בעולם הרכב, צמיגים רדיאלים הם עניין עתיק יומין. בדו"ג הם הגיעו מאוחר יותר משתי סיבות עיקריות. הראשונה, מבנה הצמיג באופנוע קמור יצר קשיים בהנדסה וביצור של צמיג קמור רדיאלי. השנייה, עלויות יצור. צמיג רדיאלי לאופנוע יקר אבסולוטית בעולם הרכב. וכמובן יקר הרבה יותר מצמיג דיאגונלי במידות דומות.
היתרון העיקרי, פרט למחיר, בצמיג דיאגונלי הוא חוזק הדופן. בשטח זה יתרון משמעותי בכביש לא ממש. החסרון העיקרי נובע ממבנה הצמיג שמקנה קשיחות יחסית וגורם ליצור חום פנימי מוגבר.
התחום היחידי בו צמיגים דיאגונלים אינם נעלמים הוא טרקטורים וצמ"ה בהם לחסרונות אין משמעות וחוזק הצמיג הוא קריטי.

אז בעצם, הסיבה העיקרית שבגינה מתקינים היום צמיד דיאגונלי על דו"ג שנע על אספלט היא עלות הצמיג.

איללכא...וסובבו בגז