חן חן על הדיווח ועל וההסבר המפורט![]()
לאחרונה נתקלתי בתופעה שתצוגת בורר ההילוכים שלי נעלמה בהילוך שישי.
בתחילה זה היה מהבהב לרגע או מקסימום נעלם לשנייה או שניים, ולא יחסתי לכך יותר מדי חשיבות. אך עם הזמן המצב החמיר עד שפשוט לא היה כל חיווי בהילוך השישי (בכל שאר ההילוכים החיווי עבד בסדר).
בתחילה חשבתי שאני הרסתי משהו (כי אני משחק מעט עם ה ECU), אך לאחר קצת חיפושים ברשת גיליתי שאני לא לבד, זאת תופעה שקרתה כבר לכמה וכמה רוכבים של FZ/MT09:
http://www.fz09.org/forum/34-yamaha-...ashes-5th.html
הפתרון הוא פשוט - מחליפים את חיישן מיקום ההילוכים Gear Position Sensor (חלק מספר 10 בתמונה המצורפת). במקרה הייתי בארה״ב לאחרונה, אז קניתי אחד כזה בכ 40$. אני יכול רק לנחש שבארץ ממטרו זה יעלה מעט יותר...
ההחלפה לוקחת מספר דקות ואינה דורשת כלים מיוחדים:
מורידים את מכסה הגלגש הקדמי, ומתחתיו רואים בבירור את החלק שצריכים להחליף. שימו לב שיש על החלק גומיה (מספר 11 בתמונה) שאינה מסופקת עם החלק החדש, אלא אם כן בחרתם גם לקנות אותה. עוד נקודה קטנה היא שעל שני הברגים שמחזיקים את החיישן אמורים למרוח לוקטייט כחול, אז תוודאו שיש לכם קצת לפני העבודה.
עכשיו נותר רק לחבר את שני המחברים החשמליים שבקצה חוטי החשמל, הם מתחברים מתחת לחלקו האחורי של מיכל הדלק. אין צורך לנתק לגמרי את המיכל (צינור דלק, חשמל, וניקוז), מספיק להרים אותו מעט ולהזיז אותו הצידה כך שתהיה גישה לצד שמאל מאחורה.
זהו. מחליפים את החלק וזה פועל כמו חדש.
ראיתי שמספר אנשים שנתקלו בתופעה עוד בתקופת האחריות ניגשו לסוכנות והחלק הוחלף ללא עלות. לכן, מכיוון שזו תופעה נפוצה, אני ממליץ לכל מי שלקראת סוף האחריות שלו לבדוק היטב האם התופעה כבר קיימת אצלו. תזכרו שבשלבים הראשוני זה לא כל כך בולט, לפעמים רק נדמה שבורר ההילוכים נעלם לרגע וחזר. במקרה של חשד כזה רוצו מיד למוסך המורשה הקרב ודרשו החלפה, על מנת לחסוך לכם את 40$ והטירחה.
You live more in five minutes on a bike like this going flat out than some people live in a lifetime" - Burt Monroe"
KTM 790 Adventure R
חן חן על הדיווח ועל וההסבר המפורט![]()
אחריות?