תוצאות 1 עד 12 מ 12

אשכול: אי ודאות בזמן החלפת שמן מנוע WR250R

  1. #1

    אי ודאות בזמן החלפת שמן מנוע WR250R

    שלום.
    מדובר בימאהה WR250R חדש בזמן הרצה.
    ביצעתי החלפת פילטר שמן + החלפת שמן מנוע לפי הוראות ספר רכב: 1.4 ליטר.
    לאחר מכן לא בדקתי את גובה השמן בעינית - אלא ישר התנעתי את האופנוע למשך פחות מדקה. (המנוע עבד בערך חצי דקה משהו כזה).
    לאחר מכן כיביתי מנוע ובדקתי בעינית, וראיתי שמפלס השמן מנוע מתחת לקו מינימום תחתון.
    לא ברור לי איך זה קרה, כי מילאתי 1.4 ליטר כנדרש - בצורה מדוייקת.

    (ברור שמיד לאחר מכן הוספתי עוד קצת שמן, והתנעתי שוב, וכרגע מפלס השמן תקין)

    השאלות שלי:
    א- האם העובדה שהמנוע עבד עם פחות שמן מנוע מהמינימום הנדרש למשך פחות מדקה יכולה לגרום לבעיות ותקלות?
    האם מדובר במצב חמור? ואם כן מה כדאי לעשות?

    ב- מה לדעתכם היה יכול לגרום לכך שמילאתי שמן בדיוק כמות הנדרשת - ולאחר עבודה המפלס ירד מתחת למינימום הנדרש?
    האם זה מצב לא תקין שמחייב מעקב?

    תודה לעוזרים. ואני מצטער אם השאלות הן של טירון. כי מה לעשות אני טירון.

  2. #2
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    681
    תמיד אחרי מילוי שמן חובה להניע את המנוע ולבדוק את העינית שוב, השמן זורם במעברים וגם נשאר שם אחרי שהמנוע כבוי, לכן בעינית "נעלם" לך חצי מהמפלס.
    ההבדל בין עינית מלאה לריקה במנוע כזה קטן הוא לא ענק - כנראה משהו בסביבות ה100cc
    לא סביר שגרמת נזק לפי דעתי

    Sent from my LG-D802 using Tapatalk

  3. #3
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,197
    השמן גם הולך לפילטר ו 100-150 CC נשאר שם אז תמלא עוד קצת אם צריך.

  4. #4
    זה בדיוק מה שהפתיע. בספר רכב כתוב למלא 1.3 ליטר אם לא מחליפים פילטר, ו- 1.4 ליטר אם כן מחליפים פילטר.
    אני החלפתי פילטר, מילאתי 1.4 ליטר, ואחרי שהנעתי למשך חצי דקה בדקתי בעינית והמפלס היה מתחת לקו מינימום תחתון.

    מה שהכי מדאיג אותי זה: האם נגרם נזק בחצי דקה הזאת שהמנוע עבד והשמן היה מתחת למינימום הנדרש?

  5. #5
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    חוסר של כמה מ"ל לא גורם לנזק.

  6. #6
    סביר להניח שלא.. יש לי גם wr ובעיקרון הכמות שמן ששמת היא בסדר גמור. יכול להיות שבזמן שהנעת השמן זרם בתוך המנוע ולא המתנת מספיק לפני שבדקת.

    תבדוק בספר רכב ותראה איך מבצעים בדיקת שמן נכונה. תמיד תבדוק באותה צורה כדי להימנע מקריאות שגויות.


    ותוודא שאתה בודק את השמן כשהאופנוע לא על הרגלית צד אלא ישר לגמרי

    מעבר לזה תיסע ואל תחשוב על זה, הכל בסדר

  7. #7
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2016
    הודעות
    9
    א. לא יהיו לך בעיות כיוון ונדרש רק 40 CC של שמן על כל שריפה של ליטר אחד.

    ב. מה שקורה שהשמן הולך לצינורות סינון לפני בעירה אז המפלס תמיד ירד קצת.

  8. #8
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של Jack_R1
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,155
    ציטוט נכתב במקור על ידי - V e r t i g o - צפיה בהודעה
    א. לא יהיו לך בעיות כיוון ונדרש רק 40 CC של שמן על כל שריפה של ליטר אחד.

    ב. מה שקורה שהשמן הולך לצינורות סינון לפני בעירה אז המפלס תמיד ירד קצת.
    השרשור מדבר על WR250, ארבע-פעימתי. התשובה שלך מתיחסת לדו-פעימתי ולא שייכת כאן בכלל.

  9. #9
    אותרה התקלה: האופנוע בעודו עומד על סטנד - פשוט לא עומד ישר ב 90 מעלות פיקס...
    בגלל זה ביצעתי קריאה לא נכונה. בגלל זה בטעות חשבתי שהיה חסר שמן. בגלל זה סתם הוספתי שמן יותר ממה שהיה צריך. ובגלל זה גם האופנוע נסע פעם-פעמיים עם יתר שמן.
    (עכשיו כמובן ריקנתי).

    ההנדסת אנוש באופנועים פשוט גרועה... שמתי לב שבכל האופנועים זה ככה.
    הטייה של מעלה אחת בלבד משנה את מפלס השמן מהמקסימום המותר למינימום המותר.
    זה מצחיק שבנו עינית עגולה... למה לא לבנות עינית מוארכת שנותנת אפשרות לקריאה נכונה?

  10. #10
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    כי מה שמפריד בין עינית מלאה לעינית כמעט מלאה זה כמה מ"מ שהחוסר שלהם זניח.
    העינית זה רק אידניקטור,אם אתה בטווח אתה בסדר.

    להבא תחליף שמן עם קנקן מדידה ותמלא את כל מה שיצא זה מקצר את התהליך.

  11. #11
    כן, אבל אתה מסכים איתי שאם היו עושים עינית מוארכת זה היה הרבה יותר נורמלי מאשר עינית עגולה וקטנה כזו..?
    אני מעמיד את האופנוע - אני שם על הכסא פלס כדי לוודא שהוא ישר - ורואה בעינית מפלס מקסימום.
    אח"כ אני מטה את האופנוע כולה בחצי מעלה. הפלס על הכסא עדיין מראה שהאופנוע ישר... כי הרי מה זה בסה"כ חצי מעלה? זה כלום.
    מסתכל שוב על העינית ולפתע המפלס מתחת למינימום.

    זה מגוחך.
    הנדסת אנוש מגוחכת. איך אפשר לבצע קריאות תקינות ככה?

  12. #12
    אתה לא לוקח בחשבון הרבה נתונים אחרים. למשל אם הרכבת צמיגי קוביות האופנוע יגבה יותר וההטיה על רגלית הצד תהיה קיצונית יותר וכתוצאה מכך קריאה לא נכונה
    אם הנמכת את האופנוע אז כנל ועוד.

    כאשר האופנוע ישר הקריאה תמיד תהיה תואמת לא משנה הגבהה או שינויים שאולי נעשו.

    המהנדסים לרוב יודעים מה עושים
    חוצמיזה אתה קצת מגזים בבדיקה. לא חייב להיות בדיוק פלס מספיק שיישרת את האופנוע או שמת על סטנד ותבדוק את מצב השמן

אשכולות דומים

  1. תגובות: 6
    הודעה אחרונה: 26-06-2016, 23:41
  2. Interchange החלפת מזלג ל WR250R (מחפש שדרוג PLUG & PLAY)
    על ידי קוקוריקו נגד קופיקו בפורום פורום טכני
    תגובות: 13
    הודעה אחרונה: 19-06-2016, 21:01
  3. נקישה בזמן הורדת הילוכים באופנוע
    על ידי gartiy בפורום פורום טכני
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 18-05-2016, 10:51
  4. ״גמגום״ בזמן נסיעה vjf 250
    על ידי Luc1d בפורום פורום טכני
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 02-12-2015, 11:17
  5. החלפת מנוע vjf250
    על ידי Luc1d בפורום פורום טכני
    תגובות: 12
    הודעה אחרונה: 05-08-2015, 19:43

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO