עמוד 9 מתוך 16 ראשוןראשון ... 7891011 ... אחרוןאחרון
תוצאות 121 עד 135 מ 231

אשכול: ירידת ערך הכלי לאחר הוזלה של היבואן

  1. #121
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של lokimonster
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    עיר הקודש
    הודעות
    4,174
    ניצן-
    אני לא מחפש ניצחון!
    אני כרגע רוצה לדעת את הזכויות שלי - האם זו תשובה מספקת?
    אחרי שאדע את החוק, הזכויות שלי/נו אוכל להציב יעדים!

    ובכל זאת אוטופיה חלום - הורדה אמיתית של מחירי האופנועים , אביזרים, וחלפים או לחילופין את הזכות להביא באופן עצמי כלים משומשים/חדשים/אביזרים/חלפים שאני מהמר שנמנע מאיתנו בשל הלובי של היבואנים.
    תכלס זה בידיים שלנו (כמו שציין עוז) הצרכנים אם נתאחד נוכל להוריד את היבואנים לברכיים אבל מה הסיכוי שזה יקרה???
    המעניין שלא קיבלנו שום ציוץ רשמי ממטרו בסוגיה!

    מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
    SIC TRANSIT GLORIA MUNDI

  2. #122
    אני קטונתי פה מחברי הפורום הוותיקים.. אך קראתי את השרשור הארוך, ואני רוצה לחזק את ידיך lokimonster אני חושב שאתה פועל בצורה מאוד בריאה והגיונית. הלוואי עוד יפעלו כמוך ויעשו, כולל אותי..

  3. #123
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    41
    ציטוט נכתב במקור על ידי lokimonster צפיה בהודעה
    ניצן-
    אני לא מחפש ניצחון!
    אני כרגע רוצה לדעת את הזכויות שלי - האם זו תשובה מספקת?
    אחרי שאדע את החוק, הזכויות שלי/נו אוכל להציב יעדים!

    ובכל זאת אוטופיה חלום - הורדה אמיתית של מחירי האופנועים , אביזרים, וחלפים או לחילופין את הזכות להביא באופן עצמי כלים משומשים/חדשים/אביזרים/חלפים שאני מהמר שנמנע מאיתנו בשל הלובי של היבואנים.
    תכלס זה בידיים שלנו (כמו שציין עוז) הצרכנים אם נתאחד נוכל להוריד את היבואנים לברכיים אבל מה הסיכוי שזה יקרה???
    המעניין שלא קיבלנו שום ציוץ רשמי ממטרו בסוגיה!
    מה שאני לא מבין הוא למה הטענה שלך היא כלפי היבואן כל הזמן, שבסופו של דבר מתנהל כמו כל עסק, ועושה את מה שהוא אמור לעשות,
    וזה להרוויח כמה שיותר כסף, זהו סה טו.
    כל שאר הדברים, החל משירות, שימור לקוחות, יחס באולם תצוגה, וכו' וכו', אלו דברים נלווים שאמורים לשרת את המטרה הסופית שהיא כאמור עשיית
    כסף.
    איפה שתקבל שירות טוב, ויתייחסו אליך כראוי וחווית הקנייה תהיה חיובית, כנראה שתחזור לקנות שם, וזה כאמור משרת את המטרה המקורית.

    לכן אני לא מבין מה אתה רוצה מהיבואן, נשאר לו מלאי? החברה העולמית הורידה מחירים? יש בת מצווה לנכדה של המנכ"ל? מה זה לעזאזל משנה?
    זכותו לעשות כל מה שנראה לו לנכון כדי למקסם את הרווחים שלו.
    אלא מאי, כיוון שאין תחרות מספקת בשוק כלי הרכב בכלל (והאופנועים בפרט), אזי יבואנים מרשים לעצמם לשים פס על הלקוחות, בכל הנושאים, החל משירות
    נוראי באולמות תצוגה, חוסר מקצועיות במוסכים, קרטל יבואנים, וכו' וכו'.

    אם כבר יש לך טענה מסויימת, היא צריכה להיות כלפי המדינה, וכלפי עודף פיקוח והיעדר אכיפה. תפעל להורדת מסים ומכסים, להוזלת מחירי ביטוח, לשינוי קונספציה
    במשרדי הממשלה (בפרט האוצר והתחבורה) בנוגע לדו"ג (למשל בהוזלת מחירי הביטוח) ונחיצותו ויתרונותיו, תפעל להקלת תנאי היבוא של כלי רכב ככל הניתן, תפעל לביטול תקנים
    מפגרים של מכון התקנים (AKA קסדות...), תפעל לביטול רגולציה על חלקי חילוף (כן, יש אחריות אישית לאנשים. ברמה העקרונית מבחינתי, מי שמטומטם מספיק לייבא לסופרספורט שלו למשל בלמים סיניים עלומי שם שיוצרו במערה באפגניסטן, זכותו, והוא ישלם את המחיר בתאונה שתקרה, המדינה לא צריכה לטרטר אנשים לאישורי מוסך ושטויות כאלה)
    ופתיחת השוק לתחרות כמה שיותר תוך רגולציה מינימלית ככל האפשר, ואז אולי תראה שיפור ושינוי בכל התחומים

    אה ועד דבר חשוב, שגופי האכיפה יתחילו לעשות את עבודתם כמו שצריך, החל מגורמים רגולטורים, ולא פחות חשוב בתי המשפט (כן, כשבתי עסק שפעלו בניגוד לחוק יקבלו קנס היסטרי על עברה שהם עשו, פעם פעמיים, ותראה איך תיאומי מחירים, איומים, וכד' פתאום מפסיקים).

    אבל כרגע? צר לי על אבדן הערך לכלי שלך, זה מבאס, אבל זה לגמרי זכותו של היבואן לעשות את זה, ולגמרי זכותו של היבואן ואפילו חובתו של
    היבואן למקסם רווחים ככל האפשר במסגרת השוק שבו הוא פועל, כמו כל בית עסק.

  4. #124
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2015
    הודעות
    568

  5. #125

    ירידת ערך הכלי לאחר הוזלה של היבואן

    לא יודע עד כמה זה קשור לאשכול אבל ראבקקק למה דגמי R של ימאהה ובמיוחד R3 תקוע באותו מחיר כבר שנה שלמה, אני מת להביא את R3 אבל המחיר בשמיים. מטרו על דגמי קוואסקי הם יודעים טוב טוב לעשות מבצעים כל חודש חבל מאוד סתם מוריד מהמותג שלהם ומהכמות הכילים על הכביש .


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    נערך לאחרונה על ידי ZeroCool; 07-07-2016 בשעה 14:42.

  6. #126
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של MasterOz
    תאריך הצטרפות
    Jan 2016
    הודעות
    1,375
    ציטוט נכתב במקור על ידי netanel צפיה בהודעה
    מה שאני לא מבין הוא למה הטענה שלך היא כלפי היבואן כל הזמן, שבסופו של דבר מתנהל כמו כל עסק, ועושה את מה שהוא אמור לעשות,
    וזה להרוויח כמה שיותר כסף, זהו סה טו.
    ...
    אבל כרגע? צר לי על אבדן הערך לכלי שלך, זה מבאס, אבל זה לגמרי זכותו של היבואן לעשות את זה, ולגמרי זכותו של היבואן ואפילו חובתו של
    היבואן למקסם רווחים ככל האפשר במסגרת השוק שבו הוא פועל, כמו כל בית עסק.
    ציטוט נכתב במקור על ידי nitzann84 צפיה בהודעה
    אני מאחל לשניכם חיים ארוכים, שתזכו לראות איך ממקסמים עליכם רווחים...
    הבנקים
    קבלנים
    חברות הביטוח
    היבואנים
    סוחרי אביזרים
    סוחרי חלפים
    סוחרי צמיגים
    מורי נהיגה
    טסטרים לנהיגה
    הסלולר
    הכבלים והלווין
    האינטרנט
    תנובה
    שטראוס
    יצחק תשובה וגלובל אנרג'י
    רשות המיסים
    רשות הנמלים
    חברת חשמל
    חברת הדואר
    מכון התקנים
    הטכניון
    המכס
    מע"מ
    בתי קפה
    מסעדות
    רשתות מזון
    ועוד ועוד...

    הלוואי שיהיה לכם מספיק כסף כדי שתוכלו לתת אותו לממקסמי הרווח וכולם יהיו שמחים.
    אבל תעשו לי טובה אחת קטנה - מהיום...לא אומרים שמישהו גונב או שוחט אתכם,
    האופציה היחידה שיש לכם, זה לא להשתמש בשרותיו או לרכוש את מרכולתו - מסכימים?
    נערך לאחרונה על ידי MasterOz; 07-07-2016 בשעה 14:46.

  7. #127
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    41
    ציטוט נכתב במקור על ידי MasterOz צפיה בהודעה
    אני מאחל לשניכם חיים ארוכים, שתזכו לראות איך ממקסמים עליכם רווחים...
    הבנקים
    קבלנים
    חברות הביטוח
    היבואנים
    סוחרי אביזרים
    סוחרי חלפים
    סוחרי צמיגים
    מורי נהיגה
    טסטרים לנהיגה
    הסלולר
    הכבלים והלווין
    האינטרנט
    תנובה
    שטראוס
    יצחק תשובה וגלובל אנרג'י
    רשות המיסים
    רשות הנמלים
    חברת חשמל
    חברת הדואר
    מכון התקנים
    הטכניון
    המכס
    מע"מ
    בתי קפה
    מסעדות
    רשתות מזון
    ועוד ועוד...

    הלוואי שיהיה לכם מספיק כסף כדי שתוכלו לתת אותו לממקסמי הרווח וכולם יהיו שמחים.
    אבל תעשו לי טובה אחת קטנה - מהיום...לא אומרים שמישהו גונב או שוחט אתכם,
    האופציה היחידה שיש לכם, זה לא להשתמש בשרותיו או לרכוש את מרכולתו - מסכימים?
    לא יודע מה איתך, אבל אף פעם אין לי טענה לבית עסק שמנסה להרוויח כסף.
    כן יהיו לי טענות ברמה שבית עסק יגנוב אותי/ירמה אותי/יתן שירות נוראי, וכד', אבל זה בדיוק היופי, שמחר אוכל ללכת
    לבית עסק אחר, ושם כן להיות מרוצה.

    הטענות שלי מתחילות כאשר אין לי אפשרות ללכת לבית עסק אחר (דואר, חברת חשמל, נמלים, וכו' וכו'), ואז הטענות שלי מופנות לרגולציה הכבדה, לתקנים, לועדי העובדים הכוחניים, להסתדרות, ולכל שאר הגורמים שמונעים מאנשי עסקים אחרים להיכנס לתחום (כל תחום) ולייצר בו תחרות, וכפועל יוצא מחירים זולים יותר, שירות טוב יותר, ואיכות מוצר גבוהה יותר.

    ולגבי הסיפא שלך, כן תודה לאל שיש תחרות.
    כשהייתי שלשום בסופר ורציתי לקנות קפה שחור, נדהמתי לראות ששקית של קפה טורקי של עלית עולה 10.90 (בסופר היקרן שהייתי בו, כן התעצלתי ללכת לרמי לוי ושילמתי על זה...) אז לא קניתי קפה טורקי של עלית, קניתי קפה של מותג הבית של אותו סופר (YOU) שמיוצר ע"י רג'ואן (ופשוט ממותג אחרת) ב5.90, 45% פחות!
    אז מזל שיש תחרות בשוק הקפה, ואני יכול לרכוש איזה קפה שבא לי, במחיר שמתאים לי.
    מאידך כמו שהוכח בדברים אחרים אם היה פיקוח/רגולציה על שוק הקפה, קפה עלית לא היה עולה 5.90, אלא הקפה של YOU היה עולה 10.9,
    כי כשיש פיקוח מחירים, תמיד כולם מתיישרים למחיר הגבוה ביותר. לא צריך תואר בכלכלה כדי לראות את זה.

    ואגב, בכל הרשימה הארוכה שציינת, בכל תחום שיש תחרות, תראה באופן עקבי שהמחירים יותר נמוכים מאשר איפה שיש עודף מסים, רגולציה, ושאר רעות ממשלתיות חולות.

    וחוץ מזה עוז, אתה קצת מפספס את הנקודה בעיני, אף אחד לא אומר שהמצב בשוק הדו"ג מושלם, ועל זה כולנו מסכימים.
    כל הטענה היא, שאין לך מה לבוא בטענות ליבואן או לכל עסק אחר שמוריד מחירים או מעלה מחירים, אלו שיקוליו העסקיים, וכאמור כל מהותו של עסק היא להרוויח כסף.
    אלא שצריך למקד את האנרגיות במה שמפריע לנו הצרכנים למקסם את התועלת שלנו , וזה נגרם באמצעות רגולציה תקנים מסים, וכו' וכו'.
    תפתח את השוק לתחרות אמיתית ומוחלטת, ותראה איך דברים זזים יותר מהר.

