות בזו של אליפות אירופה בפאטנק ובהתאם היצרנים לא רואים סיבה לשים שם כסף.
יצרנים משקיעים איפה שהם רואים תשואות בין אם בחשיפה חיובית, פיתוחים טכנולוגים והכי חשוב - מכירות.
למשל, אדוונצ'רים זה הדבר הכי חם כבר כמה שנים ולראיה לכולם יש אחד. אצל חלק מהיצרנים זה גם ספינת הדגל בליין שלהם.
או, מאידך - אופנועים שגולשים על גלי הרטרו ששוטפים את השוק.
לאופנועי סופרבייק יש ביקוש. הוא אמנם פוחת לאורך העשור האחרון, אבל יש עדיין קיים ובחלק מהשווקים החשובים עדיין ניתן למצוא בעשירייה הפותחת אופנוע סופרבייק כזה או אחר. מה גם שמדובר בספינות דגל הן מבחינת ביצועים והן מבחינה טכנולוגית עבור כל יצרן.
קח לדוגמה אפילו את המוטוGP - נשפכים שם סכומים אדירים על ידי היצרנים השונים שמשתתפים עבור תהילה אך גם עבור פיתוח טכנולוגיות שבשלב עתידי עוברות לכלים שאנחנו רוכבים עליהם ביום יום.
בשתי הקטגוריות האלה, יש צידוק מסויים, שכן החוקים מאפשרים לפתח ולהשקיע סכומים גדולים. לעומת זאת, אליפות הסופרספורט הדועכת כאמור, מאוד נוקשה מבחינת מה שהתקנות מאפשרות לשנות באופנועים המשתתפים והיום היא הרבה פחות דומה לאליפות העולם שהייתה בעבר בה יש אופנועי מפעל משופרים מאוד והרבה יותר דומה לאליפות סופרסטוק (כזו שהאופנועים בה מאוד מבוססים על האופנוע מייצור סדרתי שאתה יכול לרכוש בסוכנות עם מעט מאוד חלקים שניתן להחליף ולשפר ביחס לאופנוע הבסיס).
גם זה סוג של מקרה ביצה ותרנגולת אבל בשורה התחתונה - אין ביקוש, אין סיבה להשקיע הרבה בפיתוח, אין אליפות שדוחקת את היצרנים לפתח עוד ועוד ובהתאם - לנו נשארים אופנועים שחלקם לא באמת עודכנו כבר מ-2009.
המקום היחיד שבו יש ביקוש אדיר לאופנועי סופרספורט זה בלוחות היד 2 בפייסבוק...