אתה מדבר רק על הבולמים הקידמיים ולא על כל המזלג
אם הקוטר החיצוני זהה אז כן
אם לא אז תצטרך להחליף משולשים בנוסף לבולמים (ואולי גם מייסבים והתאמות וכו..)
המזלג המקורי של ה WR250R הוא 46 מ"מ (קוטר פנימי).
מרבית המזלגות המודרנים של אופנועי אינדורו/מוטוקרוס כיום הם בקוטר פנימי של 47-48 מ"מ.
היות ומדובר בקוטר פנימי בלבד (ולא בקוטר חיצוני באזור המשולש העליון והתחתון),
והיות מדובר פה גם בסה"כ במילימטר או שניים:
האם אני יכול להתקין מזלג מוטוקרוס מודרני במידה של 47-48 מ"מ על המשולש המקורי של ה WR250R?
(ברור לי שאני אצטרך להחליף כנראה גם גלגל קדמי ומערכת בלימה קדמית. נעזוב את זה כרגע. ברור לי גם שאני אצטרך לחפש מזלג 48 חדש שיהיה בערך באותו אורך זהה למקורי של ה WR250R כדי שלא יבלוט מעל המשולש העליון. נעזוב גם את זה כרגע).
השאלה שלי היא:
האם אני בכלל יכול להתקין/להתאים/לאלתר בלחץ/בכוח מזלג 47 או 48 מ"מ על המשולש המקורי של ה WR250R שמתאים ל 46 מ"מ?
אתה מדבר רק על הבולמים הקידמיים ולא על כל המזלג
אם הקוטר החיצוני זהה אז כן
אם לא אז תצטרך להחליף משולשים בנוסף לבולמים (ואולי גם מייסבים והתאמות וכו..)
אני חיי בשביל למות על האופנוע שלי.
ל R86:
בקשר למינוחים: אני פשוט מתרגם מאנגלית (בצורה מילולית נטו)... לכן הבילבול. למה שאתה קורא "בולמים קדמיים" הם קוראים FORK. ולמה שאתה קורה "מזלג" הם קוראים לזה FRONT END.
לעניינינו: (כמובן תודה על התשובה)
שאלה 1: בוא נניח שהקוטר החיצוני לא זהה... במידה ויש חריגה של מילימטר אחד או 2 או 3 מילימטר: אני עדיין יכול להתקין את הבולמים הקדמיים העבים הללו על המשולשים המקוריים שלי? אני שואל את זה כי האמת כשאני מביט על המשולשים המקוריים שלי כרגע ועל הדרך שבה הם "חובקים" את הבולמים המקוריים שלי כרגע: אני רואה שיש שם רווח קטן עדיין. לא מדובר על חביקה מלאה של 360 מעלות מסביב לבולם הקדמי... זה גורם לי לחשוב שאולי אפשר להכניס שם בולם קדמי עבה יותר. בטח כשמדובר בקוטר עבה יותר רק במילימטרים ספורים.
שאלה 2: איך אני יכול לדעת אם זה אפשרי להחליף את המשולשים המקוריים שלי? ועם אילו משולשים אחרים זה יהיה אפשרי?
כשאני מסתכל בתרשימי חלקים של ימאהה:
http://www.yamahapart.com/oemparts/a...1dd/front-fork
http://www.yamahapart.com/oemparts/a...b01d4/steering
ומחפש לפי חלקים: אני לא מוצא חפיפה בין החלקים שמרכיבים את המשולשים ב WRR שלי, לבין דגמים אחרים של ימאהה...
נערך לאחרונה על ידי קוקוריקו נגד קופיקו; 16-06-2016 בשעה 15:53.
טלסקופים של מוטוקרוס יהיו קשיחים ויפרקו אותך.
בשל מגבלת אורך (אלא אם כן אני ארצה שהבולמים הקדמיים יבלטו לי מעל המשולש העליון) אני ממילא מוגבל להתקנת בולמים של כלי אנדורו/מוטקורס 125 סמ"ק בלבד.
YZ125 למשל או משהו בסגנון.
אתה באמת חושב שמזלג של YZ125 (שעוד מותקן על WRR במשקל עצמי של 120 קילו) יהיו קשיחים מדי ויפרקו אותי?
נערך לאחרונה על ידי קוקוריקו נגד קופיקו; 16-06-2016 בשעה 21:19.
החלפת מזלג כולל משולשים היא לא עבודת plug and play... סיכוי זניח שתמצא פרונט שלם עם מידות זהות למה שיש לך כרגע, החלפת משולשים כנראה תצטרך לעלות לך בהחלפת מיסבים ובחריטת גזע היגוי חדש
ממה שעולה מההודעות שלך מסתמן שאין לך נסיון רב בתחזוקת אופנוע, החלפת מיסבי היגוי היא פעולה שלרוב דורשת ידע וניסיון בהתקנת מיסבים, ולא כל כך מתאימה ל"חובב המצוי", אפשרי לעשות את זה אבל אני ממליץ לך לחשוב חמש פעמים ולקרוא הרבה לפני שאתה עושה משהו, קח בחשבון גם שהתוצאה בפועל יכולה להיות שונה ממה שאתה מחפש...