    ובשולי העניין.

    חלק מהעניין הוא תרבות הצריכה הישראלית הנוראית, וכן זה מגיע גם לשוק האופנועים.
    דוגמא שצרמה לי במיוחד, הייתה לפני כמה חודשים בעת שינוי שיטת המיסוי על כלים דו"ג בתשלובת של הספק+נפח.
    פלח הכלים שהרוויח הכי הרבה, היה כמובן שוק האינדורו, והרבה יבואנים הורידו מחירים.
    היבואן שכמעט ולא וריד מחירים היה ד.ל.ב של KTM.

    אני זוכר שאז בקבוצות בפייסבוק היתה תרעומת גדולה למה הם לוקחים את הכסף לכיסם, ושזה לא הוגן.
    אז כאמור אני עומד בדעתי שזכותו של עסק לגלגל הנחת מיסוי לכיסו, זכותו לחלוטין.
    אבל כאן היה מקרה מבחן מעניין. הרי כולנו רוכבים, וכולנו יודעים שאין דין דוקאטי כדין סוזוקי, וחלק מהרכישה זה מקדם הפאן והריגוש של כל כלי, ולכן אי אפשר להשוות בין שרקו לTM לKTM.

    אבל קבל קטע, מוכרים בארץ את דגמי הוסקוורנה שזהים להערכתי ב95% לדגמי KTM,
    וכל (טוב כמעט, בזמנו בדקתי את זה, היום אני
    לא בטוח שזה 100%, אבל הרוב בוודאות) הדגמים של הוסקוורנה זולים ממקביליהם הכתומים בכמה אלפי שקלים.

    איזה צידוק צרכני יש להמשיך לרכוש את הדגם היקר יותר, כשאותו אופנוע כמעט בדיוק עולה יותר זול אצל היבואן המתחרה? לי באופן
    הגיוני נראה שאין צידוק (ולא, קשה לי להאמין שכל רוכשי KTM אשכרה מרגישים בכל רכיבה את ההבדל בין לינקג' לPDS ...).
    וההזוי בעיני שמסתבר שעדיין KTM בהערכה גסה מוכרת כמעט כפול מהוסקוורנה (הוסקוורנה מתחילת השנה 140 כלים (בהנחה מופרעת שכולם אינדורו), KTM 490, בהערכה גסה נגיד שהמכירות של KTM מחולקות חצי חצי בין שטח לכביש, עדיין 250 כלים לעומת 140 זה כמעט כפול!)!

    אז לפני שאנחנו באים בטענות ליבואנים על הורדת מחירים/עליית מחירים, חזירות נדבנות ושאר מרעין בישין, לא יזיק גם לנו לסגל הרגלי רכישה נכונים איפה שצריך ואפשר, גם בקניות רגשיות.
    (ואגב ההוזלה של הסופר טנרה והויסטרום 1000, היא דוגמא קלאסית ליתרונותיה של התחרות-הידועה בשמה הנרדף אפריקה טווין).
    נערך לאחרונה על ידי netanel; 07-07-2016 בשעה 17:14.

  8. #128
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של MasterOz
    תאריך הצטרפות
    Jan 2016
    הודעות
    1,375
    בקיצור,
    אם בא לי ימאהה והמחיר לא מוצא חן בעיני, אז אקנה סוזוקי.
    אם בא לי דירה בתל-אביב והמחיר לא מוצא חן בעיני, אקנה בירוחם.
    אם בא לי ליבא אופנוע בעצמי, היבואן לא ישים לי רגל.
    אם בא לי ליבא מותג אופנועים, היבואנים לא ישימו לי רגליים.
    אם יבואן מחזיק חמישה מותגים, הוא לא נחשב קרטל שמונע תחרות הוגנת.
    אם יש חמישה יבואנים שמחזיקים את רוב שוק הדו"ג בביצים אמשיך לחייך.
    אותו דבר לגבי יבואני צמיגים (מנסיון) הם לא מחזיקים את השוק בביצים ומאפשרים תחרות הוגנת.

    הכל סבבה בללה-לנד, שבה כל בעל עסק יכול לעשות כרצונו ולהחזיק את השוק בחמינדוס.

    וואללה יופי, קפה...מול אופנוע בעשרות אם לא מאות אלפי שקלים.
    נו טוב, לפחות לא אמרת מגן מסך.

    רק תזכיר לי למה בכלל טורחים בערץ 2 לעשות כתבה על חברה משפחתית וקטנה
    ששמה וויסוצקי - שמרשה לעצמה לשלוט בשוק התה בישראל ולמכור במחירים מופקעים.
    הרי זה סתם בזבוז זמן וזכותה של וויסוצקי למכור באיזה מחיר שבא לה - או שתקנה ליפטון?
    נערך לאחרונה על ידי MasterOz; 07-07-2016 בשעה 18:05.

  9. #129
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של lokimonster
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    עיר הקודש
    הודעות
    4,174
    ייתכן שרגולציה היא גרועה אני לא טוען שלא.
    אבל במצב הקיים שייתכן שאין רגולציה , היבואנים נותנים את הטון ויושבים באופן בלעדי על סיר השמנת. ואיתם המדינה לא מאפשרת לאזרח הקטן לייבא כלים, ציוד ,חלפים ועוד בטענות שונות ומשונות וללא יבוא מקביל אמיתי יוצרת מצב שבו אין תחרות אמיתית ואכן היבואנים עושים מה שבא להם.
    לגבי תחרות בין היבואנים עצמם לדעתי היא לא קיימת!
    את רבי המכר הם מתמכרים גבוהה אבל אם נניח הייתי יכול להביא אופנוע,ציוד,חלפים ביבוא מקביל או ללכת ולרכוש בחו"ל את הכלי ללא הקנסות שמושתים עלינו מהמדינה אז אולי היה איום אמיתי על היבואנים!
    במצב הקיים זה קרטל בין אם ישנה רגולציה או לא

    מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
    SIC TRANSIT GLORIA MUNDI

  10. #130
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    41
    ציטוט נכתב במקור על ידי MasterOz צפיה בהודעה
    בקיצור,
    אם בא לי ימאהה והמחיר לא מוצא חן בעיני, אז אקנה סוזוקי.
    אם בא לי דירה בתל-אביב והמחיר לא מוצא חן בעיני, אקנה בירוחם.
    אם בא לי ליבא אופנוע בעצמי, היבואן לא ישים לי רגל.
    אם בא לי ליבא מותג אופנועים, היבואנים לא ישימו לי רגליים.
    אם יבואן מחזיק חמישה מותגים, הוא לא נחשב קרטל שמונע תחרות הוגנת.
    אם יש חמישה יבואנים שמחזיקים את רוב שוק הדו"ג בביצים אמשיך לחייך.
    אותו דבר לגבי יבואני צמיגים (מנסיון) הם לא מחזיקים את השוק בביצים ומאפשרים תחרות הוגנת.

    הכל סבבה בללה-לנד, שבה כל בעל עסק יכול לעשות כרצונו ולהחזיק את השוק בחמינדוס.

    וואללה יופי, קפה...מול אופנוע בעשרות אם לא מאות אלפי שקלים.
    נו טוב, לפחות לא אמרת מגן מסך.

    רק תזכיר לי למה בכלל טורחים בערץ 2 לעשות כתבה על חברה משפחתית וקטנה
    ששמה וויסוצקי - שמרשה לעצמה לשלוט בשוק התה בישראל ולמכור במחירים מופקעים.
    הרי זה סתם בזבוז זמן וזכותה של וויסוצקי למכור באיזה מחיר שבא לה - או שתקנה ליפטון?
    בכנות שאני כבר לא מבין מה אתה מנסה לומר.
    אתה עונה לי וגם מקודם לניצן כאילו טענו שהשוק מושלם, והכל בסדר גמור וורדים ושושנים.
    מישהו מאיתנו אמר את זה? מישהו מאיתנו טען שהכל בסדר בשוק הדו"ג בארץ ואין שום בעיה?
    נו באמת.
    כל הטענה היא, שאת האש יש להפנות כלפי מי ששם גלגלים בשוק הזה ויש לו דריסת רגל והשפעה שלילית בכל
    פלח כמעט של שוק הדו"ג גלגלי בארץ (כמו בשאר השווקים), וזו המדינה על שלל פקידיה והמצאות מוחם הקודח.

    ובכל הנוגע לקרטלים, כמו שציינתי בהתחלה חלק מהעניין זו אכיפה אפקטיבית, בפעם האחרונה שבדקתי יש רשות להגבלים עסקיים
    שאמורה לטפל בדברים האלו. אולי אם היא תתעסק בזה, ולא בניסיון לקבוע מדיניות לגוף נבחר, יהיה סיכוי שקרטלים דה פקטו שכאלו
    יפורקו.
    והרעיון עם הקפה היה המחשה, זה לא משנה אם קוראים לזה קפה תה או או אופנוע, בסוף גם אנחנו כצרכנים צריכים להתנהל בצורה הגיונית
    איפה שאנחנו יכולים (ראה הדוגמא לעיל עם הוסקוורנה וKTM).

    ואגב ויסוצקי, מת על הטרמינולוגיה שלך. חברה ש"מרשה לעצמה", כן בהחלט למה לא? אם יש תנאי שוק מסויימים שמונעים תחרות ראויה (ותודה על ההנחתה,
    ויסוצקי זה מקרה קלאסי של מונופול בעידוד ובאשמת המדינה...עיין כאןhttp://mida.org.il/2015/12/30/41038/),
    אזי מה אתה רוצה מהם? הם חברה שמטרתה להרוויח כסף, לא מלכ"ר. תפאדל שירוויחו בכיף, לזה הם נוצרו.
    ואגב אני לא קונה ויסוצקי מהסיבה הפשוטה שזה אכן יקר מידי, ונראה לי לא הגיוני לשלם מחירים כאלו, אז אני קונה את התה הזול ביותר שאני מוצא בסופר, וסבבה לנו איתו,
    ככה שגם כאן לא הבנתי מה אתה רוצה בדיוק (אלא אם אתה מתנגד לכל הקונספט של חברה שמרוויחה כסף...)

    ציטוט נכתב במקור על ידי lokimonster צפיה בהודעה
    ייתכן שרגולציה היא גרועה אני לא טוען שלא.
    אבל במצב הקיים שייתכן שאין רגולציה , היבואנים נותנים את הטון ויושבים באופן בלעדי על סיר השמנת. ואיתם המדינה לא מאפשרת לאזרח הקטן לייבא כלים, ציוד ,חלפים ועוד בטענות שונות ומשונות וללא יבוא מקביל אמיתי יוצרת מצב שבו אין תחרות אמיתית ואכן היבואנים עושים מה שבא להם.
    לגבי תחרות בין היבואנים עצמם לדעתי היא לא קיימת!
    את רבי המכר הם מתמכרים גבוהה אבל אם נניח הייתי יכול להביא אופנוע,ציוד,חלפים ביבוא מקביל או ללכת ולרכוש בחו"ל את הכלי ללא הקנסות שמושתים עלינו מהמדינה אז אולי היה איום אמיתי על היבואנים!
    במצב הקיים זה קרטל בין אם ישנה רגולציה או לא
    זו בדיוק הטענה שלי, לא טענתי שהמצב מושלם, אלא שהכשלים בשוק נובעים מאשמת המדינה, ואין רע בזה שהיבואנים מנצלים את זה לטובתם.
    יצא לי להסתכל במקרה בתמצית של חוק שירותי הרכב החדש, בעיני כמות הדרישות שיבואן רכב צריך לעמוד בהם, על מנת לקבל רישיון יבוא (שוב,
    המדינה מחליטה מי ייבא ומי לא...) הן אדירות, אז מה הפלא שאין כמעט יבואנים נוספים בשוק?
    הלאה, קח את תחום הקסדות, כמה אנשים מזמינים קסדות בחו"ל, ונדרשים לשלם על בדיקות מעבדה ואישורי חרטא סכומים שהופכים את הרכישה לכמעט לא
    כדאית, רק כדי לתת את ליטרת הבשר למכון התקנים (שוב, עוד רגולציה)?
    כנ"ל חלפים ואישורי מוסך, וכו' וכו',
    ביטוח- מנסים להוזיל את מחירי הביטוח, אבל שוכחים שהבעיה מתחילה בזה שהמדינה מכריחה אותנו לעשות ביטוח, כאילו היא הבייביסיטר של כולנו, כי אנחנו
    לא יודעים לשמור על עצמנו לבד (ומי שדביל, שישלם על זה-אחריות אישית), שוב עוד רגולציה.
    ושום מילה על מיסי קנייה ומכס אסטרונומיים על כל דבר בערך.

    אז אולי יש איזשהו קרטל, אבל בכנות רוב הקרטלים מתפוגגים להם איפה שנוצרת תחרות אמיתית, ותחרות נוצרת איפה שהשוק חופשי מהתערבות של המדינה. זו בטח לא הסיבה המרכזית לבעיות בשוק הדו"ג. (ושוב זה תפקידה של רשות ההגבלים העסקיים לטפל בזה...AKA אכיפה..)
    (אגב אנחנו מסתכלים על פלח שוק של 20-30% של אופנועים, לטעמי בשוק הקטנועים עד 250 סמ"ק, יש דווקא תחרות לא רעה בכלל בין יבואני הכלים (בלבד)..)

  11. #131
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,608
    ציטוט נכתב במקור על ידי MasterOz צפיה בהודעה
    בקיצור,
    אם בא לי ימאהה והמחיר לא מוצא חן בעיני, אז אקנה סוזוקי.
    אם בא לי דירה בתל-אביב והמחיר לא מוצא חן בעיני, אקנה בירוחם.
    אם בא לי ליבא אופנוע בעצמי, היבואן לא ישים לי רגל.
    אם בא לי ליבא מותג אופנועים, היבואנים לא ישימו לי רגליים.
    אם יבואן מחזיק חמישה מותגים, הוא לא נחשב קרטל שמונע תחרות הוגנת.
    אם יש חמישה יבואנים שמחזיקים את רוב שוק הדו"ג בביצים אמשיך לחייך.
    אותו דבר לגבי יבואני צמיגים (מנסיון) הם לא מחזיקים את השוק בביצים ומאפשרים תחרות הוגנת.

    הכל סבבה בללה-לנד, שבה כל בעל עסק יכול לעשות כרצונו ולהחזיק את השוק בחמינדוס.

    וואללה יופי, קפה...מול אופנוע בעשרות אם לא מאות אלפי שקלים.
    נו טוב, לפחות לא אמרת מגן מסך.

    רק תזכיר לי למה בכלל טורחים בערץ 2 לעשות כתבה על חברה משפחתית וקטנה
    ששמה וויסוצקי - שמרשה לעצמה לשלוט בשוק התה בישראל ולמכור במחירים מופקעים.
    הרי זה סתם בזבוז זמן וזכותה של וויסוצקי למכור באיזה מחיר שבא לה - או שתקנה ליפטון?
    ככה עובד שוק חופשי.
    אם יאמהה יקר, אתה קונה סוזוקי עד שיאמהה פושטים רגל.
    הבעיה היא האוכלוסיה שבמקום לקנות סוזוקי, ממשיכים לקנות יאמהה במחיר מופקע.
    הציבור טיפש והציבור משלם.

    אם לנבחרי הציבור יש אינטרס לבטל את הקרטלים, הם יכולים להקל על תהליכי יבוא אישי.
    אם יכולת לקנות אופנוע באיביי באותה קלות שאתה קונה סלולרי, מחירי הדו גלגלי היו מתיישרים בהתאם לשאר העולם.

    אם אתה רוצה להשפיע, תמצא לעצמך לובי מספיק חזק בממשלה וצא לדרך.
    כשתבין שזה חסר תועלת, תצביע ברגליך ותעבור למקום שלא מתנהל ככה.
    מזל שאתה חי במדינה שנותנת לך לעזוב.

  12. #132
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של lokimonster
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    עיר הקודש
    הודעות
    4,174
    נתנאל כמו שכתוב כרגע אני דורש תשובות במסדרונות של משרדי הממשלה וכפי שכולנו יודעים או מתארים לעצמנו זה ייקח זמן.
    אלכס
    ישראל היא הבית שלי אני דור 9 בירושלים ולפני זה חברון כלומר יותר פלסטיני מהפלסטינאים.
    אין לי ארץ אחרת לטוב או לרע.
    מקווה לשנות ככה חינכו אותי בבית (למרות אכזבה מסוימת למי שזוכר את סיפור הישיבה )
    נערך לאחרונה על ידי lokimonster; 07-07-2016 בשעה 20:19.

    מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
    SIC TRANSIT GLORIA MUNDI

  13. #133
    Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2015
    הודעות
    112
    עקבתי אחרי השירשור - אולי תכתוב לאיזה תוצאות ספציפיות אתה מצפה מהמוסדות ?
    פרט לזה מעניין אם העניין הזה שבוער בך כל הזמן עוזר לפעילות שלך ובלעדיו לא היה לך דלק להתעקש
    או גורם לך לגישה ריגשית ולא קרת רוח שבעטייה אתה יכול ליפול לפרינציפים

  14. #134
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של lokimonster
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    עיר הקודש
    הודעות
    4,174
    את שלב הרגשנות עברתי!
    כאמור אני לומד את הנושא ואין לי כרגע יכולת לומר מה היעדים והם יקבעו לאחר שאקבל תשובות.
    בגדול אם יש פיקוח אני מצפה שיאכפו אותו.
    אם מטרו הפרה חוק ( אני מאמין שאני לא זכאי לפיצוי כי רכשתי כלי משומש) ואנשים נפגעו אז שמטרו או כל יבואן אחר יפצה אותם (מבחינתי שיתרמו למחלקות שיקומיות לטובת אופנוענים או ילדים)
    אני יכול לכתוב מניפסט שלם זה לא משנה כרגע מאחר שעד שאין לי תשובות קונקרטיות ביד זה הכל דיבורים באוויר.
    תכלס הייתי צריך לפתוח את השירשור אחרי שיש לי תשובות ולא לפני.

    מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
    SIC TRANSIT GLORIA MUNDI

  15. #135
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    185
    מבחינת החוק - רכשת מוצר, המוצר שנרכש היה טוב בעינך, השתמשת בו, הוא מילא את היעוד שלו לפי הגדרתו גם מבחינתך וגם מבחינת המוכר. יש למוכר זכות קיימת לשנות מחיר לפי ראות עיניו.
    המוכר לא ידע שהולכים לבצע הנחה, זאת אומרת שלא עבר פרק זמן לא סביר ממועד הרכישה המקורית למועד ההנחה. עבר זמן סביר שבו השתמשת במוצר הנרכש.
    לחברה ולכל חברה יש את הזכות המלאה לשנות את המחיר מידי פעם. אם היה עובר יום אחד או נניח כמה ימים אז כן היית יכול לבוא בטענות אל המוכר בכך שהוא לא מכר לך את המוצר בתום לב, היות ויש פרק זמן שבו מודיעים בחברה על הוזלות מחיר לפני שהם מגיעות בפועל.
    לכן לפי החוק - אתה לא זכאי לפיצוי כל שהוא מה שגם אני מבין שרכשת אופנוע משומש ולא חדש שמחירו מבוסס על גורם חיצוני - לוי יצחק, ולפי המחיר שלוי יצחק קבע - לא המוכר אתה רכשת את המוצר.
    אפשר לכעוס עד מחר אבל בפועל אתה לא יכול לבוא בטענות כלפי המוכר.
    ניתן לעלות אין ספור השוואות למקרה שלך, מטלפונים סלולארים ועד מחירי רכבים, כל עוד העסקה בוצעה במסגרת הכללים והחוק המוכר מוגן. אם המוכר היה פונה אליך ולא אתה אליו והיה באפשרותך להוכיח או להציג איזו ראיה שהמוכר פעל שלא בתום לב - זאת אומרת שניסה למכור כמה שיותר במחיר הגבוה, אז יש לך טענה שיכולה לבוא לדיון בבית המשפט.
    מקווה שעזרתי.

אשכולות דומים

  1. החלקה ובעיית שיווי משקל של הכלי
    על ידי virali בפורום כללי
    תגובות: 10
    הודעה אחרונה: 08-02-2016, 13:42
  2. יודעים לזהות את הכלי?
    על ידי diesel בפורום כללי
    תגובות: 11
    הודעה אחרונה: 26-01-2016, 17:20
  3. תגובות: 20
    הודעה אחרונה: 05-09-2015, 21:24
  4. האם לקנות את הכלי או לא
    על ידי DBiker בפורום כללי
    תגובות: 12
    הודעה אחרונה: 05-08-2015, 20:18
  5. מצרעת מזייפת / הכלי מג'עג'ע
    על ידי אברי בפורום פורום טכני
    תגובות: 24
    הודעה אחרונה: 01-07-2015, 02:51

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO