מי השווה בין שני הדברים בכלל ?
1. בישראל כמו בישראל, שכולם נוהגים בשמאלי שלא לצורך, אני יכול להבין משהו שנראה כמו עקיפה מימין. מבחינתי (ולא מבחינת החוק היבש), אם נסעתי בימני במהירות חוקית, במשך.... לא יודע כמה זמן, ורכבים נוסעים במהירות איטית ממני בשמאלי, אני לא מתייחס לזה כעקיפה מימין. בפועל זו עקיפה מימין, ולא, זה לא גורע מהעבירה של הנהג שנסע בשמאלי שלא לצורך.
2. לא דיברתי על האדום.
3. מה זה ״יהרג ובל יעבור״ זה החוק של המדינה שבה אתה נוהג או שזה חוק שלך ?
האם חציית קו הפרדה רצוף בעיניך נחשב תקין אם הכביש פנוי לקילומטרים ויש לך שדה ראייה ?
4. אין לי מה לנתח את האדום, הנבלה עבר באדום, וכנראה שגם הרכב שהיה לפניו. אם היית מצלם תאונה באותו הרגע, הייתי אומר שמגיע לו. ואולי חבל שזה לא קרה, אולי היה סיכוי שהוא היה לומד לקח.
5. אני לא צדיק הדור, רחוק מזה.... ולא ניתחתי את מה שלי, במבט חטוף, נראה כמו עקיפה מימין.
במדינתי, אם רכב נוסע בשמאלי שלא לצורך, מה שביצעת נחשב עקיפה מימין. אתה צריך להמשיך ולנסוע אחריו עד שהוא עובר לימני. לא, שוב, זה לא גורע מחומרת העבירה שלו... אבל חוק מצד אחד וההתנהגות מהצד השני.
יש לי עוד הרבה לכתוב בנושא, במיוחד אחרי ששמעתי את מנכ״ל אור ירוק היום (או מי שזה לא יהיה) מקשקש שטויות על החלפת מצלמות המהירות במערכות למדידת מהירות ממוצעת.
דבר אחד נכון הוא אמר.... תנו לי מספרים: כמה מהתאונות הן בגלל מהירות, כמה בגלל חינוך תעבורתי לקוי... אין סטטיסטיקה...
מה שבטוח, זה לא הפתרון, וזה מאחד שחי במדינה שבה המציאו את המערכת הזו, ואני חוצה כבישים כאלו כל יום. ברגע שהמערכת נגמרת, כולם מאיצים... מה שכן, זה תורם לאיכות הסביבה כי כולם נוסעים לאט יותר, אבל זה מעניין לי את האחוריים.
קחו את מאות המיליונים והשקיעו אותם בשוטרי תנועה, כמות גדולה יותר, וכן, כאלו שיעיפו דוחות על ימין ועל שמאל על נסיעה בשמאלי שלא לצורך. ואז אולי... רק אולי.... תשתנה, ולו במעט תרבות הנהיגה בישראל.