לא נוח לך עם הבולמים? למה בעצם להחליף את כל המכלול? אפשר להתחיל בכיוון נכון של הבולמים (כמערכת, מאוזנת בין הפרונט לחלק האחורי של האופנוע)
בולם אחורי זה משהו שלא עלה עד עכשיו, ואם אתה כבד או קל מדי לפרונט שלך כרגע אז אפשר לנחש שהמצב מאחורה גם כן לא אופטימלי
תתחיל בלאסוף מידע על הבולמים הנוכחיים שלך מעבר למידות חיצוניות, תקרא קצת על תפקוד המנגנון בלי קשר לשינויים ותכוון סאג בקדמיים ובאחורי בהתאם למשקל שלך עם ציוד... אם אתה לא מצליח להגיע לסאג שאתה מחפש, או שאתה עדיין לא מרוצה מתפקוד הבולמים, אז יש לך מקום לחשוב מה לעשות הלאה...
Sent from my LG-D802 using Tapatalk
גם אני עם wr ויצא לי להתעסק לא מעט עם המתלים. לגבי השאלה שלך, המתלים של wr450f שנתונים 2000 עד 2002 אמורים להתאים, תצטרך להחליף גלגלים ומע בלימה.
יש כמה אנשים שעשו את זה בחול אבל זה מצריך הרבה ניסוי וטעיה. בגדול, לא חושב שזה מומלץ. הקדמי דווקא דיי מוצלח בwrr
האחורי קצת מזייף. אם אתה צריך עזרה או סתם שאלות אתה מוזמן לפנות אלי בפרטי ונדבר
כן אני יודע שאפשר להחליף עם המזלג של YZ או WRF עד מודל 2004 (החל משנת 2005 הדגמים הללו עברו מ 46מ"מ ל 48מ"מ).
חיפשתי בגוגל.
אם הייתי קונה את האופנוע בשנת 2008 כשהוא יצא - הייתי עושה את זה.
אבל כיום ב 2016 הסיכויי למצוא זוג בולמים טובים מלפני 15 שנה לא נשמע לי משהו סביר.
אני מעוניין במשהו חדש.
גם מבחינת אורך לפי מה שהבנתי הבולמים הקדמיים של ה YZ125 כיום (KYB SSS) הם בדיוק באורך של ה WRR.
והציר גלגל של YZ125 החדשים זהה לזה של ה WRR אז יכול להיות שאפילו לא יהיה צריך להחליף ג'אנט גלגל קדמי.
הבעיה היא שוב אותה בעיה: האם אפשר לדחוף מזלג YZ125 חדש 48ממ על המשולשים של ה WRR?
עד כמה זה קריטי?
ואם לא מזלג 48ממ אז אולי 47ממ? הרי אפשר למצוא מזלג SHOWA כמו כזה שמותקן על ההונדה CRF250X.
אומנם זה לא KYB SSS, ה SHOWA אלו בולמים קצת פחות איכותיים אבל עדיין זה יהיה שיפור עצום לעומת מה שיש לנו כרגע ב WRR. השאלה היחידה היא שוב עד כמה זה אפשרי לדחוף בולמי 47ממ כאלו של SHOWA על משולשים שאמורים להכיל 46ממ?
ואז לא אצטרך להחליף משולשים ולא חריטת מוט היגוי ולא נעליים. רק למצוא ג'אנט גלגל קדמי תואם וזהו.
(האחורי אני קצת חוסך וקונה לו אוהלינס. כל הבעיה שלי זה שדרוג של הקדמיים)
בוודאי שאשמח להיות אתך בקשר על כל דבר. אין לי ידע טכני מבוסס ורחב משלי ואני מחפש אנשים ללמוד מהם.
נערך לאחרונה על ידי קוקוריקו נגד קופיקו; 18-06-2016 בשעה 20:52.
אני זוכר שראיתי כמה פעמים אנשים שהחליפו את המזלג לאחד של YZ125. ללא החלפת משולשים נראה לי.
אני יכול לנסות למצוא לך רפרנס לזה אם עוזר.
תגיד לי אם צריך.
בברכה,
SM26
אופנוע, זה בטח הדבר הנכון. יותר טוב מהכל.
אני רוצה להיות מובטל ומסטול ושיכור וערום ושזוף, עם זיקפה ומילים וקוביות בבטן וגב חלק וחיבוק מאחורה, על אופנוע, בדרך אל הים, בשקיעה, עם זיפים וחיוך.
אני עדיין חושב שאתה מתעסק במשהו לא רלוונטי.. למה אתה כל כך להוט להחליף את המזלג?
+1....
Sent from my LG-D802 using Tapatalk